Helppoa elämää ei arvosteta tarpeeksi

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä ihmisiä joiden mielestä helppous on sama kuin hyvä elämä. Mä ajattelen että kun elämässä on rakkautta, läheisyyttä ja merkityksiä, se on hyvä elämä. Ei silloin mitään vaivojaan laske.
Minun mielestäni elämä on hyvää, kun on vapautta, energiaa ja resursseja vaalia ihmissuhteita, harrastaa, oppia uutta ja keskittyä kaikkeen, mikä itseä sattuu kiinnostamaan. Helpossa ja mukava elämä antaa tähän hyvät mahdollisuudet, kun taas vaikeudet eivät jalosta ketään. Vaikeudet vain syövät arvokkaita, rajallisia resursseja, kovettavat ja katkeroittavat.

Helppo elämä on antoisaa. Se ei ole yliarvostettua vaan aliarvostettua.

Kommentit (3)

Vierailija

Kukaan, jolla on ollut elämässään vaikeuksia, ei dissaa helppoa elämää. Se on monelle vain etäinen haave, jotakin, josta unelmoidaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kukaan, jolla on ollut elämässään vaikeuksia, ei dissaa helppoa elämää. Se on monelle vain etäinen haave, jotakin, josta unelmoidaan.

Helppo elämä on tavoite ja haave. Vaikeudet elämässä ei jalosta paremmaksi vaan katkeroittaa. Tosin kyllä ne vaikeudet on lisänneet empatiaa toisia kohtaan joilla on vaikeaa. Ristiriitaisesti sanottu mutta sellainen olenkin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat