Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toimiiko teillä muilla Soneran 4G?

Vierailija

Kun otin Soneralta 4G-yhteyden puhelimeen, he lupasivat mulle, että se toimii aina eikä pätki kuten 3G tai heitä yhteyttä jollekin hitaammalle nopeudelle.

Asun kaupungin keskustassa. Silti 4G pätkii ja välillä heittää tosi hitaalla nopeudelle. Välillä on aikoja päivästä, kun ei toimi ollenkaan. Mistä johtuu?

Kommentit (4)

Vierailija

Siitä, että kaupungissa on ruuhkaa 4g-verkoissa. Kukaan ei voi sieltä ostaa taattua kaistaa ja lupaus on yleensä asiakkaan tulkinta keskustelusta jossa myyjä ei oikeastaan lupaa mitään mutta sanoo asian ympäripyöreästi. Ja varsinkaan sopimuspapereissa ei ole mitään muuta lupausta kuin että mitään ei voi taata. Osta ns. businessliittymä niin saat LTE-puolelle korkeamman prioriteetin (tavisliittymät tiputetaan ekana alaspäin) jos se oikeasti on tärkeää. Asut teräsbetonibunkkerissa ja tukiasema toisella puolella taloa? OK, vahvin signaali joka tulee perille on lähin asema, mutta vahvin LTE-signaali ei välttämättä tulee siitä (teräsbetonibunkkeri vaimentaa). Siispä puhelin kättelee vahvinta signaalia, joka on 3G/2G.

Tällaista.

Vierailija

Mulle sanottiin liikkeessä, että 4G toimii aina varmasti ja ikinä ei pudota alemmalle nopeudelle. Sisko oli vieressä, kuuli saman.

Mikä järki maksaa 4Gstä, kun se ei oikeastaan toimi juuri koskaan? Paitsi joskus yöllä.

TeliaPartio
Seuraa 
Liittynyt4.12.2012

Vierailija kirjoitti:
Kun otin Soneralta 4G-yhteyden puhelimeen, he lupasivat mulle, että se toimii aina eikä pätki kuten 3G tai heitä yhteyttä jollekin hitaammalle nopeudelle.

Asun kaupungin keskustassa. Silti 4G pätkii ja välillä heittää tosi hitaalla nopeudelle. Välillä on aikoja päivästä, kun ei toimi ollenkaan. Mistä johtuu?

SoneraPartiosta Niina terve!

4G -verkkoa parannetaan kiihtyvällä tahdilla ja uutta tukiasemaa tulee käytännössä, kuin sieniä sateella :) Ethän tällä hetkellä vaikuta katvealueella? Käy vilkaisemassa Peittoaluekartasta tarkemmin!

Jos väri kartalla on vahvaa lilaa, kannattaa ongelmista heittää meille kuuluvuuspalaute Omilla Sivuilla. Näin päästään asian ytimeen ja mahdollisuuksien mukaan korjaamaan tilannetta.

Jos tulee vielä kysyttävää, niin palaan mielelläni asiaan :) Kivaa päivänjatkoa sinne!

Niina@SoneraPartio

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Vierailija

Mulla ei toimi Soneran mikään G mutta ei toimii myöskään Saunalahti tai muutkaan. Asutaan sellaisella alueella kaupungin lähiössä että aina pätkii ja tippuu verkosta. Parannusta ei ole edes luvassa tähän.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat