Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Synnytys lähenee - Ootko mennyt synnyttämään julkisilla?

Vierailija

Ratikkamatka meiltä sairaalalle on 8 min ja autoa ei oo. Olisi hienoa kertoa lapselle sitten joskus😍

Onko ihan mahdotonta ajatellakaan?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Olen, mutta menin kummallakin kerralla käynnistykseen, joten vähän eri juttu. Jos kotona haluaa olla mahdollisimman pitkään, niin menomatkalla olo voi olla jo tukala eikä jossain bussissa kehtaa ääneen uikuttaa. Joka tapauksessa mies tai joku kaveri pitäisi olla mukana, yksin en uskaltaisi.

Vierailija

No ilman muuta meet ratikalla. Useimmiten autollakin menee moninkertainen aika sairaalalle, kun harvat asuvat ihan sairaalan välittömässä läheisyydessä. Kahdeksan minuuttia on tosi lyhyt matka. Todennäköisesti joudut kärsimään ratikassa enintään yhden supistuksen. :-)

Vierailija

Synnärille minä ainakin olen lähtenyt, kun supistukset ovat kovia ja niitä tulee noin kahden minuutin välein. Kovassa supparissa meinaa taju mennä eikä siinä tosiaan köpötellä hillitysti ja hallitusti ratikkaan tai sieltä pois.  Sinä ehdit siinä matkan aikana saada monen monta supparia ja sulla voi mennä vedet siihen ratikan lattialle. Ripuli ja pahoinvointi on myös ihan yleistä, koska kohtua hermottava hermoverkosto on yhteydessä myös suolistoon.

Jos nämä riskit haluat ottaa, eli siellä tippa silmässä piipität pöksyt märkinä ratikassa niin mikäpä siinä. Minä menisin siltikin taksilla. Ihan varmuuden vuoksi. 

Vierailija

En olisi voinut. Mulla on synnytykset alkaneet niin rajuina heti, että siinä olisi ollut kanssamatkustajilla tukalat oltavat. Synnärillä olen saanut joka kerralla vain 1-3 supistusta ja olen saanut alkaa ponnistamaan. Itse menisin taksilla varmuuden vuoksi. 

Vierailija

Hei ajatelkaa vähän niitä taksikuskejakin, ei nekään tykkää ähkivistä, yrjöävistä, lapsivettä pirskottelevista, ripuloivista ja huomionhakuisista av-mammoista!

Vierailija

Jos lähdet tosi ajoissa niin voi onnistua. Voit sitten hengailla vaikka sairaalan kahvilassa. Tee kävelylenkkiä sairaalan ympäri tai veivaa portaita ylös alas...niin vauva irtoo nopeasti :)

Liian myöhään ei kannata lähteä ratikalla jos olet mallia yrjö ja paska lentää synnyttäjä!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hei ajatelkaa vähän niitä taksikuskejakin, ei nekään tykkää ähkivistä, yrjöävistä, lapsivettä pirskottelevista, ripuloivista ja huomionhakuisista av-mammoista!

En ole koskaan oksentanut synnytyksen käynnistyessä tai se aikana, kalvot on puhkaistu synnärillä, joten en ole pirskottanut lapsivettä yhtään mihinkään. Ripuloinnista nyt puhumattakaan... 

Sekoitat ehkä omat känni-taksi kokemuksesi nyt tähän. Voin uskoa, että taksinkuljettaja ei ole ollut mielissään, kun kuset ja paskat housussa olet vielä oksentanutkin Mersun takapenkillä. 

Vierailija

Olisin mennyt myös ratikalla, mutta lähtö tuli kolmen aikaan yöllä, joten taksi oli ainoa vaihtoehto. Ja olin mennessä ihan siististi ja järjissäni, vaikka kovia supistuksia tuli parin minuutin välein.

Vierailija

Riippuu ihan synnytyksen kulusta. Tuskin ratikkamatka rasittaa taksia enempää. Minulla kun alkoi synnytys, ihan rauhassa söin aamiaista, kävin pesulla ja ajettiin toiseen kaupunkiin. Ei ripulia, ei oksennusta, ja kalvot puhkesi sisätarkastuksen yhteydessä. Kokonaisuudessaan meni 12h saada lapsi maailmaan.

Vierailija

Siis... onko tavallistakin oksentaa tai ripuloida synnytyksen alkaessa? 

Olen synnyttänyt neljä lasta ja mitään tällaista ei ole tapahtunut eikä ole tullut mieleenkään. Synnytyskivulla ei ole mitään tekemistä ollut kohdallani pahoinvoinnin kanssa. 

Yritättekö pelotella muita vai mikä juttu tämä on? 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis... onko tavallistakin oksentaa tai ripuloida synnytyksen alkaessa? 

Olen synnyttänyt neljä lasta ja mitään tällaista ei ole tapahtunut eikä ole tullut mieleenkään. Synnytyskivulla ei ole mitään tekemistä ollut kohdallani pahoinvoinnin kanssa. 

Yritättekö pelotella muita vai mikä juttu tämä on? 

Minä oksensin molemmista. Kamalat kivut, vatsa ei kestänyt yhtään. Oksensin vatsan ihan tyhjäksi, edes vettä en voinut juoda.

Vierailija

Monillahan synnytys alkaa juuri sillä että saa käydä kakalla pari kertaa eli elimistö automaattisesti puhdistuu. Mutta ei kaikille ripuli iske. Ja harva varmaan synnytyksen alussa yrjöää mutta loppuvaiheessa voi kyllä yrjö lentää.

Itse olin ihan jumissa kun supparit alkoi...ei tarvinnut käydä ollenkaan vessassa ja lopuksi piti jopa katetroida rakko ettei räjähdä. Eikä yrjöttänytkään. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Menin ambulanssilla kun ei ollut varaa taksiin.
Me asutaan niin lähellä että taksi tulisi halvemmaksi kuin ambulanssi :D
(ambulanssissahan on se omavastuu 18e, ja meiltä sairaalaan olisi taksilla ehkä 10 - 12 e)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat