En ymmärrä sitä, miten ihminen voi vihata "sossupummia".

Vierailija

Jos ette ole ymmärtäneet, täystyöllisyys tuskin tulee ikinä toteutumaan Suomessa. Aina joidenkin TÄYTYY olla työtön.

Monelle ihmiselle työ on todella tärkeä osa indentiteettiä. Ei kehdata sanoa, että ollaan työttömiä. Työllisenä tunnutaan, ettäkuulutaan "hyvien ihmisten joukkoon" jne.

Sossupummit tavallaan jättävät työn niille, joille se on oikeasti tärkeää. Työttömyyttä ihoava ja häpeävä saa uuden työn helpommin, koska on vähemmän kilpailua. Tosin nykyään se on vaikeaa kaikille.

Sosspummit tavallaan uhrautuu. Kaikki tietää, että sossusta ei saa todellakaan rahaa, jos on sinkku tai parisuhteessa (ilman lapsia).

T: Nainen, joka on valtion suojatyöpaikassa ja palkka 5xxx€/kk.

Kommentit (11)

Vierailija

Kuka vihaa? 

En minä ainakaan enkä ole tuttavapiirissäni kuullut tällaisia puheenvuoroja. Eli tarkenna keistä puhut aloituksessasi? 

Epäselväksi myös jää, miten sossupummi uhrautuu? Mitä ylipäänsä tarkoitat sossupummilla? 

Ihmeen hyville palkoille pääsee vajavaisella järjenjuoksulla... se on todettava tästä aloituksesta, jos totta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka vihaa? 

En minä ainakaan enkä ole tuttavapiirissäni kuullut tällaisia puheenvuoroja. Eli tarkenna keistä puhut aloituksessasi? 

Epäselväksi myös jää, miten sossupummi uhrautuu? Mitä ylipäänsä tarkoitat sossupummilla? 

Ihmeen hyville palkoille pääsee vajavaisella järjenjuoksulla... se on todettava tästä aloituksesta, jos totta. 

Ihmeen vähäväistä on järki, jos luulee sen olevan totta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vihaan sen takia, että heitä ei edes kiinnosta hakea töitä ja ansaita omaa elantoaan, koska voi elellä mukavasti tuilla.

Olisitko valmis laskemaan palkkaasi tai jäämään itse työttömäksi siitä ilosta että tuollainen työnvieroksuja saataisiin töihin laiskottelemaan? Parempi se on että tuo pieni osa ihmisistä pysyy poissa työpaikoilta työmoraalia ja -tehoa laskemasta. Ei se vuokra + 500 euroa niin iso raha ole että kannattaisi sen takia vihata.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vihaan sen takia, että heitä ei edes kiinnosta hakea töitä ja ansaita omaa elantoaan, koska voi elellä mukavasti tuilla.

Mä saisin sossusta n 400-450 euroa kuussa. Miten sillä elellään mukavasti??? Oon myös miettinyt että jos joutuisin tilanteeseen etten saisi töitä eikä olisi mitään tukia niin hyvällä omallatunnolla alkaisin varastella varsinkin niiltä joiden mielestä työtön joutaa vaan kuolla pois. Esim sulta.

Vierailija

Kyllähän se vaan v*tuttaa kun itse tienaa kokopäivätyöstä 1400 bruttona ja jotkut saa lähes saman rahan asumistukena ja loput sossusta, eli sen 1100€ (nettona, pk-seudulla, koska asuminen kallista) tekemättä mitään ja aikomattakaan tehdä mitään IKINÄ. Ne ikisossuilijat, jotka elää tuilla vuosia aikomattakaan ikinä kouluttautua tai mennä töihin saa harkinnanvaraisena rahaa jos tulee yllättäviä menoja kuten rillit menee rikki tai jos keksii alkaa jotain harrastamaan.
Mutta, SUURIN ONGELMA ON LIIAN PIENET PALKAT JA KANNUSTINLOUKUT.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se vaan v*tuttaa kun itse tienaa kokopäivätyöstä 1400 bruttona ja jotkut saa lähes saman rahan asumistukena ja loput sossusta, eli sen 1100€ (nettona, pk-seudulla, koska asuminen kallista) tekemättä mitään ja aikomattakaan tehdä mitään IKINÄ. Ne ikisossuilijat, jotka elää tuilla vuosia aikomattakaan ikinä kouluttautua tai mennä töihin saa harkinnanvaraisena rahaa jos tulee yllättäviä menoja kuten rillit menee rikki tai jos keksii alkaa jotain harrastamaan.

Kävin just monta vuotta koulua mutta en pääse alani töihin koska olen jo liian vanha (yli nelikymppinen). Opintolainat pitää kuitenkin maksaa ja muutkin maksut. Paskaduuneihin en pääse koska joka vitun hommaan tarvitaan joku "kortti" joka on tietty maksullinen. Tai koulutus.

Voin vakuuttaa että elämä vaikuttaisi paljon helpommalta jos olisi töitä. siis palkallisia töitä eikä niitä vitun ilmaisduuneja joihin pakotetaan koska yli muutaman kuukauden työttömyys on nykyään semmoinen vamma että siitä pitää kuntoutua tekemällä puolikin vuotta töitä ilmaiseksi jossain.

Hyvinvointiyhteiskunta koskee vuosi vuodelta harvempia, ja nämä etuoikeutetut pitävät kynsin ja hampain kiinni saavutetuista eduistaan. Yritykset ja yrittäjät taas on oppineet vaikertamaan edunvalvontajärjestöjensä kautta joten kaikesta pihalla olevat poliitikot tietty monottavat niitä jo muutenkin paskassa kaulaa myöten olevia entistä lujempaa että ne tajuaisivat mennä ilmaiseksi duuniin yrityksiin.

Lopputulos on pikemminkin pahoinvointivaltio jossa paskaan joutuneen on turha edes yrittää päästä paskasta pois esim. kouluttautumalla. Lopputuloksena on ainoastaan lisää kuluja opintolainojen muodossa ja toisaalta (vielä) pienempi tuleva eläke kun ei ole sitä työtä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kävin just monta vuotta koulua mutta en pääse alani töihin koska olen jo liian vanha (yli nelikymppinen). Opintolainat pitää kuitenkin maksaa ja muutkin maksut. Paskaduuneihin en pääse koska joka vitun hommaan tarvitaan joku "kortti" joka on tietty maksullinen. Tai koulutus.

Voin vakuuttaa että elämä vaikuttaisi paljon helpommalta jos olisi töitä. siis palkallisia töitä eikä niitä vitun ilmaisduuneja joihin pakotetaan koska yli muutaman kuukauden työttömyys on nykyään semmoinen vamma että siitä pitää kuntoutua tekemällä puolikin vuotta töitä ilmaiseksi jossain.

Hyvinvointiyhteiskunta koskee vuosi vuodelta harvempia, ja nämä etuoikeutetut pitävät kynsin ja hampain kiinni saavutetuista eduistaan. Yritykset ja yrittäjät taas on oppineet vaikertamaan edunvalvontajärjestöjensä kautta joten kaikesta pihalla olevat poliitikot tietty monottavat niitä jo muutenkin paskassa kaulaa myöten olevia entistä lujempaa että ne tajuaisivat mennä ilmaiseksi duuniin yrityksiin.

Lopputulos on pikemminkin pahoinvointivaltio jossa paskaan joutuneen on turha edes yrittää päästä paskasta pois esim. kouluttautumalla. Lopputuloksena on ainoastaan lisää kuluja opintolainojen muodossa ja toisaalta (vielä) pienempi tuleva eläke kun ei ole sitä työtä.

Olin muutama vuosi sitten samassa jamassa. Mä kuitenkin hankin jonkun "kortin", ja pääsin alalle, johon en ollut kouluttautunut. Tein myös ilmaistyötä, koska pakko oli jotenkin edetä. Näiden ansiosta olen nyt töissä, muttei se helppoa ollut. Kannattaa yrittää!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat