Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisko teki itsemurhan, toivoi meistä lapsensa huoltajia. Mikä mahdollisuus saada lapsen huoltajuus, kun

Vierailija

sisko oli yh koko ikänsä? Raskaus oli vahinko alun perin, lapsen isä painosti aborttiin. Isä on tavannut lasta vain satunnaisesti näiden viiden vuoden aikana.Olen siis lapsen äidin isosisko ja lapsen kummitäti, kolmen äiti, ja koko perheemme on tälle lapselle hyvin tuttuja. Äiti kärsi päihdeongelmista pitkään, jolloin lapsi oli usean kuukaudenkin jaksoja meillä. Nyt siskoni kuoltua vaan kuulin, että lapsen isä aikoo hakea huoltajuutta ja lasta itselleen asumaan. Mitenköhän menestyksekkäästi?

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Olen pahoillani menetyksestäsi!!

Kannattaa olla yhteydessä sisaresi lapsen kunnan lastensuojeluun ja kertoa heille tilanne. Siskosi toive voidaan ottaa huomioon lapsen sijoituspaikkaa mietittäessä ja varmasti sukulaissijoitus on sekä lapsen että kunnan etu tässä tilanteessa. Jos te olette vielä miettineet asian tarkkaan oman jaksamisenne kannalta, ei asiassa pitäisi olla suuria esteitä. Varmasti teille tehdään kotiselvitys, mikä tehtäisiin muutenkin, jos sijoituslasta harkitsette. Prosessi kestänee jonkin aikaa, mutta hyvässä lykyssä voitte pitää lapsen luonanne jo tuon selvitysajan. Voimia kovasti raskaaseen aikaan ja lapsen tukemiseen!!

Vierailija

Onko isyys tunnustettu? Entä tämän lapsen isovanhemmat? Tekikö siskosi testamenttia? Käykö mistään ilmi että siskosi halusi että sinusta tulee lapsen huoltaja tämän kuoltua?

Vierailija

Isyys on tunnustettu, noin vuosi lapsen syntymän jälkeen. Tämä isä pyöritti siihen aikaan kahta naista, joista siskoni oli toinen. Loputtomia valheita ja tyhjiä lupauksia. Se pelle on täysi narsisti mun silmään, haukkui molempia (välillä niitä oli enemmänkin kuin kaksi) tyttöystäviään toiselle, esiintyi uhrina jne. )

Lapsi ei ole tähän saakka kiinnostanut isää kimppakuvia enempää - ne on pitänyt ottaa, jotta voi suvulle esitellä. Lapsi vierastaa isäänsä. ap

Vierailija

Teillä on varmaan nyt raskasta, mutta yrittäkää jaksaa taistella, että saisitte lapset, kun se oli myös sisaresi tahto. Tuollainen "isä" on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija

Kannattaa hakea huoltajuutta jos olet tutumpi lapselle kuin isä. Onhan siihen silloin perusteet. Tiedät sitten ainakin yrittäneesi.

Vierailija

Olen pahoillani. Kunpa lapsi päätyisi teille, mutta pelkään minäkin, että biologinen isä on vaan sen biologian takia vahvoilla.

Jos (kun) asiasta tulee viranomaisselvittelyä niin varmaan teidän puolesta puhuu, jos lupaatte tukea isän ja lapsen suhdetta ja mahdollistaa laajat tapaamiset jne jne.

Inhottavasti tulee mieleen, että isä haluaa rahaa (lapsilisät, elatustuet).

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen pahoillani. Kunpa lapsi päätyisi teille, mutta pelkään minäkin, että biologinen isä on vaan sen biologian takia vahvoilla.

Jos (kun) asiasta tulee viranomaisselvittelyä niin varmaan teidän puolesta puhuu, jos lupaatte tukea isän ja lapsen suhdetta ja mahdollistaa laajat tapaamiset jne jne.

Inhottavasti tulee mieleen, että isä haluaa rahaa (lapsilisät, elatustuet).

No ei lapsista enempää rahaa tule kuin heihin menee. Eiköhän isälläkin ihan hyvät aikeet ole, mutta lasten kannalta voisi silti olla hyvä päästä mahdollisimman tuttujen ihmisten luo.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat