Löytyykö ketään joka olisi aloittanut liikunnan vasta raskauden puolenvälin jälkeen?

Vierailija

Kun aina sanotaan että liikuntaa voi harrastaa suht normisti jos on liikkunut paljon ennen raskauttakin. No mä en liikkunut pariin kuukauteen ennen raskautta ja ennenkin sitä liikuntaa oli mutta en ollut missään megakunnossa. Nyt rv.26 ja tuntuu ku olisin elämäni kunnossa. Tekis mieli jatkaa esim.kahvakuulatreeneja, kevyemmillä painoilla tietty, mut onks siitä nyt jotenki haittaa kun en tosiaan muutamaan kuukauteen oo mitään tehny? Onko muita jotka on alouttaneet liikunnan vasta tässä vaiheessa ja minkälaista liikuntaa? Ja oletko jaksanut liikkua sitten loppuun asti?

Kommentit (2)

Vierailija

Mä en kyllä suosittelisi just kahvakuulaa tai muuta painoharjoittelua, jos sulla ei ole siitä aiempaa kokemusta. Mä harrastin kahvakuulaa ennen raskautta, ja ajatukseni oli harrastaa myös raskauden aikana, mutta jouduin lopettaa sen aika aikaisessa vaiheessa sen takia, että raskauden aiheuttamat kehon virheasennot kipeyttivät esim. niskan pahasti. Pystyjä vatsalihaksia ei kannata raskauden aikana harjoittaa. Raskaus pehmentää pehmytkudoksia, ja tämä voi aiheuttaa loukkaantumisriskejäkin. Parempi harrastaa vaikka kävelyä ja uintia. Ehkä tuo painoharjoittelu sopii semmoiselle, joka on aika kovassa kunnossa ennen raskautta (on lihasta, joka tukee niveliä), mutta keskinkertaisessa kunnossa olevan kannattaa ehkä miettiä, onko raskaus se paras aika just siihen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en kyllä suosittelisi just kahvakuulaa tai muuta painoharjoittelua, jos sulla ei ole siitä aiempaa kokemusta. Mä harrastin kahvakuulaa ennen raskautta, ja ajatukseni oli harrastaa myös raskauden aikana, mutta jouduin lopettaa sen aika aikaisessa vaiheessa sen takia, että raskauden aiheuttamat kehon virheasennot kipeyttivät esim. niskan pahasti. Pystyjä vatsalihaksia ei kannata raskauden aikana harjoittaa. Raskaus pehmentää pehmytkudoksia, ja tämä voi aiheuttaa loukkaantumisriskejäkin. Parempi harrastaa vaikka kävelyä ja uintia. Ehkä tuo painoharjoittelu sopii semmoiselle, joka on aika kovassa kunnossa ennen raskautta (on lihasta, joka tukee niveliä), mutta keskinkertaisessa kunnossa olevan kannattaa ehkä miettiä, onko raskaus se paras aika just siihen.

Kerkesin harrastaa kahvakuulaa n.6kk ennen kun tulin raskaaksi että se on suht tuttua..3 kertaa viikossa oli silloin treenit, lopetin sen vähän ennen kun tulin raskaaksi. Mielellään tekisin kevyttä kahvakuulatreeniä kevyemmillä painoilla? Ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat