Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

♥JOULUMammaT Sunnuntaina =)

12.02.2006 |

pinoa meikäläisille ;))

Mitä kuuluu teille muille tänään?? :DD

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin nopsaa läjäytyy ennen ku lähetään liikenteeseen :P

ONNEA QUARRA!! Tuplatäti :D jebujee..ihanaa että vaavat voi hyvin vaikka vähän etuajassa maailmaan tahtoivatkin :)

Nea on näköjään ottanut tavaksi aina sunnuntai aamun ratoksi rykäistä kunnon megascheisset ;)) Ensin panttaa koko viikon ja sitten turauttaa satsin joka tursuaa ja pursuaa vaipasta ja leviää joka paikkaan :PP Viime sunnuntaina oli sama juttu.. No ihan kiva kun ei tarvi joka päivä kekkuloida pyllypesulla :)

Hmmm..sanoinkohan jo.En muista ;) mutta sanotaan nyt kuiteskii:

Nea näyttää siltä että tajuaa kohta omat kätensä!! Nytkin istuksii tuossa sitterissä ja huitoo kätösillään ja ihmettelee että mitäs nää kapistukset oikeen on xD Intensiivinen kyyläys ja ihmetys valtaa alaa ;) On mulla viksu ja vilmaattinen lapsi..heh Ihan pian ymmärtää ulokkeiden olevan hänen omat raajat.. Koko ajan tunkee niitä myös suuhun :P Mutta tuttia ei uhallakaan huoli..vastarannankiiski (psst,äitiinsä tullu) saas nähä minkälaisia tahtojen taisteluita meidän perheessä joskus käydään.Isänsäkin on niin lyhytpinnanen välillä että huh ;)

Noni,huomiota vailla tuntus laps olevan.Kiljahtelee niin kärsimättömänä :OO

Painun viihdyttämään ja ruokkimaan jälkikasvua..

[color=teal]-Tiggr&Nasu 10vk 4pv =)[/color]

Vierailija
2/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kätisenä tulin kirjottaman kuulumisia kun eihän tämä Aada suostu kerrallaan nukkumaan ku 15 min:( tai sylissä kyllä nukkuis ja nytkin kovasti haukottelee! On se oma sänky sit niiiin kamala paikka:/

Meillä oli eilen ristiäiset, vieraita oli 25 ja uhlat vietettiin seurakunnan tiloissa. Tytöt saiva nyt sitten virallisiksi nimiksi Aada Leena ja Vilma Johanna, ja olivat niin vieraskoreita et nukkuivat koko ajan!!! Porukka odotti et heräis nyt vähän ja kyl ne sit viimesen puol tuntia kiersi sylistä syliin;) Oli aivan ihanat tarjottavat, mun äiti oli vähän toisen kummitäin kans kokkaillu;) Ite kyl toimin sit tiskarina!

Onneks se hässäkkä on nyt ohi.

Muutenkin työtö voi hyvin, yöt nukutaan jo suht hyvin, useimmiten pärjäävät yhdellä!!!! syötöllä, n.klo 4. Iltasin on pientä huutoa, mut eilen kyl nukahti yllättävän hyvin ja aikasin, jo puol kymmenen! Tais olla raskas päivä;) Päivisin on vähän ongelmana se kun ei millän nukkuis muuta ku sylissä tai sitterissä hytkyttäen. Sänkyyn aina yritän mut sieltä useimmiten heräävät 15min sisään. Nyt ihme kyllä Vilma siellä koisaa ja Aada istuu nyt sitterissä. Vaunuissa nukkuu jos on liikkeessä, mut muuten heräilee. Ois kiva kun nukkuis kunnon unia niin sais äitikin levätä! No täytyy yrittää kohta tota Aadaa taas nukkumaan tissin avulla, ettei käy niin et rytmit menee taas ihan päinvastasiks, se ei oo kivaa kun sit on kokoajan jompikumpi hereillä!

En oo yhtään mukana kuvioissa et mitä on viime viikolla tapahtunu, mut sen verran huomasin et Quarrasta on tullut tuplatäti, OIKEIN PALJON ONNEA!!

Josko lueskelis teitin viestejä viime viikolta kun tuo mies nyt otti Aadan hoiviinsa;)

R-p ja tytöt kohta 2kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lueskelin tuoss vanhoja pinoja niin aattelin vhän vastaille niiden kysymyksiin:)

D-vitsku; mä en oo muistanu taas antaa varmaan viikkoon, sitä ennen muistin melkein joka päivä. Sit se meni siihen et toiselle annoin ja myöhemmin mietin kummalle sen annoin kun saattaa tuo aamusyöminen tapahtua eri aikaan ja ennen sitä tapasin sen antaa. Nyt eilen (vai koska se oli) muistin antaa ja annoin dee-tippoja, jotka jäi esikolta kun annan hälle nyt ihan purutablettina (mansikan makuinen) kun Kiia niistä tykkää ihan hulluna;) Täytyy taas yrittää muistaa antaa noille pienemmillekkin, Kiialle muistan joka aamu kun otan itekkin maitohapon ja monivitamiinin.

Meillekkin tuli se hunkuyskärokotetutkimus kutsu, mutta me ei mennä. Meillä esikoinen on mukana dippissä ja nuokin on siihenkin kutsuttu mut ei mennä siihenkään. Mulle riittää kun on tuo esikko joutunut kärsimään niistä piikittelyistä niin en halua kaksosia siihen mukaan.a muutenkin tämän revohkan kanssa meneminen ois jo semmonen ressin paikka et ei kiitos! Varsinkin kun nuo piikittämiset tapahtuis tampereen keskustassa!!! Ei ei ja ei!

Meillä ei työt oo ikinä nukkunu kunnolla kyljellään, nykyään nukkuu ihan selällään tai masullaan. Joka päivä ilmakylpyjen yhteydessä ovat masullaan ja Vilma jo useesti kääntyy ite takas selälleen (Vilma on vähän isompi ja muutenkin tuntuu et kehityksessä Aadaa himpun edellä).

Voi hitsi kun ajatukset katoo... pitäs aina kirjottaa paperille jotku muisti sanat niin muistas mitä piti kommentoida:/

TAMPERELAISET! Mäkin olen valmis mukaan tapaamisiin, jos tuo mummu suostuis sen aikaa oleen Kiian kans kahestaan niin tulisin vaan kaksosten kans:) Ilmotelkaahan sit kun jotain ootte suunnitellu!!!

No nyt perheelle ruokaa, hyi mua kun on mennykkin myöhälle!!!

r-p ja tytöt edelleen vajaa 2kk

Vierailija
4/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon alkanut laiskistua kun en tahdo jaksaa selata päiviä taaksepäin mitä en oo lukenut. Kirjottelen vaan omia turinoitani. :D Eilen oltiin viihtellä. AH kun oli kivaa! Ja viina kyllä maistui aika ahkeraan, mut ei se mitään. ;) En vetänyt överiksi, känni kyllä oli päällä mutta ei tullut mihinkään sammumiseen tai yrjöömiseen asti sentään. Krapulakin tuli jälkijunassa,vasta 12 kun lähdin tyttöä nukuttaan ulos, iski armoton yökkö olo. Mut sekin jo helpottaa. :) Isukki oli pärjännyt hyvin, tyttö nimittäin nukahti melkein heti mun lähdön jälkeen ja heräs vasta kun tulin ravintolasta!! eli nukahti 10 ja heräs 5... Pentele.. Olis nyt edes himpun verran kiduttanut isiä ;) Isi ei meinannut herätä syöttään tyttöä joten mä jouduin potkiin sitä ylös. Sit se sika mieheksi nakkasi tytön mun viereen ja sano että kato tytön perään kun lämmitän maitoa.. 8-O Mä olin ihan et voi vidu, mä oon nukkunut tunnin ja nyt tuo napero ähkii vieressä että äitiiiii tissiiääää... 8-/ Mut kyl mä sit aamulla lepyin, oli vain meinaan aika huvittavaa. Sanoin sille aamulla että mäkin tästä lähdin joka yö herätän sut et HEI katohan tytön perään kun kaivan tissin esille. *miehet*

No mutta. Mitäpäs muuta tässä. :)) Tyttö nukkuu ja äiti parantelee oloaan. Haaveilen jo seuraavasta reissusta. ;) Oli kyllä huippua päästä kerrankin liikkelle. Ja kun käytiin eka pizzeriassa syömässä ja siitä sit raflaan. :))

Hyviä vointeja kaikille joulumammoille ja tenaville!

Quarra ja Kiia 2kk+risat

Vierailija
5/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pitkästä aikaa vähän takkuinen yö..heräilyä ja ähinää

Meillä menee rölli-peikon kanssa ihan samalla lailla luo vauvan/vauvojan nukkumiset. Meidän neiti nukkuisi vaikka kuinka kauan sylissä tai rintarepussa, mutta sängyssä vain ihan lyhyitä pätkiä. Ja vaunuissa silloin kun ne liikkuvat. Nytkin oli 1,5 h kärryttelemässä ja äitini meni jatkamaan..

mä olen alkanut muistaa antaa d-vitamineja... mutta aluksi en antanut joka päivä vatsavaivojen takia. Nykyään annan 3 tippaa jekovittia ja pikku hiljaa lisään sitten siihen viiteen tippaan.

Meillä on ongelmaa nimen valitsemisessa ja ensi viikonloppuna on ristiäiset. Haluaisinkin kysyä teiltä mielipidettä. Meillä on kaksi vaihtoehtoa. Joko Nella Sofia tai Nella Katri. Nella Sofia sointuu kyllä paremmin, mutta Katri olisi mummani (85v.) toinen nimi ja olisi niin mukava antaa se, vaikka ei sovi yhtä hyvin tohon nimeen. Mitä teen???Help me! Miehelle käy kumpi nimi vaan.

No lopettelen, niin ehdin tehdä vielä jotain ennen kuin Typy herää.

Vierailija
6/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä molemmat nimet on hyviä. Meilläkin tuo Aadan toinen nimi Leena on miehen edesmenneen äidin nimi, mun mielestä se ei kauheen hyvin sovi tuon Aadan perään, mut mulle se on silti tärkee tai ainakin miehelle tosi tärkee juttu et hänen äitin nimi on Aadalla;)

No nyt juuri Aada Leena huutaa ruokaa;)

r-p

Vierailija
7/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikeuksia päättää jompi kumpi niin antakaa molemmat ;D

Nella Katri Sofia kuulostaa minusta tosi hyvältä ;) Jos se vaan sopii sukunimeenkin. Tämä oli vaan yksi ehdotus :DD

Vierailija
8/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hensku, laita Nella Katri Sofia:) Kauniit nimet!

Meillä oli kans ristiäiset eilen, ja herrasta tuli sitten Mika Olli Viljami. (heipä vaan tutut...) Ei mahda olla luokalla sitten aikanaan kovin montaa samannimistä.

Ristiäissankari oli vieraskorea ja nukkui koko toimituksen. Me jo miehen kans huolestuttiin että onko jotain vialla kun nukku koko päivän periaatteessa...

Mutta nyt on kiire, kertoilkaahan kuulumisia!

rocka ja Mika

Vierailija
9/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin sitten ens viikonloppuna viedä Vilman hoitoon... Pakko saada vähän levähdystä vaikka ensin uhosin että vien hoitoon vasta vähintään puoli vuotiaana, jotenkin nää pari päivää on ollu tosi rankkoja kun miehenkin kanssa menee aika huonosti niin olis kiva päästä vähän tuulettumaan. Näkis vähän muutakin kuin näitä kodin seiniä. Ja vois ehkä juoda yhden oluen pitkästä aikaa :)

Vierailija
10/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas pitkästä aikaa! Meikäläinen ei juuri koneella ehdi homehtumaan, siksi en oo paljon kirjoitellut. Mielelläni kirjoittaisin vaikka joka päivä, mutta vauvanhoito + muut hommat vievät niin paljon aikaa, ettei sitten jaksa enää muuta kuin olla ja möllöttää.

Nytkin kirjoitan vain pikaisesti, kun tyttö tuossa näyttää heräilemisen merkkejä. Nukkuu meidän sängyssä puoliksi massullaan, hassu. :) On tuo melkoinen nainen, kun ei meinaa nukkua muulloin kuin öisin. Onneksi tyttö on nyt tosiaan nukkunut n. 6 tunnin unia yhteen putkeen.

Tikru: Meidänkin tyttö on huomannut omat kätensä! :) Olisikohan ollut torstai, kun huomasin, että flikka katselee toista kättään. Sen jälkeen onkin ollut entistä kiinnostuneempi käsistään. Aika söpöä, kun silmät kierossa ihmettelee, että mitkäs ne nämä on! :D Varpaitaankin on katsellut, mutta selvästi vähemmän.

Meillä on ollut muutama helpohko päivä. Oliskohan noilla Disflatyl-tipoilla osuutta asiaan? Toivoa sopii. Tai sitten vatsavaivat ovat helpanneet iän myötä.

No niin, nyt pitääkin jo mennä. Jakselkaahan!

-Pilkku & Sara-Ellen melkein 2,5 kk-

Vierailija
11/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille! Halusin kirjoitella meitä auttaneen hyvän vinkin.

Jouduin syömään antibioottikuurin synnytyksen jälkeen ja apteekista suosittelivat Laktophilus-jauhetta annettavaksi vauvalle vatsavaivoja ehkäisemään.. Se todella toimii! Aina kun meidän poika alkaa vaikuttaa siltä että voisi olla vatsan väänteitä, annetaan pussillinen laktophilusta sekotettuna tilkkaan maitoa (ja samalla menee kätevästi D-vitamiinit) ja taas on rauhallinen! Suosittelen kokeilemaan. Jostain olen lukenut että sitä käytetään koliikkilapsilla ja on saatu hyviä tuloksia. En ihmettele, toimii ainakin meillä tosi hyvin (vaikkei pojalla

-onneksi- olekaan koliikkia)

Halusin vain jakaa meidän arkea helpottaneen jutun!

Terveisin: Sunnuntailapsi ja Eero-poika 1,5kk

Vierailija
12/12 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on ilta, en oikeen tajuu mihin nää päivät hurahtaa. Tyttökin on tänään tasan 2kk. Kohtahan pitää jo töihin mennä..,no jos ei nyt sentään ihan vielä. Koitan neitiä saada nukahtamaan ja odotellessa tulin tänne kurkkimaan. Yhden viestin tossa aikasemmin jo kirjoitin, mutta ei sitä oo missään...

Viihtyykö teidän lapsoset lattialla? Meillä ei matolla viihdytä. Vaikka koitan masulleen, selälleen, kyljelleen, yksin tai yhdessä, ei auta vaikka mitä heiluttelisin tai kolistelisin. Hermo menee pienellä ja naama punasena huutaa. Syli tai sitteri on paras. Päivittäin olen koittanut pieniä hetkiä ,jotta tulis sitä niskaa vähän treenattua.

Hiljasta on sängyssä, uni on varmaan voittanut. Typy kertoilee niin mielellään iltasatua pehmolelulleen nykyään. Täytyy tästä itekki mennä pesulle!

Siihen nimiasiaan vielä että munkin mielestä Nella Katri Sofia kuulostaa tosi hyvältä!

Hyvää yötä!