Mikä kissallani on? Käyttäytyy lähestulkoon kuin ihmisvauva?

Vierailija

Kissa on nyt n. 9 kk vanha. Pieni pallero vielä kuitenkin ja on todella ihana mutta on vähän ihmeellistä käytöstä ja tuntuu kun pitäisi mua ihan oikeena emonaan.

Kaipaa kovasti huomiota ja maukuu koko ajan, ihan kimeetä maukumista ja sellaista kuinka nyt ihan pienet pennut maukuu kun kaipaa emoltaan läheisyyttä tai turvaa ja ruokaa.
Tottelee todella helposti ja tulee anteeksipyytävä maukaisu heti ja tulee sen jälkeen syliin. Kehrää melkein pelkästä koskemisesta ja kun rapsuttelen niin kauhea tyynyn/peiton lutkuttaminen alkaa ja kuola valuu ja maukuu hykerrellen silittäessä :D

Ei ole yksinäinen kun on toinen kissa jonka kanssa leikkivät eikä nyt ihan koko aikaa ole kiinni mutta pakko nukkua aina minun vieressä tai olla joko minun tai toisen kissan seurassa. Hätääntyy jos ei esimerkiksi pääse korkeelle hyllylle mukaan kun isompi kissa loikoilee siellä.

Ajattelin vaan kysyä, että miten voi olla niin vauva vielä? :D kuulemma ihan luovutusaikakin oli täyttynyt hakiessani pennun.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Sellaisia ne kissat ovat. Meidänkin parivuotias käyttäytyy toisinaan vielä ihmisiä kohtaan ihan niin kuin pentu, vaikka muuten iso ja rohkea kissa onkin.

Vierailija

Eikä sillä, että pitäisin kissaa viallisena. On se ihana ja rakastan pikkuista mutta jotenkin hassua se käyttäytyminen :D

Toinen kysymys, että miksi pennulla on niin usein vatsa löysällä ja on melko ahkera turautteleen ja ne haisevat aivan kammottavalle...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikä sillä, että pitäisin kissaa viallisena. On se ihana ja rakastan pikkuista mutta jotenkin hassua se käyttäytyminen :D

Toinen kysymys, että miksi pennulla on niin usein vatsa löysällä ja on melko ahkera turautteleen ja ne haisevat aivan kammottavalle...

Ripuliin ja haisuun selvä ohje: Mieti, mitä syötät sille. Älä vertaa muihin kissoihin.

Vierailija

Ihana pikkunen :3
Jotkut kissat tykkäävät läheisyydestä ja toiset tykkää olla "itsenäisiä", ainakin niin kauan kunnes tulee nälkä :D

Mitä ruokaa syötät pienelle? junior ruokaa vai aikuisten? Joissain kaupan ruuissa on vehnää seassa ni se tekee joillekin ripalia

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihana pikkunen :3
Jotkut kissat tykkäävät läheisyydestä ja toiset tykkää olla "itsenäisiä", ainakin niin kauan kunnes tulee nälkä :D

Mitä ruokaa syötät pienelle? junior ruokaa vai aikuisten? Joissain kaupan ruuissa on vehnää seassa ni se tekee joillekin ripalia

Ihan perus whiskassia (vai mikä olikaan) ja latzia, lihanpaloja hyytelössä tai kastikkeessa. Välillä kuivaruokaa ja joskus kunnon lihaa kun itseltä jää yli :D
Voisi ehkä kokeilla noita juniortuotteita..
Ap

Vierailija

Kissa voi lypsää ja lutkuttaa parivuotiaaksi.  Minulla oli paita, jonka napit katti mielsi nisiksi.

Jos pentu piereksii, se ei ole normaalia. Ruokavalio pitää vaihtaa, siinä on jotain, mikä ei sille sovi.

Meillä kissa söi eläinkaupan purkkiruokaa (virtsatiekiviä välttääksemme) ja raakaa jauhelihaa, kypsää suolatonta kanaa ja keuhkoja, joskus vähän tonnikalaa, katkarapuja ja hyla-kermaa ja joskus pihisti kinkkua. Kuoli 17-vuotiaana. Sillä oli kaunis kiiltävä silkkinen musta turkki.

Vierailija

Mulla 8-v. kissa, joka on muuten karmea jurnuttaja, mutta joka ilta ja aamu sen täytyy päästä vähäksi aikaa peiton alle viereen vatkaamaan ja kehräämään. Se on sen pentuhetki.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Meillä alkoi vatsa toimia normaalisti, kun vaihdoimme viljattomaan, maissittomaan ja soijattomaan ruokaan. Suosittelen. Eläinkaupasta saa, tai vaikka zooplussasta tilaamalla.

Älä anna maitoa, kissat ovat laktoosi-intolerantikkoja.

Minulla on aina ollut useampi kissa. Jotkut kiintyvät ihmiseen vahvemmin kuin toiset. Joidenkin kanssa muodostuu selvä henkinen yhteys. Kaikki ovat rakkaita, tulee vain muistaa, että kissojen persoonissa on eroja aivan kuten meidän ihmistenkin.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat