Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei töitä tänään, ihanaa

Vierailija

Kävin ostamassa suklaata ja sipsejä. Olen huoleton, poijjaat valvomas on.

Tulihan niitä jo tehtyäkin. Seuraavat 50 vuotta otan rennosti.

Kommentit (8)

Vierailija

Minäkin.
Lomalla...rankka (yö)työputki takana, en taida paljon jaksella tänään tehdä pakollisia, joita on kerääntynyt kiitettävästi.
Täytyy levätä ja miettiä rauhassa mistä aloittais.

Vierailija

Niin minäkiiin, tuotannollistaloudelliset niin kuin varmaan monella muullakin. Enkä hitto tiedä mitä tästä alkais seuraavaksi tekeen. Vanha ammatti tympäsi jo pari kolme vuotta. Nyt olis hyvä paikka vaihtaa ammattia. Mutta voi olla ettei tällainen 38v "melkein eläkeikäinen" mies saa enää mitään duunia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin minäkiiin, tuotannollistaloudelliset niin kuin varmaan monella muullakin. Enkä hitto tiedä mitä tästä alkais seuraavaksi tekeen. Vanha ammatti tympäsi jo pari kolme vuotta. Nyt olis hyvä paikka vaihtaa ammattia. Mutta voi olla ettei tällainen 38v "melkein eläkeikäinen" mies saa enää mitään duunia.

Miten ois sellainen näkökulma, että tuohon ikään mennessä sulle on kertynyt sekä itsetuntemusta että elämänkokemusta, joista on molemmista hyötyä nyt kun alat miettimään uutta ammattia?  Opiskelu aikuisena on ripeää ja helppoa,  ja on ihanaa huomata kuinka vielä oppii uutta, myös itsestään.

Mieti elämää taaksepäin ja mitkä siellä oli niitä hetkiä, jolloin tunsit tekeväsi mielekkäitä asioita. Mikä niistä hetkistä teki mielekkäitä?  Missä työssä voisit kokea enemmän näitä hetkiä?

Itse halusin nuorena olla hoitaja mutta alan raskaus pelotti. Kouluttauduin toiselle alalle, lama vei työpaikat. Nyt valmistun hoitsuksi, olen 37. Olen töissä, niitä olisi riittänyt jo viikon opiskelujen jälkeen,  ja tosi onnellinen.  Tässä iässä sitä jo tietää, että melkeinpä kaikki työt on jollain lailla raskaita,  kaikkiin töihin pettyy joskus, se kuuluu työn luonteeseen joten en ole kokenut hoitotyötä poikkeuksellisen raskaana. 

Vierailija

Sama täällä, maaliskuuhun saakka. Yksityisyrittäjiä ollaan, taimisto- ja puutarhakauppaa. Kesälomaa ei ole, mutta talvella relataan. Parin viikon päästä kahdeksi kuukaudeksi etelän lämpöön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvin olla. En minäkään ole saanut. 38-vuotiaana tuli fudut. Nyt olen 45-vuotias. En ole saanut töitä.

Vierailija

Mullapa ei oo keskiviikkona töitä! Mulle on siroteltu 4 vapaapäivää pitkin kuukautta.

Ihanaa, kun voi keskellä viikkoa hoitaa rauhassa asioita ja kahvitella hyvällä omallatunnolla.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat