Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaako ketään muuta jouluaattona tuleva tavarapaljous?

Vierailija

Mua ainakin ahdistaa. Viime jouluna sitä pakettia oli aivan älyttömät pinot jokaiselle. Lapsiltakin jäi moni lahja ihan noteeraamatta kun oli vaan ihan hirveät määrät tavaraa. Varmaan 10 lahjaa/lapsi, aikuisille lähes saman verran. Meitä siis 2 aikuista ja 3 lasta.

Päätin viime vuonna etten osta itse lapsilleni lahjoja tänä vuonna ollenkaan. Tiedän että saavat kuitenkin parilta isovanhemmalta ihan hyvällä budjetilla ostettuja lahjoja, useamman per lapsi. Lisäksi tulee muutamilta kavereilta, tädeiltä ja sediltä, eli ainakin 8 lahjaa/lapsi. No, sitten kuitenkin olen tässä vuoden mittaan ratkennut ostamaan itsekin noille muutamat lahjat. Kesällä jo ostin sellaista autorataa millä tiedän että leikkivät paljon. Pyhästi vannoin että muuta en osta, mut sit tuli kaupoissa vastaan taas kaikenlaista ihanaa, niin oon sit menny kuitenkin ostamaan niille pari kolme lahjaa/lapsi. Argh, taitaa olla taas ihan yhtä paljon pakettia kun viime vuonnakin. Ahdistaa.

Kommentit (9)

Vierailija

Kyllä! Meille syntyi vuosi sitten esikoinen joulun alla ja jo sillon saatiin tuhottomasti tavaraa. Nyt kauhistuttaa jo etukäteen tuleva tavaramäärä kun on 1 v synttärit ja ensimmäinen oikea joulu.

Anoppi on jo puhunut potkumoposta ja leluarkusta 0_0 Siis meidän pieneen kaksioon jossa sillä potkumopolla ei voi potkutella. Ensi kesänä sitten ulkona,mutta missä sitä oikein puoli vuotta säilytellään??
Olen jo sanonut, että hyvä lahja pojalle olisi satukirja, ettei mitään isoa kun ei meidän asuntoon mahdu. Arvatkaa vaan kuunteleeko... Ja kun 1v ei edes ymmärrä joulusta mitään, tärkeintä olisi rakkaiden, turvallisten ja tuttujen ihmisten kanssa olo ja leikkiminen.

Kauhulla odotan tulevia viikkoja. Pakko vaan viedä isoimmat tavarat varastoon silläkin uhalla, että menevät kylmävarastossa pihalle. Ei meidän asuntoon vaan yksinkertaisesti mahdu se tavaramäärä mitä muut kaavailevat!

Karsin nyt jo meidän aikuisten tavaroita ja synttäreiden alla pojan vauvaleluja, jos saataisiin tilaa tulevalle lahjakaaokselle...

Vierailija

Oma toimintani äitinä ei ahdista minua, koska olen sitä vanhaa sukupolvea, jokka on itsekuria. Naurettavaa itse ostaa lahjavuori ja sitten marista, että ahdistaa. Itseaiheutettu ongelma.

Vierailija

Ei ahdista pätkän vertaa. On ihan sama, tuleeko se sama tavaramäärä pitkin vuotta vai kerran vuodessa. Meillä on tapana myydä nettikirppiksillä muutenkin eteenpäin kaikki mitä ei tarvita, joten en ajattelekaan että mikään tavara on meillä ikuisesti, se on meillä sen ajan kun siitä on meille iloa ja sitten se pistetään eteenpäin. Ihminen vaan tarvitsee kaikenlaista tavaraa tässä elämässä, turha siitä on tuntea syyllisyyttä.

Lapset saavat tänä vuonna enemmän lahjoja kuin ikinä, ja se on ihanaa. Odotan innolla sitä että mellä on pitkät joulunpyhät jolloin saan rakennella lasten kanssa legoja ja katsoa kun nämä leikkivät. Se aika kun lapset on pieniä on hyvin lyhyt, ja annan kaikkien ottaa siitä ilon irti, niin isovanhempien kuin kummien kuin lasten itsensä. Leikkikööt itsensä läkähdyksiin ja saakoot niin monta lahjaa kuin saavat. Jos toinen ihminen on niin helppo tehdä onnelliseksi kuin mitä lapsi on antamalla lahjoja, niin teen sen iloisin mielin.

Vierailija

10 pakettia paljon?!?
Mulla on 3 teini-ikäistä lasta ja he saavat nyt ainakin 10 lahjaa ja kun olivat pieniä, niin saivat paljon enemmän.

Rakastan joulua ja lahjojen antamista ja aina kaikki paketit on lapsia kiinnostaneet villasukista alkaen.

Ei todellakaan ahdista!

Vierailija

Ei ahdista. Meillä lahjoja ei ole varmaan koskaan ollut yli kymmentä ja ne lapset jaksaa ihan innoissaan avata. Osa niistäkin lahjoista on tarpeellista ja kuluvaa, kuten vaatetta, joka uppoaa kaappeihin ja karkkia joka syödään pois.

Toisillemme ostetaan sellaista mikä pitäisi muutenkin ostaa, mutta on jäänyt aina vaan hankkimatta. Niille naureskellaan sitten aattona, että katos vaan, muistit tämänkin hommata!

Vierailija

Itse olen myös jättänyt ostamatta lapsilleni kun olivat pienempiä koska saivat sukulaisiltaan niin paljon.
Nyt eivät enää varmaankaan saa niin hirveätä läjää ja koska itse tiedän paremmin mistä tykkäävät niin ostan jotain mieluista.
Onhan se joskus järkky määrä ollut, lapset ja isänsä ovat saaneet jotain puolenkymmentä kassillista paketteja, ja hyvä jos ovat jaksaneet avata.

Vierailija

Kyllä. Meille syntyi 3kk sitten esikoinen ja mun vanhemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. Sisko varoitti mua eilen, että tulkaa sitten joulun viettoon sillä isommalla autolla kun äidiltä on lähtenyt mopo keulimaan ihan kunnolla. Saa nähdä mitä siellä on vastassa. :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Meille syntyi 3kk sitten esikoinen ja mun vanhemmille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi. Sisko varoitti mua eilen, että tulkaa sitten joulun viettoon sillä isommalla autolla kun äidiltä on lähtenyt mopo keulimaan ihan kunnolla. Saa nähdä mitä siellä on vastassa. :D

Kuulostaa ihanalta! Mummi soikeena onnesta ostelee lahjoja. =)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat