Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin juuri Kirkon ulkomaan avun Toisenlaisen lahjan lapsen opettajalle.

Vierailija

15 eurolla Päivähoito lapselle jotta äiti voi käydä koulua.
Eipä tarvitse miettiä mitään krääsää.

Sivut

Kommentit (37)

Vierailija

Kerroit siis opettajalle, että olisit ostanut hänelle jotakin krääsää, mutta lahjoititkin sitten rahaa jollekulle ihan muulle ja samalla ostit itsellesi hyvän mielen. On tämä joulun aika niin kaunista.

Vierailija

Eikö sitä vois ihan omissa nimissä tehdä ne hyväntekeväisyydet? Miksi pitää tuolleen kierrättää, että ostinpa sulle tässä lahjan mutta annan sen sitten kuitenkin afrikkalaisille. Mut hei, olenpa nyt hyvä ihminen, kai sinäkin sen huomasit. Kukaanhan ei olis sitä hyvyyttä huomannut, jos olisin sen tehnyt ihan vaan omissa nimissäni. Mut kyllä ne nyt opettajainhuoneessa tietää että kuka vanhemmista on se paras.

Vierailija

Kyllä nyt lapsesi numerot nousevat.... 

Sulla mitään muuta tarkoitusta tuossa ole kuin näyttää olevasi "hyvä" ihminen. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kerroit siis opettajalle, että olisit ostanut hänelle jotakin krääsää, mutta lahjoititkin sitten rahaa jollekulle ihan muulle ja samalla ostit itsellesi hyvän mielen. On tämä joulun aika niin kaunista.

Niin. "Aioin muuten ostaa sinulle lahjan ja kiittää näin tekemästäsi hyvästä työstä, mutta sitten tuli mieleen että ei vaiskaan -- lahjoitan lahjaasi varten varatut rahat pois ja saan itselleni joulumielen -- ja sitten kerron sinulle kuinka hyvä ihminen olin!"

Jos tekee hyväntekeväisyyttä niin onko sitä pakko mainostaa -- joskus noinkin tökeröllä tavalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihana lahja ja hyvin sopii opelle!

Hyväntekeväisyyteen lahjoittaminen on lahja tälle kohteelle eli tässä tapauksessa kouluun pääsevä lapsi. Miksi sekoittaa ketään muuta tähän?

No siksi tietysti, että näyttää olevansa "hyvä" ihminen. Kukaan oikeasti hyvä (ja fiksu) ei tee mitään noin kuvottavan törppöä. Mutta tätäkin on peukutettu, mikä kertoo ihmisten tasosta tarpeeksi. 

Vierailija

Jos itse saisin tuollaisen, olisin sisäisesti loukkaantunut, mutta kiittäisin silti hymyn kera.

Olen ateisti, enkä kannata hyväntekeväisyyttä kirkon kautta tai sen nimen alla.

Lisäksi tuollainen hyväntekeväisyyslahja on vain ilmoiteus lahjan saajalle, että antaja on hyväntekijä.

t. eräs ope

Vierailija

Aikoinaan ostin pienen kyläkoulun henkilökunnalle yhteisenä lahjana kanalauman  kehitysmaahan..ja väki ulvoi naurusta, kun selityksenä oli, että heilläkin on samanlainen kanalauma, koska henkilökuntaan kuului vain yksi mies.. Lahjasta tuli hyvä mieli koko koulun väelle ja siitä riitti juttua koko kyläkulmalle.. 

Ja kai siitä hyötyi joku kehitysmaassakin...eikä tullut pakko-kukkaa, ei väärää suklaata, eikä mitään mille ei ole käyttöä..hyvää mieltä ja iloista naurua vain.

Vierailija

Ajattelin ostaa sinulle sen kauan unelmoimasi kylpyläreissun nyt joululahjaksi,

mutta ei hitto -- parempi hommata kanalauma kehitysmaahan ja pistin surutta rahat sinne -- ja PIM tässä tulee hyväntekijä!

Vierailija

Kommenteista päätellen voit hyvillä mielin jättää opettajan ensi vuonna lahjatta ja lahjoittaa rahat omissa nimissäsi. Toisenlaista lahjaa ei ilmeisesti ymmärretä. Itse olisin erittäin onnellinen jos saisin suklaarasian ja kynttilän (tms krääsän) sijaan lahjaksi kortin, jossa lahjan antaja sanoo ostaneensa vaikka Viipurin kodittomille koirille pesäkuiviketta puolestani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Eivät nouse. Olen johtokunnan puheenjohtaja joten olen muutenkin hyvää pataa opettajien kanssa. Ihan varmaa on että juuri tuon takia lasteni arvosanat arostellaan asianmukaisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kommenteista päätellen voit hyvillä mielin jättää opettajan ensi vuonna lahjatta ja lahjoittaa rahat omissa nimissäsi. Toisenlaista lahjaa ei ilmeisesti ymmärretä. Itse olisin erittäin onnellinen jos saisin suklaarasian ja kynttilän (tms krääsän) sijaan lahjaksi kortin, jossa lahjan antaja sanoo ostaneensa vaikka Viipurin kodittomille koirille pesäkuiviketta puolestani.

Mikset osta itse? Miksi lapsen vanhempi ei osta omissa nimissään? Miksi pitää välissä olla tämä "ostin sulle enpäs ostanutkaan" -vaihe?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eivät nouse. Olen johtokunnan puheenjohtaja joten olen muutenkin hyvää pataa opettajien kanssa. Ihan varmaa on että juuri tuon takia lasteni arvosanat arostellaan asianmukaisesti.

Eli taka-ajatuksena on kuitenkin oma hyöty eli lastesi arvosanojen "arostelu"  asianmukaisesti. 

Myönnät tarkoitusperäsi avoimesti, joten siitä toki pisteet. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Korjataan: "Olen johtokunnan puheenjohtaja, joten opettajien on pakko teeskennellä olevansa hyvää pataa kanssani."

Vierailija

Olen kerran saanut tuollaisen lahjan. Siitä on itse asiassa nyt 9 ja puoli vuotta. Vieäkin silloin tällöin mietin, miten jossain kaukana maailmalla saattaa olla perhe, joka silloin luultavasti sai helpotusta vaikeaan arkeensa. Voi olla, että perheen lapsista joku oikeasti pääsi kouluun ja on nyt jo nuori aikuinen. Muita lahjoja tuolta ajalta en muista ja en halua mitään, mikä pyörii riesana nurkissa, joten minulle ainakin oli mitä ihanin lahja tuo, että oman merkkipäiväni takia joku ajatteli minua ja lahjoitti apua tarvitsevalle. 

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat