Uskaltaako 60-luvun taloa ostaa?

Vierailija

Ei ole varaa uuteen.

Kommentit (4)

Vierailija

Huolellisen hyvät arvosanan antavan tarkastuksen tai mieluummin kuntotutkimuksen jälkeen kyllä, ja arvioiden oma budjetti korjauksille. Ja se että ottaa oman tarkastajan, eikä myyjän maksamaa.

Vierailija

-60 luvun talo on niin vanha, että siinä on varmaan rempattu katto, putket, lämmitysjärjestelmät... eli kaikki. Ja nämä on tehty eri vuosikymmeninä. Joten arvioi  tarkkaan kunkin uusintakorjauksen ajankohta ja hinta.

Vierailija

No ei, kauheen pelottavaa! Meillä on -67 rakennettu talo, joka on muuten arvokkaampi kuin saman alueen uudet omakotitalot. Talomme on pintarempattu vuosien 2013-2015 välillä, sitä ennen uusittu katto, lämmitysjärjestelmä, ulkoverhoilu, putket, osa sähkökalusteista, kylppäreiden vesieristykset jne. Meillä on 3krt isompi tontti kuin näissä uusissa taloissa ja talomme on nimekkään arkkitehdin suunnittelema ja uniikki. Ei mua siis ainakaan pelota. Tietysti kannattaa tarkistuttaa, ettei kosteusvaurioita ole, ja ettei pinnan alla muhi joku tuleva iso ja kallis remppa. Tai jos muhii, niin hintaa reilusti alas.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ei, kauheen pelottavaa! Meillä on -67 rakennettu talo, joka on muuten arvokkaampi kuin saman alueen uudet omakotitalot. Talomme on pintarempattu vuosien 2013-2015 välillä, sitä ennen uusittu katto, lämmitysjärjestelmä, ulkoverhoilu, putket, osa sähkökalusteista, kylppäreiden vesieristykset jne. Meillä on 3krt isompi tontti kuin näissä uusissa taloissa ja talomme on nimekkään arkkitehdin suunnittelema ja uniikki. Ei mua siis ainakaan pelota. Tietysti kannattaa tarkistuttaa, ettei kosteusvaurioita ole, ja ettei pinnan alla muhi joku tuleva iso ja kallis remppa. Tai jos muhii, niin hintaa reilusti alas.

Jos muhii, niin korjataan. Pienistä kosteus- ja homevaurioista on tullut valtava mörkö.

Jos on itse korjaustaitoinen, tekee kosteusvaurioisen talon ostamisella hyvän tilin, edellyttäen tietysti, että vaurio huomioidaan hinnassa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat