Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viesti Esimiehelle

Vierailija

Hei, Sinä joka toimit esimiesasemassa. Ajatteleppa pari kertaa ennenkuin avaat suusi antaaksesi palautetta. Tapahtui tässä eräänä päivänä näin että esimies kaikessa viisaudessaan päätti avautua asiakkaiden edessä haukkumaan alaistaan siitä että toinen alainen ei osannut töitänsä. Mitä tästä seurasi. Se jolle haukut olisi kuulunut oli hiljaa. Se joka sai haukut syyttä suotta, hänen motivaationsa tulla töihin ja suorittaa työtehtävänsä ovat laskeneet tasolle 0 . Haukut saanut ei myöskään enää viitsi auttaa muita eikä tee kuin sen mikä on pakko. Kysyn vaan että kenen etu?

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Olisi voinut olla apteekissa, mutta ei tällä kertaa. Tätä tapahtuu monessa paikassa. Aikaisemmin on esimieheni osannut sentää pyytää "taustalle" avautuakseen minulle. Mutta nyt eletäänkin 2000-lukua jolloin kaikki on toisin.... 

Vierailija

Vaihda työpaikkaa, itse kärsit eniten tuosta asenteestasi jonka olet ottanut työhösi. Uudessa paikassa voit aloittaapuhtaalta pöydältä ilman pahaa oloasi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaihda työpaikkaa, itse kärsit eniten tuosta asenteestasi jonka olet ottanut työhösi. Uudessa paikassa voit aloittaapuhtaalta pöydältä ilman pahaa oloasi.

Aina se vaan ei ole niin yksinkertaista. Välillä on pakko "nöyrtyä" ja koettaa selvitä päivä kerrallaan. 

Onneksi se olen minä kun olen tässä tilanteessa , etkä sinä. Oikein mukavaa jatkoa :)

Vierailija

Mikset avannut suutasi ja sanonut että virhe oli työkaverisi ja haukut kuuluvat hänelle. Marttyyrit on rasittavia, tekevät uhriutumisestaan ison shown mutta eivät kumminkaan viitsi korja toisen erehdystä. Itsekin olit aloituksessa sitä mieltä että kaverillesi olisi kuuluneet haukut.

Vierailija

Olen esimies, eikä mieleeni tulisi haukkua ketään, ei julkisesti eikä edes kahdestaan. Haukkuminen nyt vaan ei ole se oikea tapa hoitaa asioita. Kehityskeskustelut  sen sijaan ovat oiva tilaisuus käydä läpi mitä työntekijä odottaa työnantajalta, mitä työnantaja odottaa työntekijältä, miten näihin tavoitteisiin on päästy, mitä tavoitteita ei ole vielä saavutettu, miksi, ja miten nämä voitaisiin saavuttaa.. tästä se yksinkertaisuudessaan lähtee, kun molemmat suostuvat kuuntelemaan toisiaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No voi helkkari, minkä asenteen itse valitsisit? Kerro ihmeessä, koska haluan oppia sen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ja ota riski vieläkin kusipäisemmästä esimiehestä. Siedettävä kusipää on paljon parempi, kuin täyskusipää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikset avannut suutasi ja sanonut että virhe oli työkaverisi ja haukut kuuluvat hänelle. Marttyyrit on rasittavia, tekevät uhriutumisestaan ison shown mutta eivät kumminkaan viitsi korja toisen erehdystä. Itsekin olit aloituksessa sitä mieltä että kaverillesi olisi kuuluneet haukut.

Avasin kyllä suuni , korjasin kenen virhe oli... mutta ei siitä ollut mitään apua :(  Elämä on...  tämä olikin vaan herätys niille ihmisille jotka ovat ns. esimiehiä mitä ei kannata tehdä ja mitä siitä seuraa :O)  Lisää tälläisiä esimiehiä niin saa sellaisia alaisia... että oksat pois ja männynkävyt. Seuraavalle esimiehelle on sitten pientä työsarkaa saada homma taas toimimaan. Isoa Showta ei tullut , mutta ei tullut kyllä hyvää mieltä kellekkään. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta a) omaan sen verran käytöstapoja, vaikkei esimies omannutkaan, että asiakkaan edessä ei aloiteta riitoja työpaikan sisäistä möhlinnöistä ja b), jos esimies on tarpeeksi ilkeä haukkuakseen syyttömän heti selvittämättä asiaa, niin miten hyvin luulet hänen ottavan palautteen vastaan, jos minä menen hieromaan hänen naamaansa sen, että hän nolasi väärän henkilön asiakkaan edessä ja teki siis virheen? Koska on esimies, niin minun niskaanihan SEKIN kaatuu, jos ei ota tätäkään palautetta sen asiallisemmin.

Aika vaikea se on munan kanaa opettaa, kun ei olla tasaveroisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No voi helkkari, minkä asenteen itse valitsisit? Kerro ihmeessä, koska haluan oppia sen.

No en suostuisi jalkarätiksi vaan vastaisin sille esimiehelle että oli toisen moka. Marttyyrit ovat rasittavia, niin työkavereille kuin itselleenkin. Jos saa mielihyvää vellomalla omasssa pahassa olossaan eikä halua selvittää asiaa niin onnea valitsemallasi tiellä. Itseään siinä eniten rankaisee.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No en suostuisi jalkarätiksi vaan vastaisin sille esimiehelle että oli toisen moka. Marttyyrit ovat rasittavia, niin työkavereille kuin itselleenkin. Jos saa mielihyvää vellomalla omasssa pahassa olossaan eikä halua selvittää asiaa niin onnea valitsemallasi tiellä. Itseään siinä eniten rankaisee.

Huhuu!!!  Esimiehelle kyllä vastattu mistä oli kysymys , mutta hän ei ole vastaanottavainen. Jalkarätti? Kukas sua oikein mätti? Tuliko sinustakin nätti? Vai pelkkä jalkärätti.... OMG !!!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen mielihyvää? Kerroinkin jo viestissä nro 10 miksi tuollainen ei toimi. Loukkaava esimies ei suostu ottamaan vastaan tietoa, että on loukannut, joten asia ei muutu yhtään minnekään minun kannaltani, vaikka menisinkin asian kertomaan. Koska jos olisin ap niin minulle asian korjaisi AINOASTAAN se, että esimies ymmärtäisi mokanneensa, ei pelkkä sanominen sinänsä, jos asenne pysyy sinä mikä se on. Eikä ole edelleeenkään suomalaiseen työkulttuuriin istuvaa, että työntekijä osoittaa pomon tehneen virheen ja pomo tätä pahoittelisi.
10

Vierailija

Pomo mietti, mitä voisi kirjoittaa laiskan työntekijän pyytämään työdistukseen niin, että tämä saisi töitä muualta, mutta ettei tulisi liikaa
valehdeltua. Lopulta hänellä välähti:
“Jos saatte hänet työskentelemään yrityksessänne, on hänestä Teille varmasti paljon hyötyä.”

Vierailija

Tuollaisia riitoja ei käydä asiakkaiden edessä. Jos esimies vetää kilarit väärälle alaiselle asiakkaan edessä, niin syytetylle pahinta on lähteä siihen itse mukaan ja puolustautua tai syyttää toista alaista. Antaa esimiehen yksin olla idiootti asiakkaiden nähden. Fiksu vaikenee tuossa tilanteessa ja asia selvitetään silloin, kun asiakkaat eivät ole kuulemassa. Pomo mokasi ja niin teki ap:kin. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat