Mitä tehdä hampaille?

Vierailija

Mä olen ollut onnettomuudessa vuosia sitten. Hampaat vahingoittuivat pahiten ja olen niitä korjannut. Vakuutus kattoi osan, ne rahat loppuneet aikoja sitten.
Nyt on ilmennyt lisää ongelmia. Ainakin kaksi hammasta pitäisi poistaa. Ovat kuulemma ihan kuolleita. Vakuutuksesta en saa enää mitään, joten kaikki tulee mun maksettavaksi. Kaksi tonnia on halvin vaihtoehto kunnallisella eli sillat hampaisiin, plus hampaan poistot sun muut. Tosin sillatkaan eivät ole ikuisia.
Mietinkin, että mitä ihmettä teen, jos hampaita pitää kiskoa enemmänkin pois?!? Mitä vaihtoehtoja mulla on? Yksi implantti maksaa 4000 euroa, mutta se tietysti kestää.
Entä kuorien laitto? Voiko niitä laittaa edes ilman hampaita? Aloin miettimään oikeasti jopa tekareita, mutta ainakin vanhemmilla ihmisillä ne erottuvat aina liian hyvin.

Kommentit (3)

Vierailija

Kuoria ei pysty laittamaan jos ei ole omaa hammasta jäljellä lainkaan minkä päälle tehdä kuori. 

Implantit ei kyllä nykyään välttämättä noin paljoa maksa, alkaen 1500 eurosta niitä näkyy mainostettavan. Itse ottaisin implantit jos vain suinkin on varaa, mutta jos ei ole, niin eihän sille mitään voi, sitten täytyy se siltaratkaisu vaan tehdä.

Vierailija

Jos olet vähissä varoissa nyt, kannattaa neuvotella hammaslääkärin kanssa osamaksusopimus. Hampaiden korjaustapaan en osaa ottaa kantaa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat