Sairaanhoitajaksi vai sosionomiksi?

Vierailija

Pähkäilen näitä kahta. Tiedän että aika erilaisia, sairaanhoito enemmän hoidollista ja sosionomi taas enemmän ohjaaja. Molemmat kumminkin kiinnostaa. Ääh, mielipiteitä??

Kommentit (13)

Vierailija

Vaikea sanoa mitään mielipidettä, kun et kerro mistään kiinnostuksen kohteistasi mitään. Mi opiskelen sairaanhoitajaksi ja toisin kuin moni sairaanhoitaja/tuleva sairaanhoitaja, minä tykkään ja arvostan työtäni :)

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Itse valitsisin kyllä sosionomin, vaikka myös sairaanhoitaja voi päästä ohjaaviin tehtäviin jossakin projektissa tai psykiatrisen kuvioissa; esim.nuorisopsykiatrisella työ on käytännöllisesti katsoen ohjaamista ja miksei aikuispuolellakin. Ehkä sairaanhoitajalle on varmemmin työtä tuon monipuolisuuden takia, mutta sosionomina ei tarvitse pelätä tekevänsä hengenvaarallisia virheitä, olla kuolevien ihmisten, eritteiden yms. ympäröimänä tai olla käsistä kätevä. Sairaanhoitajaksi kouluttautuessa ehkä helpommin kategorisoituu noihin juttuihin, jotka ovat monelle kynnyskysymys.

Olen kyllä tuntenut myös yhden ihmisen, joka opiskeli ensin sosionomiksi ja sitten sairaanhoitajaksi, koska ei halunnut sosionomina jatkaa.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

Molemmilla nyt paljon työttömyyttä. Tulevaisuudessa lisääntyvissä määrin kun sote tulee todeksi. Sh saa kyllä paremmin duunia ulkomailtakin.

Vierailija

Sairaanhoitajaksi vaan, jos ulosteiden, eritteiden ja oksennusten siivoaminen kiinnostaa.

Sosionomiksi jos enemmän paperihommat on mieleen..

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:
Itse valitsisin kyllä sosionomin, vaikka myös sairaanhoitaja voi päästä ohjaaviin tehtäviin jossakin projektissa tai psykiatrisen kuvioissa; esim.nuorisopsykiatrisella työ on käytännöllisesti katsoen ohjaamista ja miksei aikuispuolellakin. Ehkä sairaanhoitajalle on varmemmin työtä tuon monipuolisuuden takia, mutta sosionomina ei tarvitse pelätä tekevänsä hengenvaarallisia virheitä, olla kuolevien ihmisten, eritteiden yms. ympäröimänä tai olla käsistä kätevä. Sairaanhoitajaksi kouluttautuessa ehkä helpommin kategorisoituu noihin juttuihin, jotka ovat monelle kynnyskysymys.

Olen kyllä tuntenut myös yhden ihmisen, joka opiskeli ensin sosionomiksi ja sitten sairaanhoitajaksi, koska ei halunnut sosionomina jatkaa.

-Mies 29v + 1v-

Kerrankin sulta suht järkevä kommentti. Utse olen sosionomi ja pidän työstäni. Sairaanhoitajaksi en pystyisi, ällöän jo sitä että minua rokotetaan.

Vierailija

Sairaanhoitajaksi on monessa paikassa helpompi päästä, kuin sosionomiksi. Nythän poistuu koulupisteiden perusteella kutsuminen pääsykokeisiin, joten jatkossa pääsykokeet ovat kaksi osaiset(?)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Molemmilla nyt paljon työttömyyttä. Tulevaisuudessa lisääntyvissä määrin kun sote tulee todeksi. Sh saa kyllä paremmin duunia ulkomailtakin.

Näin sivusta, kerropa ala joka työllistää 100% varmuudella (jos lasketaan pois lääkäri)...

Molemmille on kyllä töitä, mutta työttömyyttä valitettavasti vaan on nykysuomessa joka alalla. Että jos mennään takuuvarman työllistymisen mukaan, niin ei kannata kouluttautua ollenkaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näin sivusta, kerropa ala joka työllistää 100% varmuudella (jos lasketaan pois lääkäri)...

Molemmille on kyllä töitä, mutta työttömyyttä valitettavasti vaan on nykysuomessa joka alalla. Että jos mennään takuuvarman työllistymisen mukaan, niin ei kannata kouluttautua ollenkaan.

Elämään kouluun on aina paikkoja. Mutta tosiaan ei taida olla alaa tuolla prosentilla mutta hoitsuilla ei hommat ihan heti loppumassa. Tällä palstalla tuntuu kaikki olevan töissä tkn vuodeosastolla kommenteista päätellen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Elämään kouluun on aina paikkoja. Mutta tosiaan ei taida olla alaa tuolla prosentilla mutta hoitsuilla ei hommat ihan heti loppumassa. Tällä palstalla tuntuu kaikki olevan töissä tkn vuodeosastolla kommenteista päätellen

Pääsee ekonomin papereilla siwan kassallekkin mutta ei ole pakko. Miksi sh pitäisi jäädä sinne vuodeosastolle pyllyjä pyyhkii jos ei tykkää?

Vierailija

Sairaanhoitajana työ tulee ainakin aluksi olemaan todennäköisesti kolmivuorotyötä, kun taas sosionomilla on paremmat mahdollisuudet saada päivätyö. Tämä toki näkyy myös palkkauksessa, kun päivätyöstä ei makseta minkäänlaisia lisiä. Jos nämä nyt ovat seikkoja, jotka vaikuttavat valintaasi.

Kumpikin työ on ihmisten parissa tehtävää työtä ja siksi sinuna miettisin ensin, minkälaisten asiakkaiden kanssa toivoisit työskenteleväsi, ja onko sinulla jotain erityisosaamista/vahvuuksia jonkun tietyn ihmisryhmän parissa työskentelemiseen?

Vierailija

Kyllä varmasti sairaanhoitajilla ja sosionomeilla töitä riittää kuten hoitoalalla yleensäkin. kuten joku jo sanoikin ei mikään tutkinto takaa varmaa työllistymistä, mutta kyllä näillä kahdella ammatilla työllistyy,etenkin sh.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat