Josko tänä jouluna muistettaisiin, että "ei tarvitse lahjoja kiitos" myös tarkoittaa sitä?

Vierailija

Terkuin naishenkilö, joka on viimeiset viisi vuotta ilmoittanut noin joka ainoalle kysyjälle omaa avomiestä lukuunottamatta, mutta kuin ihmeen kaupalla meille on silti päätynyt tuikkusettejä, "lystikkäitä" lahjatavarakauppojen valmispakkauksia sellofaanikääreessä, kosmetiikkapakkauksia, tarjoiluastioita ja niin edelleen.

Minua jäytää se, että 40 neliön kaksioon ei kahden ihmisen lisäksi tarvitsisi kauhean montaa tapastarjoilusettiä tai tyyliltään meille täysin sopimatonta tuikkupakettia, joiden haju saa hapuilemaan migreenikohtauslääkkeitä. Ehkä enemmän kuitenkin ärsyttää se, että tiedän tietyissäkin kodeissa käydyn aina ennen lahjomistani seuraavanlaisen keskustelun:
"No mutta mitäs sille "Marille" ostaisi, hemmetti kun se ei osannut taaskaan sanoa."
"No ei kai sille aikuiselle ihmiselle mitään, jos ei ole erikseen toivonut."
"No mutta pitäähän sille, mitä kaikki ajattelisi jos ei mitään lahjaa ostettaisi! Mitä se voisi olla?"
"..."

AAAARGH.

Kommentit (9)

Vierailija

Jos Mari sanot mulle, että et halua mitään, en mitään sulle anna. Mutta mä olenkin puoliksi asperger. Nenteillä on oma ajatusmaailmansa jota minä en tajua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulevat, että kuulut heihin, jotka sanovat yhtä ja tarkoittavat toista.

Eli sukupuoli on jäänyt epäselväksi. Onneksi minua ei kukaan luule mieheksi.

Vierailija

Jos he joka tapauksessa ostavat lahjan, sanot sitten jotain mistä pidät. Kai nyt vaikka joku joulusuklaa/pähkinät/ muu vastaava tulee kulutetuksi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Luulevat, että kuulut heihin, jotka sanovat yhtä ja tarkoittavat toista.

Niin, mutta luulisi jo elämäntyylinkin puhuvan puolestaan. En minä nyt helkkari sentäs näytä tai kuulosta ihmiseltä, joka kieltää antamasta lahjoja mutta sitten salaa ilahtuukin niistä hajuhyasintin lemuisista Yves rocherin kylpypalloista (eipä ole kylpyammetta, ei) tai Halpahallin kitcheimmistä tuikkukupeista. 

Vierailija

Niin, kunpa kaikki tarkoittaisivatkin sitä. Toisaalta se on tietysti oma häpeä, jos jää ilman siksi, että sanoo muuta kuin tarkoittaa. Eniten ärsyttää, kun esim. lapseni kummi sanoo aina toivetta kysyessä (hänkään ei halua mitään ylimääräistä kamaa), että älä osta mitään, JOS et keksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin, kunpa kaikki tarkoittaisivatkin sitä. Toisaalta se on tietysti oma häpeä, jos jää ilman siksi, että sanoo muuta kuin tarkoittaa. Eniten ärsyttää, kun esim. lapseni kummi sanoo aina toivetta kysyessä (hänkään ei halua mitään ylimääräistä kamaa), että älä osta mitään, JOS et keksi.

Minusta tämä on ihan looginen, jos ei lähdetä sille joillekin ihmisille ominaiselle ylitulkintalinjalle. Jos olet jo ostanut jotain/iskenyt silmäsi johonkin mielestäsi tuolle ihmiselle sopivaan -> anna palaa. Jos et ole löytänyt mitään, niin jätä ostamatta, no hard feelings.

Vierailija

Minä en halua lahjoja, koska olen tavaravastainen ja pidän siitä, ettei ole ylimääräistä tavaraa. Jos joku kysyy lahjatoivettani, niin sanon reilusti, etten halua mitään tavaraa, mutta ilahdun pienestä suklaasta tai herkusta. Kaikki lahjaherkut on aina tullut syödyksi, eikä niistä kerry kotiin mitään ylimääräistä turhaa. Vyötärölle korkeintaan :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat