Onko muut vähentäneet saunomista

Vierailija

tai lopettaneet kokonaan?

Itse olen käynyt viime vuosina vain muutaman kerran saunassa. Ja olen huomannut saman ilmiön ystävä- ja tuttavapiirissäni. Moni sanoo, ettei kaipaa saunaa, ja että saunassa tulee vain paha olo.

Ja vieläkö tosiaan on sukuja, jossa aattona ängetään miniät ja anopit yhdessä saunaan. Huh! Ja se kyläilykulttuuri: mennään iltaa viettämään, ja sitten saunaan istumaan alasti ja peseytymään porukalla.

Hyi! Jotenkin ällöän koko suomalaista saunakulttuuria. Onko muille käynyt samoin?

Kommentit (15)

Vierailija

Minäkään en ole saunonut aikoihin, en oikeastaan ole koskaan pitänyt saunomisesta. Muu perhe saunoo noin kerran kuussa. Mutta ei siihen minulla liity mitään ällötyksen tunteita, enkä murjota jos muut saunovat :)

Vierailija

Ei mutta haluan käydä yksin. En voi sietää, että mies on mukana. Se on oma rituaali ja mietintähetki. Ällöttää miehen katseleminen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
tai lopettaneet kokonaan?

Itse olen käynyt viime vuosina vain muutaman kerran saunassa. Ja olen huomannut saman ilmiön ystävä- ja tuttavapiirissäni. Moni sanoo, ettei kaipaa saunaa, ja että saunassa tulee vain paha olo.

Ja vieläkö tosiaan on sukuja, jossa aattona ängetään miniät ja anopit yhdessä saunaan. Huh! Ja se kyläilykulttuuri: mennään iltaa viettämään, ja sitten saunaan istumaan alasti ja peseytymään porukalla.

Hyi! Jotenkin ällöän koko suomalaista saunakulttuuria. Onko muille käynyt samoin?

Saunominen on terveellistä. Juuri oli lehdessä, että terveyshyödyt saa parhaiten irti saunomalla 5-7 kertaa viikossa. Itse saunon päivittäin, joten en voi enää saunomista juurikaan lisätä :)

Vierailija

Minulla päinvastoin, eli kaipaan sitä, että saa kunnolla rentoutua ja toisaalta myös lutrata kaiken maailman naamioilla, kuorinnoilla ja saunahunajilla - omaa laatuaikaa/parisuhdeaikaa lapsiperhearjessa ;) Mutta porukalla saunomisesta en itsekään niin välitä, onneksi ei ole mitään perinteitä suvuissa, että kukaan siihen velvoittaisikaan. Ystävien kesken se  taas voi olla ihan kiva tapa viettää iltaa.

Vierailija

Käyn omassa saunassani monta kertaa viikossa, kuten ennenkin. Saunon kyllä aina yksin omassa rauhassani, en kaipaa seuraa. Jos pitäisi porukalla saunoa, taitaisin lopettaa koko homman.

Vierailija

Iho ei tykkää saunomisesta, niin on vähän jäänyt. Muutenkaan en tykkää saunoa/käydä suihkussa, kuin kotona. Kuivaaminen, Hiusten laitot rasvaukset ym. on kivampi hoitaa kotona rauhassa.

Vierailija

Minä rakastan saunomista! Saunon lähes joka päivä. Mutta sellaista yhteissaunomista en minäkään ymmärrä. Miehen kanssa käyn saunassa, mutta muiden kanssa en kyllä välitä. Eniten ärsyttää tämä saunomiskulttuuri bileiden yhteydessä. Jos ollaan helvetti soikoon menossa baariin, niin en todellakaan sitä ennen halua kaveriporukan kanssa saunoa, kun menee ne bileitä varten laitetut hiukset ja meikit pilalle. Muutenkaan kiva pukea heti puolihikisenä vaatteita päälle. Olen yhä opiskelija, joten ärsyttää oikeasti se, että bileiden yhteydessä on aina tuo saunominen. Sitten pitää raahautua sinne baariin miesten kanssa, jotka näyttävätkin siltä, että saunasta ollaan just tultu eikä olla yhtään laittauduttu!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei mutta haluan käydä yksin. En voi sietää, että mies on mukana. Se on oma rituaali ja mietintähetki. Ällöttää miehen katseleminen.

Teillä on suhde mukavalla pohjalla :)

Vierailija

Meidän perheessä saunotAan usein ja se on aivan ihanaa.
Saunotaan lähes joka päivä ja koetaan saunominen todella rentouttavana.
Treenien jälkeen myös teinit haluavat saunaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Teillä on suhde mukavalla pohjalla :)

Niin on :) lähtölaskenta alkanut. Eikä edes se katseleminen ainoastaan, vaan mies alasti. En ole itsekään kedon kaunein kukka, ei sillä...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat