Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Amk:n jälkeen uudelleen opiskelemaan?

OP

Valmistun keväällä sosiaali- ja terveysalalta amk:sta. Olen miettinyt, että jatkaisin opintoja tai vaihtaisin mahdollisesti kokonaan alaa. Töitä ei ole löytynyt (en ole siis mikään sh, joille tuntuu olevan aina paikkoja avoinna) ja kaipaisin päivätöihin. Olen tehnyt 10 v vuorotyötä ja viime aikoina on ollut uniongelmia, ei palaudu enää kuten aiemmin. Ikää 30v. Onko ketään, joka on tässä vaiheessa jatkanut opintoja tai vaihtanut valmistumisen jälkeen alaa? Mietin tradenomiksi opiskelua, sitä kautta voisi löytyä helpommin päivätöitä. Yliopistojakin katsellut, mutta hieman epäillyttää työllistymisen suhteen.

Kommentit (9)

Vierailija

Terveystieteitä (vai mitä ne on) yliopistossa? Ei tarvitsis lähteä ihan nollasta opinnoissa. Tradenomeja ymmärtääkseni koulutetaan jo liikaakin.

Vierailija

Työn tulevaisuus on aika synkkä. Sinun pitäisi pyrkiä opiskelemaan yliopistolle sitä, mikä kiinnostaa. Älä ajattele työtä ollenkaan, vaan mitä kaikkea voit elämässäsi oppia.

Vierailija

Älä nyt ainakaan tradenomiksi... ei noita pidetä juuri missään arvossa ja syystäkin, sillä koko tradenomiopinnot ovat aika liibalaabaa.

Vierailija

No minä lähdin lukemaan lääkäriksi 33-vuotiaana. Taustalla siis AMK-tutkinto ensihoidosta. Koskaan ei ole liian myöhäistä. :)

Vierailija

Sosiaalityöntekijäksi opiskelu yliopistolla on käynyt mielessä. Into laantuu kuitenkin siinä vaiheessa, kun miettii työn vastuullisuutta, koulutuksen kestoa ja palkkausta. Palkka jää todennäköisesti alle 3000e/kk eikä ole juuri enempää kuin amk-tutkinnolla. Taitaa olla enempi sellainen kutsumusammatti...

Lääkäriksi ei riitä rahkeet. Kovin nuorena pitäis tietää, mitä haluaa opiskella. Fysiikat, kemiat ja matikat lukenut ihan hyvällä menestyksellä, mutta vain pakolliset ja lyhyet kurssit lukiossa. Eli sekin jo sulkee aika paljon esim. teknisen alan paikkoja pois, mikä tällä hetkellä houkuttelee enemmän.

Tradenomin tutkintoa olen miettinyt lähinnä noiden päivätöiden vuoksi, voisi työllistyä paremmin esim. vakuutusyhtiöön tai vaikka kirjanpitäjäksi. Tai yhdistää nykyiseen alaan. Onko joku tietty maaginen ikä, kun ihminen ihan oikeasti tietää mitä haluaa tehdä työkseen? Lievästi sanottuna hieman kateellinen niille, jotka tiesi jo 5v mitä haluaa isona tehdä.

AP

Vierailija

Jospa löytyisi töitä kun valmistut keväällä? Itsekin opiskelen, en valmistu vielä keväällä, aika pessimistinen olen minäkin...

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat