Ystävyyden irtisanominen
Haluaisin irtisanoa ystävyyteni eräästä ihmisestä jonka olen tuntenut n. 7 vuotta. Tiedän, että heräsin itse liian myöhään ja sain valoja päälle. Mutta ko. "ystävä" ilkeilee, puhuu pahaa selän takana, tiuskii, arvostelee ja käyttää hyväksi. Ei ole ikinä kiinnostunut asioistani ja vähättelee ongelmiani. Jos huomautan tai sanon takaisin, niin sitten suututaan ja pidetään mykkäkoulua seuraavat 2 viikkoa / haukutaan pystyyn. Tiedän, että jos laitan välit kylmästi poikki niin hän levittelee kaikki yksityisasiani ympäri pientä paikkakuntaa missä jokainen tuntee toisen. Miten siis laittaa välit poikki "nätisti?". Lisäksi hän on mieheni kanssa samassa työpaikassa ja en halua että siellä heidän välilleen syttyy maailmansotaa.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin irtisanoa ystävyyteni eräästä ihmisestä jonka olen tuntenut n. 7 vuotta. Tiedän, että heräsin itse liian myöhään ja sain valoja päälle. Mutta ko. "ystävä" ilkeilee, puhuu pahaa selän takana, tiuskii, arvostelee ja käyttää hyväksi. Ei ole ikinä kiinnostunut asioistani ja vähättelee ongelmiani. Jos huomautan tai sanon takaisin, niin sitten suututaan ja pidetään mykkäkoulua seuraavat 2 viikkoa / haukutaan pystyyn. Tiedän, että jos laitan välit kylmästi poikki niin hän levittelee kaikki yksityisasiani ympäri pientä paikkakuntaa missä jokainen tuntee toisen. Miten siis laittaa välit poikki "nätisti?". Lisäksi hän on mieheni kanssa samassa työpaikassa ja en halua että siellä heidän välilleen syttyy maailmansotaa.
Ja itse et ole tehnyt mitään väärää, olet ihanteellinen ystävä? Ei ehkä kaikkea puhua kaikille ja pitää kaikkia ystävinä. Kuulostat aika rasittavalta ystävältä itsekin, jos valitat vaan omia ongelmiasi, ehkä "ystäväsi" vähättelee niitä aiheesta. Oletko kysynyt "ystäväsi" kuulumisia vai perustuuko ystävyytenne vain sinun asioihisi ja ongelmiisi?
En ole ap, mutta itse ymmärtäisin aloittajan viestistä, että mitkään hänen asiansa eivät tätä "ystävää" kiinnosta.
Etkö voi suoraan sanoa, että sinua loukkaa todella paljon se, miten hän levittelee henk.koht asioitasi?! Täytyyhän sinun sanoa se hänelle, et voi olla ihan kynnysmattona! Sano, että tarvitset sen vuoksi nyt etäisyyttä. Sitten jätät hänet pikkuhiljaa täysin omaan arvoonsa.