Vierailija

Minä en jaksa muuta kuin laittaa vähän ripsiväriä ja kulmakynää, usein en sitäkään jos on tosi aikainen aamu ja nukun viime tippaan... Joskus jos iho sattuu olemaan huonossa kunnossa, niin saatan vähän peitellä. Hiuksille en tee oikeastaan mitään, suihkun jälkeen vain harjaan. Yksi hyvä kaverini meikkaa joka päivä luennoille ns. kunnolla ja laittaa hiukset kauniisti joka kerta, paitsi ehkä sitten jos menee vaan tenttiin. En ymmärrä miten hän jaksaa, hyvä kun juhliin tai joihinkin tapahtumiin jaksan meikata niin paljon :D Oletteko te laiskoja vai ahkeria tässä asiassa?

• ylös 8
  • alas 15

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Meikkaan aina jos lähden kodin ulkopuolelle. Jaksamisesta riippuen 5-15 min, ei minulla huoliteltuun ja suht näyttäväänkään meikkiin kulu tuon enempää aikaa.

• ylös 18
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meikkaan päivittäin. Hiuksille keksin aina jonkun kampauksen, tai jos jätn ne auki niin suoristan ainakin.

Vierailija

No jos on aikaa, esim. myöhäisinä aamuina, niin saatan panostaa paljonkin. Aikaisina aamuina en juuri jaksa nähdä vaivaa, en naaman enkä vaatteidenkaan suhteen. Tuonne pimeään ja kylmään kun lähtee silmät ristissä painelemaan, niin tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä on mahdollisimman mukavat ja lämpöiset vaatteet. 

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Mä en jaksa meikata jos tiedän meneväni päivän aikana vain luennolle, tuntuu turhalta meikata paria tuntia varten (ja senkin ajan pitkälti vaan istuu yksin hiljaa).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meikkaan päivittäin. Hiuksille keksin aina jonkun kampauksen, tai jos jätn ne auki niin suoristan ainakin.

Lisään tähän vielä, että herään 1,5 tuntia ennen yliopistolle lähtöä. Puoli tuntia käytän suihkuun ja muuhun siihen liittyvään oheistoimintaan, pesen hampaat, rasvaan naaman, laitan piilarit silmiim, mietin mitkä vaatteet pistän päälleni yms. Toiset puoli tuntia käytän aamupalan tekemiseen ja syömiseen. Ja viimeisen puoli tuntia käytän meikkaamiseen, hiusten laittamiseen ja vaatteiden pukemiseen.

Aikaisin herääminen ei ole minulle mikään ongelma, se että herään noin paljon ennen lähtöä tuntuu olevan ongelma kaikille muille.

• ylös 13
  • alas 2
Vierailija

Silloin, kun vielä opiskelin, menin useimmiten meikittä kouluun. Joskus laitoin ripsaria, vielä harvemmin meikkasin "kunnolla". Juhliin laittauduin :)

Vierailija

Mä olen aina tykännyt meikata ja laittautua, ja siksi olen tehnyt niin myös opiskeluaikana. Mutta kyllä minä mielestäni poikkeus olin, suurin osa ei ollut meikattuja tai oli vain hyvin luonnollisesti ja vähän meikkiä. Itse vaan tykkään dramaattisemmasta tyylistä, enkä siitä ole luopunut missään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Lisään tähän vielä, että herään 1,5 tuntia ennen yliopistolle lähtöä. Puoli tuntia käytän suihkuun ja muuhun siihen liittyvään oheistoimintaan, pesen hampaat, rasvaan naaman, laitan piilarit silmiim, mietin mitkä vaatteet pistän päälleni yms. Toiset puoli tuntia käytän aamupalan tekemiseen ja syömiseen. Ja viimeisen puoli tuntia käytän meikkaamiseen, hiusten laittamiseen ja vaatteiden pukemiseen.

Aikaisin herääminen ei ole minulle mikään ongelma, se että herään noin paljon ennen lähtöä tuntuu olevan ongelma kaikille muille.

Niinpä ja omituisinta on laittautumisen ihmettely toisten suunnalta opiskeluaikana. Minulla ainakin valtaosa luennoista alkoi vasta klo 10 ja osa-aikatyöt sijoittuivat sitten ilta-aikaan ja viikonlopuille. Joo, olipa hirveää herätä klo 8 arkiaamuisin kun siitä ajasta kului jopa huimat 10 min meikkaamiseen :D

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Olen aika laiska. Joskus harvoin meikkaan mutta useimmiten en, saan nukkua aamulla pidempään. Ennen meikkasin paljon useammin mutta en enää jaksa. Yleensä hiukset ponnarilla tai nutturalla. En jaksa kauheesti miettiä miltä näytän vaikkapa luennolla , kunhan hiukset on harjattu ja vaatteet puhtaat niin tarpeeks hyvä. Viikonloppuisin tykkään meikata, kun ei ole kiire.

Vierailija

Pyrin meikkaamaan ja laittautumaan aina kun poistun kotoa. Jos on vain kovin aikainen aamu, niin onhan se tosi häijyä ja koko päivä on tuskaa kun olen niin iltaihminen. Yliopistolle ajaa väh. 1h, koirat pitää ulkoiluttaa aamulla kun mies ei kuitenkaan jaksa, syödäkin on pakko lääkkeiden takia. Eli jos pitäisi päästä paikalle vaikka kello 8, niin herätys on viideltä. Auts.

Vierailija

En meikkaa. Oon koulussa opiskelemassa, en näyttämässä nätiltä. Tosin nätti oon ilman meikkiäkin.

• ylös 3
  • alas 11
Vierailija

Joku meikkivihaaja alapeukuttaa täällä. Miksi muiden meikkaaminen on toisille niin kova pala?

Joo, olisihan se kätevää olla meikkaamatta, mutta olen joskus ollut ilman meikkiä ja joka päivä joku tuli kysymään, että enhän vaan ole sairas ja voinko hyvin? Geneettisesti tummat silmänaluset nääs...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joku meikkivihaaja alapeukuttaa täällä. Miksi muiden meikkaaminen on toisille niin kova pala?

Joo, olisihan se kätevää olla meikkaamatta, mutta olen joskus ollut ilman meikkiä ja joka päivä joku tuli kysymään, että enhän vaan ole sairas ja voinko hyvin? Geneettisesti tummat silmänaluset nääs...

Meikkaaminen ei koskaan ole neutraali puheenaihe, ainakin tuntuu siltä. Ne jotka meikkaavat eivät ymmärrä meikkaamattomia, ja meikkaamattomat eivät ymmärrä meikkaajia. Voitaispa vaan kaikki tulla toimeen ja antaa toistemme tehdä naamallaan mitä haluavat.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Itse meikkaan joka päivä, sillä kasvoni näyttävät muuten niin värittömiltä (=sairailta). Minulla on ruskeaksi värjätyt hiukset, vaaleansiniset silmät ja luonnostaan vaaleat kulmakarvat ja hiusten kontrasti kasvoihin ilman meikkiä on liian suuri. Eniten menee aikaa meikkipohjan tekoon (n.7 min), joka saa aikaan huolitellun ilmeen. Loput 3-5 min menee kun laitan vähän ripsaria ja kulmat. Ei vaadi suuria enkä näytä liian pynttäytyneeltä, mutta ero on huomattava. Kiireettöminä aamuina saatan meikata enemmän ja panostaa hiuksiin, yleensä perjantai- ja lauantaiaamuina, siitä oikeastaan saan osaksi myös viikonloppufiiliksen aikaiseksi. En ymmärrä, miten joku tuntee oikeudekseen alkaa arvostelemaan sitä, että meikkaan joka päivä. :D Se saa tuntemaan oloni hyväksi ja lisää itsevarmuutta, en tee sitä muiden takia. Usein meikkaan, vaikka olisin päivän kotona poikaystäväni kanssa. Anteeksi siis suuresti, kun en ihmisten ilmoilla halua liikkua värittömän zombien näköisenä (jota siis itse olen jos en meikkaa, muut tehköön mitä haluaa).

Vierailija

Miehen näkökulma:nainen on fertiilimmeillään juuri opiskelijaikäisenä. Kyllä tuossa elämänvaiheessa kannattaa panostaa kaikki mahdollinen ulkonäköön niin saa pokattua jonkun lääkisopiskelijan tai tulevaisuden menestyvän yrittäjän sieltä luentosaleista.

Vierailija

Laittaudun aina. Voin mennä ulos kyllä ilman meikkiä, mutta kuuluu mun arvoihin näyttää aina siltä että jotain on sentää aamulla itelleen tehny. Joku saa musta myös hyvän vaimon joskus :)

Vierailija

Yleensä laitan vain vähän ripsiväriä ja kulmakynää, sillä ilman niitä ripseni ja kulmakarvani eivät erottuisi ollenkaan. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.