Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon olet lainannut?

Vierailija

Paljon olet enimmillään vipannut kaverille/sukulaiselle? Ikä? Saitko rahoja takaisin ja kuinka pitkään meni?

200 € lainasin 27-vuotiaana. Kaveri lupasi maksaa rahat takaisin tämän vuoden puolella. Uskon maksavan.

Kommentit (7)

Vierailija

En koskaan ota lainaa enkä anna lainaa toisilta ihmisiltä. Voin maksaa ruuat ja laskut ja ANTAA rahaa jollekulle jos on tosi tiukkaa, mutta en lainaa. Se on nopein tie pilata ihmissuhteet.

Vierailija

Lainasin parikymppisenä kaverille satasen, lupasi maksaa heti seuraavana palkkapäivänä takaisin. Jostain käsittämättömästä syystä se takaisinmaksu vain venyi, kaveri ei siis ikinä kertonut mitään syytä. Lopulta hermostuin ja sanoin, että eiköhän tää ystävyys ollut sitten tässä, pidä ne rahat ja kaveri tuli samana iltana ovelle säästöpossun kanssa ja maksoi jollain senteillä koko hemmetin velan. Vahvisti vain sitä tuntemusta, ettei tässä kovin hyvä ystävyyssuhde ollut.

Vierailija

Olen lainannut erinäisille kavereille erinäisiä summia 5 eurosta 5000 euroon siitä asti kun mulla on ollut, mitä lainata - ensin kesätyötienesteistä vanhemmilleni, sitten opiskelukavereille, miehelleni ja työkavereille ja muille kavereille. Kaikki (paitsi oma aviomieheni, jonka kanssa on sittemmin päädytty yhteisiin rahoihin) ovat maksaneet ennen pitkää takaisin. Ne vitoset maksetaan kun muistetaan, tarjotaan seuraava lounas tms. Isommat summat ovat tulleet maksetuiksi vähän kerrallaan joskus useampien vuosien aikana. Tämä ei ole omalla kohdallani vaikuttanut ihmissuhteisiin mitenkään, koska en kuitenkaan lainaa enempää kuin mihin mulla on varaa.

Vierailija

Veljelleni lainasin 5000€, maksoi takaisin kahdessa vuodessa. En perinyt korkoa, ihan sisarusapua. Ystäville sataa silloin tällöin, kaikki on maksanut takaisin.

Vierailija

40+v olen lainannut enimmillään 1200€, kaverille avioerossa takuuvuokraan ja sänkyyn.
Sain takaisin, alkuun sovitusti lyhentäen ja loput kerralla kun kaverin ositus oli selvä.

Toiselle kaverille joskus 30-v 500mk. Kaveri oli työpaikkojen välissä. Sain takaisin sovitusti osissa.

En lainaa kuin summia jotka mulla on varaa menettää ja vain todella hyville ystäville.

Vierailija

Silloin tällöin lainaan hyvälle ystävälle 50-100. Hän maksaa aina sovitusti takaisin.  Itse lainasin viime talvena siskoltani 600e ja maksoin takaisin kuten oli sovittu.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat