Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tällainen ihminen työpaikalla ärsyttävä vai ihana?

Vierailija

Kaiken pitää olla täydellistä, työvälineet suorassa rivissä, käy suoristamassa jopa muiden laittamia työvälineitä, siirtelee tavaroita sellaisiin riveihin kuin millaisiksi ne itse haluaa vaikka muiden asettelemissa riveissä ei olisi mitään vikaa. Paitsi tietysti hänen mielestään. Kuvittele että olet juuri saanut laitettua työvälineet paikalleen, kun sitten jonkin ajan kuluttua tämä henkilö tulee siirtämään tavarat eri tavalla. Hän valittaa mm. musiikista ja pyytää sulkemaan hiljaisella soivan radion koska HÄN ei halua kuunnella musiikkia ollenkaan. Hänen mielensä mukaan pitäisi siis jokaisen elää.
Haluaisin myös tietää, mikä tällaisen käyttäytymisen ja toiminnan aiheuttaa? Jokin mielenterveysongelma ja jos niin mikä? Perfektionismi? Neuroottisuus?

Kommentit (11)

Vierailija

Huh, ollaankohan me samassa työpaikassa? ;) Tuohon värkkäämiseen menee niin paljon aikaa että omat hommat tekee ylitöinä tämä mun työkaveri...

Vierailija

Ärsyttävä. Meillä töissä tälläinen tyyppi. Kun tulee vapailta tai lomalta niin aina pitää vinkua miten hänen pöytä on sotkettu ja tavaroita siirrelty. Vaikka on ihan siisti.
Lisäksi tuhottomasti työaikaa kuluu turhanpäiväiseen järjestelyyn, joka on poissa oikeasta työnteosta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos nainen niin söpö, jos mies niin mulkku. 

Söpöys pätee vain miespuolisiin työkavereihin. Muiden naisten mielestä mulkku oli mies tai nainen. 

Vierailija

Olisiko hän pakko-oireinen? OCD, eli obsessiivis-kompulsiivinen häiriö:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pakko-oireinen_h%C3%A4iri%C3%B6

Jos tuo järjesteleminen olis aika huomaamatonta eikä sellaista "minä laitan nämä vähän paremmin", kestäisin sitä johonkin pisteesen asti, mutta muuten ihminen saisi kyllä toteuttaa neuroosejaan ihan muualla kuin työpaikassa. Jossakin määrin tuosta voi olla jopa hyötyä (esim. teho-osaston sairaanhoitaana), mutta enimmäkseen nuo ihmiset ovat jäykästi kaavoihin kangistuneita. Negatiivinen yleisarvio siis.

Vierailija

Jos tosiaan ootte jotain leikkaussalihoitajia tai lentoemoja, niin tuo on ihan ok. Useimmissa muissa töissä aivan turhaa hössöttämistä, joka haittaa varsinaisen työn tekemistä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat