Mitä tekisit tilanteessani? Apua ja kokemuksia kaivataan

Pampam

Mies tekee aina vain töitä ja töitä. Nytkin on aaton töissä ja omasta tahdostaan myös itsenäisyyspäivän, on tehnyt jo vuosia tuplavuoroa hoitoalalla eikä loppua näy. Tulot on 5 000 euroa kuussa ja sitten käyttää rahansa kuitenkin miten sattuu, kaupassa haluaisi käydä joka päivä ja sinne uppoaa helposti sata euroa. Meillä on kaappi täynnä ruokaa, mutta keksii aina jotain uutta herkkua mitä saatava ruoaksi ja sitten kokkaa sitä. Meillä syödään siis joka päivä entrecoteta ym., jos suostuu tekemään jotain arkiruokaa niin siitäkin on tehtävä jokin hifistelyversio, johon uppoaa paljon rahaa.

Olen niin väsynyt tähän että ei ole yhtään perheen yhteistä rahaa ja mies on aina onneton, kärsii jatkuvasti rintakivuista ym.. Inhoaa työtään, mutta ei halua vaihtaakaan ettei tulotaso pienene, vaikka haaveilee muista ammateista. Velkaa on myös mitä joutuu maksamaan paljon pois kuussa, silti vain ostaa lisää kaikkea turhaa eikä mieti yhtään.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (5)

Vierailija

Sata euroa päivässä ruokakauppaan? Teille kahdelle? Vai syötättekö naapuritkin?

Entrecote on halvempaa kuin naudan ulkofile... taidat nyt vain haaveilla?

Aloittajaminä

En haaveile, tämä on totista totta. Meillä on kaapit täynnä kaiken maailman mausteita ja ruokaa heitetään koko ajan roskiin. Ei auta marmatus, ei auta se että minä päätän viikon ruoat ja käyn kaupassa ym. 

Vierailija

Mikä tässä sinun ongelmasi olikaan? Miehen omien ansioittensa käyttö? Yhteisen ajan puute? Kuka ne hifistelysapuskat muuten kokkaa?

Aloittajaminä

Mies kokkaa yleensä siksi koska nauttii siitä, mutta siihen kuluva raha on syy miksi on aina töissä. HÄn tekee siis vuorotyötä hoitoalalla ja on töissä 24 tuntia joka toinen päivä, joka toinen päivä on sitten ihan väsynyt reppana kun ei pysty öitä nukkumaan ja mä olen kolme päivää viikossa töissä, eli aika vähille jää yhteinen elämä. 

Mun ongelmana on se että ei ole yhteistä aikaa ja mies on aina töissä, koska on "pakko painaa" että saa rahaa, mutta sitten käyttää holtittomasti rahansa. Tuo ruoka on vain yksi esimerkki, pätee kaikkeen rahankäyttöön. Hänellä menee kohta terveys, ei pysty nukkumaan ja kärsii koko ajan rintakivuista ym. Vihaa työtään ja on siellä kuitenkin koko ajan, koska "pakko painaa". 

Ehkä tämä on semmonen juttu mitä ei tajua ku vasta jos omalle kohdalle osuu. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat