Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mummi ei aina laita laista turvavöihin laiskuuttaan!

Vierailija

Olen nyt monta kertaa törmännyt tähän että lapseni mummi ei laita lasta turvavöihin!
Lapsi on 1 v ja istuu turvaistuimessa. Jos mummi yrittää laittaa vöitä kiinni eikä saa tai lapsi alkaa itkeä hän menettää hermot ja huutaa ei laiteta antaa olla tämän kerran.

Jolloin minä lauitan ne kiinni. Mummi siis itse haluaa auttaa ja sanoo anna kun minä. Ei vain onnistu. Näin käynyt monta kertaa.

Mietin, että mitenköhän on kun mummi yksin on lapsen kanssa. Kerran oli lapsi hoidossa mummillaan ja tulivat minua töistä hakemaan ei lapsen turvaistuimen vyöt olleet kiinni!

Huusin, että nyt pysäytät auton jumalauta ja heti!! Sanoin mummille, että ihanko tosissaan haluat lapsenlapsensa tappaa!?

Olen vieläkin vihainen asiasta ja mies suuttui mun kommentista kun on hänen äiti kyseessä.

En nyt mielestäni reakoinut yhtään väärin.

Kommentit (10)

Vierailija

1) Älä jätä enää lastasi hoitoon mummille, jos joutuu olemaan pitkään

2) Jos joutuu olemaan pitkään hoidossa kiellä autoilu

3) Mummi joutunee käyttämään autoa joskus jos lapsi on pitkään hoidossa, joten ÄLÄ JÄTÄ MUMMILLE PITKÄKSI AIKAA HOITOON.

Vierailija

Reakoinu ja reakoinu. Ei tuossa olis tarvinnu huutaa eikä kirota. Ei aikuiset toimi koin. Olisit asiallisesti pyytänt pysäyttämään ja laittanu lapsen kiinni. Perillä sitten myös asiallisesti sanonu miksi täytyy olla vyöt kiinni. Kertonu mitä voisi tapahtua jarrutuksessa tai perään ajo tilanteessa ym. Sen jälkeen miettisit annatko lasta hönen kyytiin. Asiat voi ilmaista asiallisestikkin vaikka olisi arkakin asia. Ollaan aikuisia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En jättäis lasta koskaan mummille hoitoon. Tekisin tämän 100% selväksi mummille.

Pikkasen on liioittelun makua.

Tottakai lapsen voi hoitoon jättää, mutta autolla kuljettaminen onkin sitten eri asia. Voithan ap keskustella asiasta miehesi kanssa ja sitten yhdessä mummin kanssa. Esittäkää vaikka tämänpäiväinen uutinen hänelle lisäämään pontta sanoihinne. Ilmoitatte vain, että teidän lastanne ei missään olosuhteissa saa kuljettaa ilman turvavöitä.

Opeta se mummi laittamaan ne vyöt kiinni harjoittelemalla. Joidenkin turvaistuinten vyöt voivat olla hankalia.

Vierailija

Mun äiti on ihan samanlainen, on esim. sitä mieltä, että turvakaukaloa ei tarvitse kiinnittää enää turvavöillä autoon, onhan se vauva jo siinä kaukalossa vöillä kiinni. Myöskään ei tarvitse käyttää veneillessä pelastusliivejä, koska vene ei ole koskaan ennenkään uponnut. Kolmevuotiaan voi ihan hyvin jättää yksin puistoon leikkimään, kun itse menee käväisemään kaupassa muutaman sadan metrin päässä jne. Arvatkaa kiinnostaako antaa lapsia sinne hoitoon...

Vierailija

On isovanhempia, jotka teoillaan osoittavat, että älä laita sitä lasta tänne hoitoon. Itse teen fiksummin eli sanon, että meillä ei tarvitse pestä hampaita. Jihuu, yksikään lapsenlapsi ei ole "halunnut yökylään"!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat