Ratsastajat: hevosvarusteiden säilytys

Vierailija

Missä säilytätte hevosvarusteitanne, jos muu perhe valittaa, että ne haisee. Housut ja takin voi tietysti pestä, mutta entä kypärä ja chapsit, pitäisikö ne sulkea johonkin, pussiin, käyköhän pukupussi esimerkiksi. Kylmään ulkovarastoon ei varmaan arvaa jättää, jos ne menevät pilalle.

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla on ihan mun omassa vaatehuoneessa. Tosin käyn päivittäin tallilla (oma hevonen), joten olisi tuskaa pestä joka päivä kaikki varusteet. Mieskin on jo tottunut hajuun, ei ainakaan valita enää :D

Vierailija

Meillä on autotallin yhteydessä lämmitetty varasto (+10 astetta). Tytöt pitää ratsastusvarusteensa yleensä siellä. Minun kamat on taas talilla missä käyn ratsastamassa ja hoitamassa hevosia, vaihdan vaatteet siellä, paitsi joskus nilkkurit jalassa tulen kotiin.

Kuinka usein muuten pesette ratsastushousut? Mulla on toisissa housuissa oikeat nahkapaikat enkä hennoisi millään pestä kovin usein.

Vierailija

Kyllähän ne tallivaatteet haisee. Ei se haju nyt kovin voimakas ole, mutta selkeä tallin ominaishaju ja paidoissa monesti hienhajukin (kun ihan liikunta mielellä ratsastusta harrastaa) vaatteiden mukana kuitenkin kotia tulee. Ja aika helposti haju myös tarttuu muihin vaatteisiin, jos esim. pitää tallivaatteita samassa naulakossa, kuin muita vaatteita.

Meillä on pienenkö rivitaloasunto, joten kompromissejä joutuu tekemään. Käytön jälkeen jätän tallivaatteet kylppäriin kuivumaan yön yli. Sen verran saa muu perhe hevosenhajusta "nauttia". Aamulla sitten pakkaan tallivaatteille varattuun kaappiin (samassa kaapissa säilyteään vain sellaisia tavaroita, joihin haju ei voimakkaasti tartu tai joissa haju ei haittaa).

Vatteet voi kyllä säilyttää esim. pukupussissa, mutta sitä ennen ne on kuivatettava jossain, muuten kamppeet homehtuu hyvin nopeasti.

Vierailija

Mulla on ihan saunassa, eikä ole mies valittanut enkä itse haista joten olkoot siellä jatkossakin. Joskus taisi kerran valittaa hajusta kun olin juuri tullut tallilta enkä ollut kerinny vaihtaa vaatteita :D

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat