Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lämmitysöljyä alle 1000 litraa jostain?

Vierailija

Heippa!

Osaako joku vinkata mistä kannattaisi kysellä lämmitysöljyä kotitaloudelle alle 1000 litran? Soittelin muutamaan isompaan firmaan ja kaikilla on tuo tonni rajana.

Itse en niin paljoa tarvitse, sillä olen talosta muuttamassa pois hyvinkin pian, mutta silti pitäisi jonkin verran tilata. Tarve olisi varmaan jollekin 200 litralle, mutta tilaisin mielelläni vaikka 500 litraa.

Kenellään kokemusta, tai vinkkiä. Asun itäisessä Suomessa, Pohjois-Karjalassa.

Kommentit (8)

Vierailija

Tämäkin kävi mielessä, vaan minulla ei ole autoa käytössä. Mutta jos ei muuta vaihtoehtoa ole niin pitänee lähteä huoltsikalle hakemaan. :)

Vierailija

Huoltoaseman mopö on yleensä selvästi kalliimpaa kuin lämmityspolttoöljy. Eikös nuo tankkiautot tuo vaikka litran, mutta silloin vain joutuu maksamaan extraa kuljetuksesta - niin ainakin täällä päin? Tietysti ilkeämpi vaihtoehto on sellainen, että tilaa tuhat litraa, mutta sitten tankatessa huomaa, ettei 500 litran säiliöön mahtunutkaan kuin 500 litraa. Silloin joutuu maksamaan 500 litrasta + kuljetuslisä.

Vierailija

Ostat joltain koneyrittäjältä tuon verran moottoripolttoöljyä. Saat kotiinkuljetettuna, kun yrittäjällä on lava-autossa tai pakussa säiliö mistä voi pumpata.

Vierailija

Helpompaa kun sovit ostajan kanssa maksavasi seuraavasta erästä 200 litran verran öljyä. Joudut maksamaan 1000:sta, jos sen verran tilaat, vaikka menee vaan 500l. Näin se vaan menee!

Vierailija

Eikö muka mä mikään firma suostu toimittamaan alle tonnia? Sano että toimituksella ei ole kova kiire, joten voisivat tuoda öljysi samalla kun auto liikkuu muutenkin siellä päin.

Voisit kysyä ostaa myös joltakin lähiseudun maatilalta, jos tunnet sellaisia. Niillä on yleensä varastossa muutamia tuhansia litroja ja voisivat toimittaa vaikka traktorilla sen n. 200 l tynnyrillisen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat