Inkeri?
Tykkään kovasti Inkeri nimestä etunimenä, mutta siihen tuntuu olevan mahdoton keksiä sopivaa toista nimeä. Kolmea nimeä en pidä tarpeelliseena, mutta jos taas löytyisi joku hyvä kokonaisuus niin sekin kyllä kävisi. Ilolla ottaisin ehdotuksia vastaan jos joku keksisi jotain...
Kommentit (18)
Akviliina tuli ekana mieleen. Ehkä hieman hankala?
Entäs Inkeri Agata? -Jotakin vanhaa ja perinteistä, ei ennalta-arvattava. Itse pidän molemmista. ;)
minusta Inkeri tarvitsee jälkeensä pidemmän nimen, joten neljätavuinen ainakin.
Toinen vaihtoehto (minkä itse ehkä valitsisin) on Inkerin laittaminen toiseksi nimeksi, mutta käyttäen sitä kuitenkin kutsumanimenä. Ensimmäiseksi nimeksi joku kaksitavuinen, eli esimerkiksi " Aino Inkeri" .
Iso kiitos hyvistä ehdotuksista!!!!
Erityisesti tykkään Inkeri Josefiinasta! Tua, Sinna ja Agata oli kivoja uusia nimiä mitä en ole keksinytkään, joita voisi harkita jos kolme nimeä antaisi. Kiitos niistäkin!
Yhtenä vaihtoehtona olemme kyllä miettineet sitäkin, että Inkeri olisi tosiaan toinen nimi, mutta kutsumanimi kuitenkin, mutta en tiedä miten se käytännössä sitten toimisi niin...
:)
Cicio:
Erityisesti tykkään Inkeri Josefiinasta! Tua, Sinna ja Agata oli kivoja uusia nimiä mitä en ole keksinytkään, joita voisi harkita jos kolme nimeä antaisi.
Inkeri AGDA Josefiina.
Lyhyt nimi keskellä sitoisi kaksi pidempää yhteen. ;)
Jos päädytte vaihtoehtoon, jossa Inkeri ei ole ensimmäinen, mutta kuitenkin kutsumanimi, sekin toimii. Postia tulee joskus ensimmäisellä + sukunimellä, mutta lähettäjälle voi ilmoittaa, että käytössä on esim. toinen etunimi. Kyllä se niinkin toimii. ;)
Inkeri Aurora
Inkeri Adalmiina
Inkeri Kerttuli
Inkeri Olivia
Inkeri Matleena
Inkeri Elisabet
Inkeri Marleena
Inkeri Ilona
Inkeri Vilhelmiina
Inkeri Helmiina
Inkeri Emilia
Inkeri Emmiina
Inkeri Tuulia
Inkeri Elviira
Sen kanssa sopisi hyvin muut selvästi vanhat nimet. Tässäpä ehdotuksia (käykö yhdysnimet?)
Inkeri Ottiilia
Inkeri Elviira
Inkeri Hellin
Inkeri Heloisa
Inkeri Heleena
Inkeri Anna-Lotta/Anna-Liisa
Inkeri Elsa/Eeva Katriina
Inkeri Martta Elina
Inkeri Aino Elviira
Inkeri Aune Matilda
Inkeri Elna Onerva
Inkeri Elli Viktoriina
Inkeri Elma Helena
Inkeri Aini Sanelma
Inkeri Hilpi Talvikki
Inkeri Matleena on myös kiva. Inkeri Elviirastakin tykkään vähän, mutta jotenkin Elviirasta tulee vähän liian tätimäinen vaikutelma...mutta listamme senkun pitenee, kiva!
Pidätkö luontoyhdysnimistä ?
Inkeri Kastehelmi
Inkeri Kukkamaaria
Inkeri Lumitähti
Inkeri Sinililja
Inkeri Mesimarja
Inkeri Taikahelmi
Inkeri Tuulikaisla
Inkeri Marjaterttu
Inkeri Viljavuokko
Inkeri Hillahelmi
Inkeri Lauhatuuli
Inkeri Niittulintu
mitäpä ajattelet näistä ?
Itse en niin pistäisi pahakseni, mutta miehelle kuulemma luontoaiheiset ehdoton nou nou, tai ylipäätänsä nimet jotka tarkoittavat jotain! :)
Löytyy minunkin listaltani :)
Inkeri Amalia
Inkeri Amelia
Inkeri
Inkeri Annamaria
Inkeri Marjaana
Inkeri Vilmiina
Inkeri Mariaana
Inkeri Larissa
Inkeri Marleena
Inkeri Matleena
Inkeri Magdaleena
Inkeri Katariina
Inkeri Ainikki
Inkeri Elisabet
Inkeri Aino Maria
Inkeri Hilja Maria
Inkeri Aida Maria
Inkeri Eini Kaarina
Inkeri Alma Elisabet
Annastiina
Eveliina
Karoliina
Eloeonoora
Serafiina
Julianna
Aleksandra
Ihannelma
Tuulianna
Nuo Inkeri Aleksandra,Inkeri Eveliina, Inkeri Amalia ja Inkeri Amelia mullakin tuli illalla mieleen..olis tosi kauniita :o), mutta tuli vielä muutama muukin..
Inkeri Linnea
Inkeri Loviisa
Inkeri Mirjami
Inkeri Marikki
Inkeri Mimosa
Inkeri Melissa
Inkeri Akuliina
Inkeri Vilhelmiina
Inkeri Viliina
Inkeri Elliida
Inkeri Elliina
Inkeri Ellinoora
Inkeri Alina
Inkeri Elissa
Inkeri Eleonoora tuli ensimmäisenä mieleen :o) . Myös Plusmiinuksen ehdotukset olivat kivoja, erityisesti Inkeri Anna-Liisa. " Vanha" kaksoisnimi toisena nimenä olisikin tosi hyvä idea! Itse en laittaisi toiseksi nimeksi kutsumanimeä, paljon helpompaa kun kutsumanimi on ensimmäisenä.
Inkeri Eeva-Kaarina
Inkeri Eeva-Helena
Inkeri Martta-Liisa
Inkeri Anna-Elina
Inkeri Elsa-Maija
Inkeri Aino-Maija
Inkeri Anna-Helena
Inkeri Ailikki
Inkeri Kerttuli
Inkeri Marikki
Inkeri Eriikka
Inkeri Helmiina
Inkeri Kastehelmi
Inkeri Lilian
Inkeri Mirjami
Inkeri Merikki
Inkeri Kristiina
Inkeri Tuulikki
Inkeri Talvikki
Inkeri Selinda
Meilläkin oli harkintalistalla, mutta miehenturilas hylkäsi :(
Eiköhän noista vaihtoehdoista jo toinenkin nimi löydy? Ehdotan vielä:
Inkeri Annika
Inkeri Anniliina/Enniliina
Inkeri Sofianna
Inkeri Lyydia
Minun mielestäni kannattaisi Inkeri laittaa ensimmäiseksi etunimeksi käytännön syistä. Vaikka nimi kuulostaisi vähän erikoiselta toisen nimen kanssa lausuttuna esim. Inkeri Aino, sitä omituisuutta ei muutaman vuoden päästä huomaa ollenkaan! Toista nimeä muutenkin tarvitaan niin harvoin, että etunimen käytännöllisyys on minusta tärkeämpää.
Esim. minun nimeni on tällaista tyyliä: Sanna Kaisa, enkä ole koskaan ajatellut, että kuulostaa hassulta, jos toinen nimi on lyhyt kaksitavuinen. Tottumiskysymyksiä kai ne nämäkin ovat aika pitkälle? Nykyisin vaan on tapana antaa pidempi toinen nimi.
Inkeri Josefiina, Inkeri Matleena, Inkeri Sofianna ja Inkeri Eleonoora ovat näistä teidän upeista ehdotuksista jäänyt mieleeni, eli eiköhän se lopullinen nimi näistä löydy! Täytyy vielä vähän makustella, että mihinkä sitten päädytään.
Olen kyllä käytännön syistä kallistunut siihen, että onhan se selkeämpää kun kutsumanimi on etunimi. Mitä sitä suotta asioita monimutkaistamaan!
Kahteen nimeen olen jostain syystä mieltynyt jo pitkään ja sillä en niin lämpene noille kolminimisille yhdistelmille. Mies sanoi, että loppuu tila lomakkeista mihin nimi pitää kirjoittaa jos on paljon nimiä...pointti sekin! :)
Mielestäni Inkeriin rimmaisi paremmin kolme nimeä, kokeillaan.
Inkeri Susanna
Inkeri Johanna
Inkeri Pauliina
Inkeri Josefiina
Inkeri Aliisa
Inkeri Tiia Juulia
Inkeri Sinna Emilia
Inkeri Piia Pauliina
Inkeri Tua Katriina