Vauva 5kk, imetys sattuu

Vierailija

Haluan jakaa täällä oman kokemukseni imettämisestä, jos sattuisi löytymään kohtalotovereita. Eli toinen lapseni on nyt 5kk ja imettäminen sujuu muutoin hyvin, mutta se sattuu. Ensimmäisen lapsen kohdalla käytin koko imetyksen ajan rintakumia ja imetys sattui siitä huolimatta, en muista jatkuiko koko ajan. Yleinen lausahdus mitä asiaan liittyen on, että imetys saattaa sattua ensimmäisinä päivinä tai viikkoina, mutta se menee ohi. Ja että imetyksen ei kuulu sattua. Ja jos sattuu on imuotteessa jotain vialla. Entä sitten kun aikaa on kulunut 5kk ja edelleen sattuu. Imuotetta on tarkisteltu ja se on jo ajan myötä mudostunut sellaiseksi kun on. Kuitenkin ote on sellainen, että rintaa on reilusti vauvan suussa. Sairauksia; rintatulehdusta, sammasta jne ei ole. Lansinohit, bepanteenit yms ei auta. Rinnassa ei ole näkyvää haavaa tms. Mutta silti sattuu. Juuri sillä tavalla kuin alussakin, että varpaankynnet meinaavat käpristyä jokaisella imaisulla. Aloitus on aina kivuliaampi, mutta hieman helpottaa sen jälkeen. Apua olen pyytänyt neuvolasta, päivystyksestä ja imetystuesta. Kaikki on tehty ja silti sattuu. Valitettavasti en osaa kertoa, mikä tähän tilanteeseen auttaa, mutta jos jotakuta joka haluaa jatkaa imetystä kivusta huolimatta, helpottaa tieto, että tällaista on kokenut joku toinenkin niin siksi halusin tänne kirjoittaa :) Tai vielä parempi, jos joku osaisi auttaa.

Kommentit (2)

Baby

Silloin kun mua sattui, kokeilin kaikki asennot, sitten keksin niin että makasin kyljelleni sängyllä, sohvalla, lattialla ja vauva oli rinnalla, mutta väärinpäin. Eli kun minun pääni ja hänen päänsä erisuuntiin, miten sen nyt selittää, että lapsi oli minuun katsottuna ylösalaisin. Se auttoi. Lopulta nänni tottui eikä enää sattunut. Myös imetystyyny oli pelastus. 

Etsi oikea asento, se on oikeasti siitä kiinni, eikä sen kuulu sattua.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat