Apua! Olen 19 ja minusta on tulossa isä.

Vierailija

Apua! Olen 19 ja minusta on tulossa isä. Olen ylioppilas. En päässyt ekalla hakukerralla yliopistoon joten minulla oli aikaa viettää paljon aikaa tyttöystäväni kanssa. Nyt hän on raskaana ja sanoo, että lapsi on minun. Mitä minun pitäisi tehdä. En haluiasi kasvattaa äpärää ja minulla on opiskelukiireitä ja ajattelin lääkikseen päästyäni hankkia paremmannäköisen.

Miten minun pitäisi toimia? Aborttiin hän ei suostu vaikka on kulunut vasta muutama kuukausi raskauden alusta...

Kommentit (11)

Vierailija

Kannattaa nyt ainakin olla rauhallinen. Hätäilemällä et auta tilannettasi yhtään.  Tee asiat tässä järjestyksessä:

1. Keskustele avoimesti asiasta tyttöystäväsi kanssa ja tee selväksi, mihin olet valmis ja mihin et.

2. Suostuttele tyttöystäväsi siihen, ettei isyyttä tunnusteta.

3. Varmista, että todella olet isä.

4. Jos joudut maksamaan elarit, maksa ne mukisematta. Voi olla, että Kela kuittaa laskun opiskelijan puolesta.

5. Pidä yllä jonkinlaista marginaalista suhdetta lapseen. Suostu esimerkiksi valvottuihin tapaamisiin kerran kuussa. Tämä vahvistaa asemiasi, jos muutatkin myöhemmin mieltäsi. Lapsen hylkääminen kokonaan on sosiaalisesti hyvin ison synti, vaikka moraalisesti et teekään väärin.

t. m30

Vierailija

Ensinnäkin, on sinun valintasi tuleeko lapsesta äpärä vai ei. Jos et halua kasvattaa äpärää, voithan aina mennä tyttöystäväsi kanssa naimisiin, jolloin lapsi syntyy kunniallisesti avioliitossa. 

Toisekseen, lapsi on syytön kohtaloonsa. Ei hän pysty valitsemaan minkälaisiin olosuhteisiin hän syntyy. Jos lapsi saisi valita, ei hänkään valitsisi vanhemmikseen keskenkasvuisia teinejä, jotka eivät osaa ottaa vastuuta tekojensa seurauksista. Joten ole hyvä ja lakkaa nimittelemästä lastasi rumasti. Itse olet hänet alulle saattanut, lapselta ei kysytty ja nyt hän syntyy huonoihin olosuhteisiin. Sinun olisi syytä pahoitella syntyvälle lapsellesi heti ensi tilassa sitä, ettet pysty tarjoamaan hänelle vielä tässä vaiheessa parempia puitteita elämään. 

Lapsella on oikeus elatukseen ja hän tulee myös aikanaan perimään sinut. Elatusmaksut lienevät luokkaa 150€/kk ja maksat näitä vähintään sen 18 vuotta. Tulet sijoittamaan lapseesi siis vähintään 32400€ vuosien varrella, joten kyse on vähintäänkin kohtuullisesta taloudellisesta panostuksesta. Jo tämänkin vuoksi sinun kannattaisi huolehtia siitä, että rahasi eivät mene aivan hukkaan. Sinä voit isänä jonkin verran vaikuttaa siihen, tuleeko lapsestasi kunnon kansalainen vai päätyykö hän katuojaan.

Jos 32400€ tuntuu pieneltä summalta, voit ajatella asiaa vaihtoehtoistuoton kautta. Jos 18 vuoden ajan sijoittaisit 150€/kk 8% tuotolla, sinulla olisi säästöajan lopussa 72000€. Tuo on käytännössä se summa, jonka lapsi tulee sinulle vähintään maksamaan. Joten kohtele häntä kunnioituksella, hänessä on paljon rahaa kiinni.

Vierailija

Abortti ei ole edes mahdollinen, jos raskaus on edennyt jo muutaman kuukauden, ellei ole erityisen painavia syitä kuten sikiöpoikkeavuus.

Vierailija

Jos harrastat seksiä ilman kumia, on riski että nainen tulee raskaaksi. Joku oksennustaudissa yrjöää pillerin pihalle, toinen jättää tahallaan ottamatta. Vahingossa tai tahallaan. Kaikenlaista näkee.

Nyt sinusta on tulossa isä. Jos epäilet isyyttä, teetä testit. Olet velvollinen maksamaan elareita jos lapsi on sinun etkä halua olla hänen elämässään.

Too bad.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat