Kristityt? Eikö teitä häiritse

Vierailija

Eikö teitä häiritse ajatus siitä että raamatun sanoma on (siis ainakin UT:n) rauhaa ja rakkautta ja hyväksyntää, mutta se miten ainakin kaikista äänekkäimmät uskovaiset asiat esittävät on varsin sotaisa sanoma, vihaa ja erilaisuuden kieltämistä.

Lisäksi olen ihmetellyt, että miksi jumalaa pidetään jotenkin rakkauden ilmentymänä vaikka hän sallii suunnattoman kärsimyksen, sodat, taudit.. Minusta jumala vaikuttaa pikemminkin sadistilta tai ainakin kovin välinpitämättömältä ja ylimieliseltä. Jos "rakastava isä" toimisi lapsiaan kohtaan samalla tavalla eli ei pitäisi omistaan huolta niin kyllä siinä lastensuojelu nopeasti kiinnostuisi heitteillejätöstä.

Kommentit (10)

Amok

Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä häiritse ajatus siitä että raamatun sanoma on (siis ainakin UT:n) rauhaa ja rakkautta ja hyväksyntää, mutta se miten ainakin kaikista äänekkäimmät uskovaiset asiat esittävät on varsin sotaisa sanoma, vihaa ja erilaisuuden kieltämistä.

Lisäksi olen ihmetellyt, että miksi jumalaa pidetään jotenkin rakkauden ilmentymänä vaikka hän sallii suunnattoman kärsimyksen, sodat, taudit.. Minusta jumala vaikuttaa pikemminkin sadistilta tai ainakin kovin välinpitämättömältä ja ylimieliseltä. Jos "rakastava isä" toimisi lapsiaan kohtaan samalla tavalla eli ei pitäisi omistaan huolta niin kyllä siinä lastensuojelu nopeasti kiinnostuisi heitteillejätöstä.

Öh ok. Painos on sitten muuttunut. Silloin kun minä luin Jeesus sanoi tuovansa maan päälle ei rauhaa, vaan miekan.

No, ehkä miekalla oli tarkoitus pilkkoa vaikkapa vesimelonia.

Vierailija

Ei häiritse. En ole koskaan ajatellut, että ihmiset olisivat jotain Jumalan sätkynukkeja vaikka omaa tahtoa ja vastuuta omista tekemisistään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Öh ok. Painos on sitten muuttunut. Silloin kun minä luin Jeesus sanoi tuovansa maan päälle ei rauhaa, vaan miekan.

No, ehkä miekalla oli tarkoitus pilkkoa vaikkapa vesimelonia.

Eikö se ollut niin, että Jeesus pyysi opetuslapsia ostamaan miekan. Tai siis näin kerrotaan. Ei tuonut mitään miekkoja mistään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikö teitä häiritse ajatus siitä että raamatun sanoma on (siis ainakin UT:n) rauhaa ja rakkautta ja hyväksyntää,

Lisäksi olen ihmetellyt, että miksi jumalaa pidetään jotenkin rakkauden ilmentymänä vaikka hän sallii suunnattoman kärsimyksen, sodat, taudit.

Miksi minua häiritsisi jokin ajatus? Todellisuus voi häiritä, mutta ei kannata antaa ajatusten ainakaan pidempään häiritä. Raamattu muuten kirjoitetaan isolla, kun tarkoitetaan erisnimenomaisesti tiettyä kirjaa.

Maailma ei ole sellainen, joksi Jumala sen loi. Hän voisi olla sallimatta mainitsemasi asiat, mutta hän poistaisi samalla vapaan tahdon. Me saamme nyt oppia kantapään kautta, että emme ole itse jumalia, emmekä itse pysty pahuutta ja kärsimystä maailmasta poistamaan. Jumala muuten kirjoitetaan isolla, kun tarkoitetaan erisnimenomaisesti kristinuskon jumalaa.

Vierailija

1) Häiritsee, ja paljon häiritseekin. Mutta koetan pyrkiä itse olemaan sovinnollisempi.

2) Tästä on sanottu, että Jumalalla on ne kädet ja se syli, mitä hänen kuvillaan täällä maailmassa on. Eli ihmisillä, jotka alun perin luotiin Jumalan kuviksi ja kaltaisiksi. Eli vastausta voi hakea peilistä miettien, miten itse toimii. Noin sen sanon itselleni, mutta jos joku kokee että Jumala on julma ja epäoikeudenmukainen, enpä voi syyttää hänen olevan väärässä. Minun pitää vain itse koettaa olla tuota ihmistä kohtaan parempi, ja muitakin.

Vierailija

Kannattaa muistaa, että jumala murhasi kaikki maailman ihmiset jo kertaalleen Nooan aikoihin. Muutenkin on murhasaldo aivan käsittämättömän kova, aivan uskomaton body count.

Vierailija

Ihminen on syntinen, ja se sanotaan Raamatussa. Siksi minua ei yllätä, jos kristityt käyttäytyvät joskus niin kuin heidän ei pitäisi käyttäytyä. Synti ei ole oikein, mutta sitä on vielä täällä langenneessa maailmassa. Jumala sallii vielä pahan, mutta kerran tulee loppu ja sen jälkeen taivaassa kaikki on täydellistä. Minä en tiedä, miksi Jumala on suunnitellut asiat näin, mutta luotan siihen, että Jumala on viisas, kaikkivaltias ja rakastaa jokaista ihmistä. Minulla on rauha noiden asioiden suhteen, eivätkä ne vaivaa eivätkä häiritse minua.

Käyttäjä104
Seuraa 
Liittynyt18.10.2015

Minun näkemykseni Jeesuksen sanomasta on erilainen kuin useimpien kristittyjen. Mutta minulle tuota ristiriitaa ei ole, seuraavasta syystä. On selvää, että Taivasten valtakunnassa ei ole kärsimystä, vääryyttä, kuolemaa ja muuta sellaista. Yleisesti ihmiset kuitenkin ajattelevat, että se valtakunta on jossain muualla ja/tai muussa ajassa. Sinne ajatellaan päästävän (kuka pääsee) kuoleman jälkeen, mutta se ei mitenkään poista sitä faktaa että maan päällä on kärsimystä ja paljon.

Minulle asia ei ole noin. Minä näen kirjaimellisesti sen mitä Jeesus sanoi: "Taivasten valtakunta on teidän keskellänne". Tämä todellisuus ON taivasten valtakunta, jossa ei ole mitään kärsimystä eikä kuolemaa. Siksi ei tarvita myöskään Jumalalta selityksiä eikä minkään korjaamista: Jumalan luoma todellisuus on nyt ja ikuisesti täydellinen ja harmoninen. Se, että ihmiset näkevät jotain muuta, on ihmisen tietoisuudentilan aiheuttama illuusio, vääristymä. Jos ihmiset näkevät harhoja, ihmisten täytyy itse herätä hypnoosistaan, eikä odottaa Jumalan korjaavan todellisuutta joka on aina harhoista vapaa. Sellainen herääminen on mahdollista ja olen itse kokenut sen.

Joskin ihminen, pystyäkseen osallistumaan tämän nykyisen inhimillisen tietoisuuden tason elämään muiden kanssa mitenkään, on aina kahden maan kansalainen: hänen on nähtävä sekä ihmisen todellisuus kauhuineen sekä taivasten valtakunnan ikuinen rauha. Sitten kun hänen tehtävänsä ihmisten parissa on ohi, hän voi antautua näkemään pelkän taivasten valtakunnan, mutta silloin ihmisten havainnon mukaan hän kuolee, "siirtyy ajasta ikuisuuteen", mikä on osuvampi sanonta kuin moni aavistaakaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihminen on syntinen, ja se sanotaan Raamatussa. Siksi minua ei yllätä, jos kristityt käyttäytyvät joskus niin kuin heidän ei pitäisi käyttäytyä. Synti ei ole oikein, mutta sitä on vielä täällä langenneessa maailmassa. Jumala sallii vielä pahan, mutta kerran tulee loppu ja sen jälkeen taivaassa kaikki on täydellistä. Minä en tiedä, miksi Jumala on suunnitellut asiat näin, mutta luotan siihen, että Jumala on viisas, kaikkivaltias ja rakastaa jokaista ihmistä. Minulla on rauha noiden asioiden suhteen, eivätkä ne vaivaa eivätkä häiritse minua.

Jumalaa rakastaa jokaista ISIS-sotilasta, itsemurhapommittajaa, pedofiiliä, lastenmurhaajaa...? Ei häiritse? Rauha sielussa? Okei.

Vierailija

Kyllä se niin on, että Jumala rakastaa jopa ISIS-sotilasta, pedofiiliä ja murhaajaa, mutta ei todellakaan hänen pahoja tekojaan, jotka ovat tämän ihmisen ihan itsensä tekemiään, eikä siis millään tavoin Jumalan tekoja! Jumala antoi rakkaudessaan tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden vuoksi ihmisille vapaan tahdon, jolla voi valita hyvän tai pahan, ja joista valinnoista vastaa  ihminen itse, ja joista valinnoista myös monet ihmiset kärsivät.

On sitten vielä se tosiasia, ettei tämä sotilas rakasta Jumalaa ja Jeesusta, ja hän ei sen vuoksi ole Jumalan lapsi, joksi pääse vain Kristuksen sovitustyön uskomalla ja uudestisyntymällä, eli ns uskoon tulemisella.

Jokainen ihminen on siis vastuussa omista teoistaan ja jopa sanoistaan Jumalalle. Jumala ei ole ihmisten teoista eikä valinnoista vastuussa. Hän on kuitenkin koko maailmankaikkeuden luja ja kaikista ylin, ja Hänellä on valta toimia, kuten toimii, ja tuhota synnin turmelema ihmiskunta. Siksi viisas ottaa Hänen sanansa huomioon jo nyt, ja toimii sen mukaan. Se, että kaikki olemme silti ihmisiä, vaikka olisimme ns uskiksi, eikä kenestäkään tule täydellistä ja virheetöntä tässä ajassa, vaan vasta perillä. Sen vuoksi myös uskovat tekevät välillä väärin, mutta he turvaavat väärintekonsa tajuttuaan Jumalaan, pyytävät armoa ja voimaa tehdä oikein, eivätkä vähättele, että sattuuhan sitä ja kaikki niin tekevät.

s oikeasti ajattelet asiaa, ymmärrät kyllä, mitä tarkoitan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat