Paljonko laittaisitte häälahjaan rahaa minun tilanteessani?

Vierailija

Erittäin läheinen ystäväni on menossa naimisiin ja häälahja mietityttää. Ystävä on niin läheinen, että haluaisin panostaa lahjaan todella paljon. Hän on auttanut minua paljon kaikissa asioissa ja on tärkeä ihminen minulle. Kuitenkin tällä hetkellä tuloni ovat erittäin surkeat ja todennäköisesti tilanne ei ehdi kohentua häihin mennessä, ellen löydä töitä ennen sitä. Tulot myös saattavat pysyä kauankin huonoina, sillä olen opiskelija ja ilman töitä taloustilanteeni on katastrofaalinen. Jonkin verran on kuitenkin puskurirahaa löytyy, mutta mietinkin paljonko siitä uskallan lohkaista hääparin lahjaan?

Paljonko te käyttäisitte minun sijassani, jos menisitte yksin? Entä avecin kanssa? Myös hyviä häälahjavinkkejä otetaan vastaan, sillä hääpari ei tahdo rahaa.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Hyvä ystävä ymmärtää tilanteesi eikä haluaisi sinun joutuvan puille paljaille hänen häälahjansa takia. Onneksi hyvän lahjan ei tarvitse olla kallis. Sopiva lahja tietysti riippuu sekä sinusta että lahjansaajasta, mutta tässä muutamia lähes ilmaisia ehdotuksia:

- auta hääjärjestelyissä (kutsukorttitalkoissa, loppusiivouksessa, järjestämällä esitys tai muuta ohjelmaa)

- jos sinulla oikeasti on taiteellisia lahjoja ja tiedät ystäväsi arvostavan niitä, maalaa taulu, kirjoita runo tai niin edelleen

- jos osaat tehdä käsitöitä ja tiedät ystäväsi arvostavan niitä, tee tuoreelle parille vaikkapa erityishienot villasukat tai mitä nyt sitten osaatkaan tehdä ja mistä he pitävät

Jos edellämainitut eivät tunnu hyviltä ideoilta, käyttäisin 10-20 euroa vaikkapa vain viinipulloon tai pieneen herkkukoriin. Itse olen hyvin varovainen tavaralahjojen kanssa, koska omassa lähipiirissäni kaikilla on tavaraa ihan riittävästi, mutta jos tiedät ystäväsi haluavan tai tarvitsevan jotain sellaista, mihin budjettisi riittää, niin mikäs siinä.