Ensimmäinen hölkkälenkki rasvaimun jälkeen.

Vierailija

Kävin vatsan rasvaimussa lokakuussa. Vatsa on toipunut niin, että uskalsin lähteä hölkkäämään. Tietenkin kävellyt olen ja pyörällä työmatkat ajanut, mutta aika hissukseen.

Olipa ihana tunne! Vatsa ei ollut edessä masentamassa mieltä! Vaatteet tuntuivat mukavilta, kahden kuukauden tauon jälkeen liikkuminen oli ihanaa.

Niin, ketään ei varmaan kiinnosta, mutta silti kerron, että näin alle keskituloisenakin kannattaa satsata itseensä. Mikä onni, että tein sen rasvaimun.

Vain haaveissani kuvittelin joskus, että minulla ei olisi isoa mahaa, ihme rasvakertymäepämuodostuma siinä oli. Ei ole enää.

Olen keski-ikäinen, ja vaarana oli, että vatsasta tulisi perunapelto. Ei tullut! Siihen varauduin, mutta vatsa on palautunut paremmin kuin uskoin itsekään, saati kirurgi, joka varoitteli minua siitä.

Kauneukirurgia ei ole aina pahasta. Tunnen nousseeni kuolleista, olen niin onnellinen!

Kommentit (9)

kalliiksi tulee

Vierailija kirjoitti:
Kävin vatsan rasvaimussa lokakuussa. Vatsa on toipunut niin, että uskalsin lähteä hölkkäämään. Tietenkin kävellyt olen ja pyörällä työmatkat ajanut, mutta aika hissukseen.

Olipa ihana tunne! Vatsa ei ollut edessä masentamassa mieltä! Vaatteet tuntuivat mukavilta, kahden kuukauden tauon jälkeen liikkuminen oli ihanaa.

Niin, ketään ei varmaan kiinnosta, mutta silti kerron, että näin alle keskituloisenakin kannattaa satsata itseensä. Mikä onni, että tein sen rasvaimun.

Vain haaveissani kuvittelin joskus, että minulla ei olisi isoa mahaa, ihme rasvakertymäepämuodostuma siinä oli. Ei ole enää.

Olen keski-ikäinen, ja vaarana oli, että vatsasta tulisi perunapelto. Ei tullut! Siihen varauduin, mutta vatsa on palautunut paremmin kuin uskoin itsekään, saati kirurgi, joka varoitteli minua siitä.

Kauneukirurgia ei ole aina pahasta. Tunnen nousseeni kuolleista, olen niin onnellinen!

Joo ja vuoden päästä taas uudestaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Joo ja vuoden päästä taas uudestaan.

Rasvaimun jälkeen on oleellisen tärkeää, ettei päästä painoa nousemaan. Rasva ei meinaan voi enää kertyä sinne, mistä solut on poistettu, joten seuraava paikka on sitten viskeraalinen rasva, peppu, reidet tms. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaa!
Millä lääkärillä kävit? Paljon maksoit? Kerro kaikki ihan alusta saakka!

Niin, olen haaveillut tästä imusta jo kymmenen vuotta. Minulla vaan oli niin iso maha, että joka ikinen aamu herätessäni ensimmäiseksi muistin sen. Mekkoja en voinut käyttää, olin kuin raskaana.

En kerro, missä kävin, en edes sitä, kävinkö Suomessa vai Tallinnassa, liekö sillä merkitystä, operaatio on kuitenkin ihan samanlainen.

Alle kolme tonnia maksoi, minulta otettiin muistaakseni neljä aluetta. Lääkäri empi, voiko rasvaimun tehdä, minulla on kuitenkin ikää, ja vatsan roikkumaan jääminenhän on mahdollista. Tehtiin siis wlan-imuna. 

Juu, imu kesti noin tunnin, ei sattunut. En ottanut edes rauhoittavaa. Imun jälkeen pistin heti vaatteet päälle, ja kävellen lähdin sitten majapaikkaan. Vuoto vähän ahdisti, en tajunnut, että sitä tulee niin paljon, ja vaikka päällä oli ns. vaippa, housut olivat märät. 

Niin, sitten piti pitää sitä kiristysvyötä. Sitä sieltä saatua pidin ehkä kuukauden, sitten tilasin sellaisen kiristys"korsetin", joka oli varsinaisesti sektion jälkeen tarkoitettu. Se varsinainen side kutitti ja ahdisti. Välillä tuntui tukalalta, joskus iltaisin, kun väsytti, kadutti koko homma. 

Niin, ostin sitten myös muotoilevia alushousuja. Nyt olen muutamia viikkoja ollut ilman kiristysvyötä, tosin kotona vielä pidän sitä, ehkä tottumuksesta, ehkä varmuuden vuoksi.

Juu, vaikka olen juuri normaalipainon ylärajalla, massu on nyt hyvä. Ei tarvitse pälli punaisena vetää vatsaa sisäänpäin, olen paljon sopusuhtaisemman näköinen. Niin, nyt olen aloittanut liikunnan, lenkkeilyn ja uimisen. 

Ja nyt, olen innostunut ihan eri tavalla terveellisestä ruuasta, olen muutenkin nyt vähän hoikistunut. Ihmiset eivät ole kommentoineet tätä massua, ehkä eivät vaan huomaa, eivät ehkä tajunneet kuitenkaan, miten iso se maha oli. Mutta minä tiedän, ja nyt voin pukeutua ihan eri lailla. 

Jos ongelmakohta on nimenomaan maha, suosittelen todellakin imua. Ja se kannattaa tehdä alle nelikymppisenä, iho vielä vetäytyy paremmin. Minunkaan maha ei ole ihan tasainen, kyllä siihen ryppyä jää, mutta minua ei haittaa. Se on miljoona kertaa pienempi paha kuin se potkupallo. 

Ei ole mainos. Jos palstalla puhutaan vaikka silikoneista, ovatko ne aloitukset mainoksia? Ja palstallahan vilisee keskusteluja tuotemerkeistä, kauppaketjuista jne. Hassua, miten tämä voisi olla mainos, esteettistä kirurgiaa tehdään kymmenissä lääkärikeskuksissa, Suomessa ja Virossa. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat