Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaveri teki eläinsuojeluilmoituksen, välit poikki?

Vierailija

Ärsyttää vaan niin paljon. Kaveri ihmetteli siis miten meidän keskikokoinen koira voi jaksaa kävellä 5 km kun on niin pikkuinen. Vastasin että helposti kun tuo juokseekim 10 km lenkkejä kerran viikkoon.

Kaveri vaan siunaili että ei noin pieni voi jaksaa. Nyt tuli parin päivän jälkeen tekstari että hän ei omantuntonsa takia voinut olla tekemättä ilmoitusta siitä että koiraa rääkätään liialla liikunnalla.

Nyt tekisi oikeasti mieli laittaa välit poikki. Sen verran ärsyttää että lihavan vahtikoiran omistaja ei ymmärrä aktiivisen ja hoiksn koiran tarpeita. Eikä voi edes kysyä enemmän minulta vaan tekee ilmoituksen heti.

Olisiko lapsellista jättää yhteydenotot tämän takia?

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ilmoitus liiasta liikunnasta? Toivottavasti sinulla on muitakin kavereita. Siis jos tyyppi oikeasti on noin höhlä, niin hyväähän se tarkoitti, mutta kuitenkin. 

Vierailija

Mikä rotu? Esim King Charles cavalier koiralle tuo olisi aivan liikaa liikuntaa ja olisin samaa mieltä kaverisi kanssa. Jos kyseessä on esim metsästyskoira, liikuntamäärä on sopiva.

Itse laittaisin kaverille netistä linkin kyseisen rodun liikuntatarpeista todistaakseni, että liikunta on koiran eduksi ja sopiva määrä ikää ja rotua nähden. Oletan siis, että kaverisi teki ilmoituksen tyhjyyttään eikä kettuillakseen. Pieni valistus ei ole pahitteeksi, jos ihmiset eivät oikeasti vain tiedä liikunnasta.

Välit tosin viilenis vähän. Haluaisin itse, että minulle puhuttaisiin suoraan ilman jotain ilmoituksien laittoa

Vierailija

Mulla pikkuinen coton de tulear käveli joka päivä kymmenisen kilometriä. Kuoli 16-vuotiaana ihan vanhuuteen... 

Mutta kysymykseen vastaus: keskustelisin, en laittaisi välejä tuon takia poikki. Miten tilanne on ajautunut tuohon pisteeseen? Jotain haluaa nyt kostaa tai muuten osoittaa mieltään. Kai sen tajuat?

Vierailija

No jättäisin omaan arvoonsa tuollaisen kaverin. Ymmärtäisin jos koira olis oikeesti heitteillä ja huonolla hoidolla mutta tuollaisessa tilanteessa en.

Vierailija

Kaverisi ei selvästikään tiedä mitään koirista. Minäkin olisin loukkaantunut, jos tuollaisesta syystä tekisi ilmoituksen.

Älä pidä yhteyttä. Ystäväsi vaikuttaa idiootilta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä rotu? Esim King Charles cavalier koiralle tuo olisi aivan liikaa liikuntaa ja olisin samaa mieltä kaverisi kanssa. Jos kyseessä on esim metsästyskoira, liikuntamäärä on sopiva.

Itse laittaisin kaverille netistä linkin kyseisen rodun liikuntatarpeista todistaakseni, että liikunta on koiran eduksi ja sopiva määrä ikää ja rotua nähden. Oletan siis, että kaverisi teki ilmoituksen tyhjyyttään eikä kettuillakseen. Pieni valistus ei ole pahitteeksi, jos ihmiset eivät oikeasti vain tiedä liikunnasta.

Välit tosin viilenis vähän. Haluaisin itse, että minulle puhuttaisiin suoraan ilman jotain ilmoituksien laittoa

Sekarotuinen, mutta rakenteeltaan pitkäjalkainen, siro ja lihaksikas. Juoksee kauniisti eikä hidasta ennen kuin emäntä uupuu itse.

Jos olisi rotukoira, olisin toiminut ehdotuksesi mukaisesti.

Alice
Seuraa 
Liittynyt3.12.2015

Kyllä mäkin loukkaantuisin. Mitäs kamu sanois siihen, että vastaisit olevas huolissassi hänen koiransa painosta ja miettisit ilmoituksen tekoa..?

Niin suututtaa tällainen, kun maailma on täynnä oikeita eläinrääkkääjiä ja sitten joku uuvatti tekee ilmoituksen "liiasta liikunnasta".. argh!

Kävisivät nyt hakemassa koirapolot pois esim. Johanna Tukiaisen kaltaisilta henkilöiltä. Mennään nyt asian vierestä, mutta jos 4-5 vuoden aikana ollut joku 8 koiraa ja minipossukin välissä, jotain on pahasti pielessä. Tälle naiselle koirat ovat leluja, viskataan pois ja hommataan uusi heti kun kyllästytään edelliseen.

https://www.instagram.com/p/-6ybu-wmta/?taken-by=johannababydoll

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mulla pikkuinen coton de tulear käveli joka päivä kymmenisen kilometriä. Kuoli 16-vuotiaana ihan vanhuuteen... 

Mutta kysymykseen vastaus: keskustelisin, en laittaisi välejä tuon takia poikki. Miten tilanne on ajautunut tuohon pisteeseen? Jotain haluaa nyt kostaa tai muuten osoittaa mieltään. Kai sen tajuat?

En ole kokenut mitään varsinaista tilannetta. Kaveri on toki aika herkkä. Saattaa ottaa kritiikkinä ihan normaalut jutut, tyyliin jos mainitsen että yritän nyt viettää enemmän aikaa kotona kun on tullugät tehtyä liikaa töitä, saattaa ottaa tän niin että vihjaan hänen tekevän liisn vähän töitä.

Vierailija

Alice kirjoitti:
Kyllä mäkin loukkaantuisin. Mitäs kamu sanois siihen, että vastaisit olevas huolissassi hänen koiransa painosta ja miettisit ilmoituksen tekoa..?

Niin suututtaa tällainen, kun maailma on täynnä oikeita eläinrääkkääjiä ja sitten joku uuvatti tekee ilmoituksen "liiasta liikunnasta".. argh!

Kävisivät nyt hakemassa koirapolot pois esim. Johanna Tukiaisen kaltaisilta henkilöiltä. Mennään nyt asian vierestä, mutta jos 4-5 vuoden aikana ollut joku 8 koiraa ja minipossukin välissä, jotain on pahasti pielessä. Tälle naiselle koirat ovat leluja, viskataan pois ja hommataan uusi heti kun kyllästytään edelliseen.

https://www.instagram.com/p/-6ybu-wmta/?taken-by=johannababydoll[/quote]

Niinpä. No, heidän koira ei ole niin lihava että viranomaisten resursseja siihen pitäisi tuhlata, vaikks kyllä mun tekee pahaa katsoa lihavaa koiraa. Samoin luulisi että eläinlääkäri huomauttaa meille jos on liikaa rasitusta, en mitenkään salaile tätä kauheaa kerran viikossa tapahtuvaa pidempää lenkkiä...

Vierailija

Mulla entinen naapuri uhkaili eläintensuojeluilmoituksella, kun kissaa ei käytetty säännöllisesti pissilenkillä pihalla päivittäin. Luuli, että kissat tarvitsevat samalla tavalla lenkityksen kuin koirat. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole cavalieria, mutta luulin että se on paljon liikuntaa vaativa rotu? Voisiko joku valaista enemmän

Onko mennyt rodut sekaisin? Cavalier on se luppakorvainen spanjeli. Rotu on kasvatettu seurakoiraksi, eli "laiskaksi". Kuten jokainen koira, ne vaatii säännöllistä ulkoilua mutta 10km on aivan liikaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole cavalieria, mutta luulin että se on paljon liikuntaa vaativa rotu? Voisiko joku valaista enemmän

Onko mennyt rodut sekaisin? Cavalier on se luppakorvainen spanjeli. Rotu on kasvatettu seurakoiraksi, eli "laiskaksi". Kuten jokainen koira, ne vaatii säännöllistä ulkoilua mutta 10km on aivan liikaa.

Googlasin, ja kaikki lähteet jotka tästä kirjoittavat korostavat kyllä että kaikki spanielit - myös King Charlesin - tarvitsevat paljon liikuntaa.

En osaa sanoa kerran viikossa tehtävästä 10 km matkasta, kyllähän se yksilöstäkin riippuu. Jos koira alkaa väsyä, aristaa tassuja tai ei haluaisi millään juosta, niin kyllä järkevä omistaja vähentää ainakin juoksun määrää. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat