Mitä tämä uusi sanonta "Elämästä vieraantunut" tarkoittaa?

Vierailija

Olen kuullut jo toistamiseen tuon täällä AV:llä. Luonnosta vieraantumisen ymmärrän, mutta tätä en.

Kommentit (6)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen kuullut jo toistamiseen tuon täällä AV:llä. Luonnosta vieraantumisen ymmärrän, mutta tätä en.

Esimerkiksi narkomaanit ja alkoholistit on elämästä vieraantuneet eli eivät tiedä mitä normaali elämä olisi. Heidän oma elämä kulkee vain sen mukaan mistä saada seuraava huume annos tai alkoholipullo. (Lähes samaa kuin vieraantuminen normaali arjesta.)

Eihän narkomaani tai alkoholisti ole selvin päin kuin sen pakollisen annoksen etsimisen verran ja sen jälkeen täysin pöllyssä.

Vierailija

Esim. cityvihreät ovat elämästä vieraantuneet. 

Sillä tarkoitetaan sitä, että maiskutellessaan etnisiä ruokia ja siemaillessaan punaviiniä Kruununhaan 200 neliön perintöasunnossa, moittivat kauheita rasisteja Kempeleessä. 

Eli nähdään elämä täysin omien punavihreiden silmälasien läpi. Jos et tähän ryhmään kuulu, olet roskaväkeä. 

Vierailija

Omituisen jäykkä ajattelumaailma, jos et osaa edes muodostaa mielikuvaa mitä se voisi tarkoittaa. Etenkin, kun tunnet sanonnan luonnosta vieraantunut. Asperger?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi narkomaanit ja alkoholistit on elämästä vieraantuneet eli eivät tiedä mitä normaali elämä olisi. Heidän oma elämä kulkee vain sen mukaan mistä saada seuraava huume annos tai alkoholipullo. (Lähes samaa kuin vieraantuminen normaali arjesta.)

Eihän narkomaani tai alkoholisti ole selvin päin kuin sen pakollisen annoksen etsimisen verran ja sen jälkeen täysin pöllyssä.

Väärin! 

Oikea tulkinta on tosiaan elitistisen maailmankuvan omaksuneet ihmiset. Näin sitä käytetään. Mainitsemasi ihmiset eivät ole vieraantuneet vaan syrjäytyneet. 

Vierailija

Minä käsitän sen niin, että ihminen on vieraantunut siitä tosiasiasta, että elämässä ihmisellä on vaan rajallinen valta vaikuttaa elämäänsä, ja muu on sattumaa tai hyvää onnea. Kun esimerkiksi poliitikko puhuu kuin jokainen ihminen voisi vain valita onnellisen, terveen, hyvän ja pitkän elämän hyvillä tuloillla ja hyvässä työpaikassa, hän on mielestäni elämästä vieraantunut. Hän on eristänyt elämästään ne, joille elämä ei alunperinkään koskaan ollut mikään supermarket, joista valita sellainen elämä minkä itse haluaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Omituisen jäykkä ajattelumaailma, jos et osaa edes muodostaa mielikuvaa mitä se voisi tarkoittaa. Etenkin, kun tunnet sanonnan luonnosta vieraantunut. Asperger?

Ei hullummin arvattu. Minua ei ole tutkittu eli lääketieteellistä diagnoosia ei ole, mutta koska moni on kysynyt asiasta ja epäillyt minulla olevan asperger, olen tehnyt nettitestin ja sain pistemääräksi hieman yli 140. Ap siis täällä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat