Pelkään menettäväni mieheni jollekin toiselle naiselle, auttakaa!

Vierailija

Mulla on välillä päiviä ja kausia, jolloin tämä asia tulee mieleen ja ahdistaa suunnattomasti. Esim. miehellä on 2vk päästä firman pikkujoulut. Mies työskentelee metallialalla ja työpaikalla on yhteensä noin 30 miestä ja joissain toisissa hommissa on muutamia naisia (en tiedä tarkalleen paljon, alle 10 varmaan tai enintään ainakin 10) ja niistäkin moni on uskovaisia.

Siltikin, nuo pikkujoulut ahdistaa suunnattomasti. Kyselen mieheltä, kuinka monta naista sinne tulee ja onko ne sinkkuja/varatuja jne. Pelkään että mies päissään kopeloi jotain toista naista, vaikka en usko tähän mutta jotenkin sitä kuitenkin mietin!?!

Pikkujoulut pidetään jossain helvetin erämökillä, enkä usko että siellä on edes mitään paikkaa missä vois toisen kanssa pelehtiä ettei joku huomaa, vaan hitostako minä tiedän.

Asia ei kohdistu pelkästään pikkujouluihin vaan stressaan ja mietin tätä asiaa muutoinkin. Jos miehen työpaikalle tulee joku nainen töihin, tekemään samoja töitä kuin mieheni, mua alkaa ahdistamaan.

Ajattelen, että entä jos sekin nainen sopisi miehelleni paremmin kuin minä ja heillähän on sama ammatti joten heillä on paljon yhteistä?! Toisin kuin sitten minun kanssa :( Entä jos mies ihastuu sitten tälläseen naisen pikkuhiljaa?

Mies on sanonut, ettei koskaan ole ollut ihastunut työpaikallaan yhtään kehenkään ja näitä töitä tehnyt jo yli 10vuotta.

Minulla on erittäin huono itsetunto ja olen pitkään ollut työtön. Tunnen alemmuudentunnetta ja huonoutta työttömyyteni vuoksi. Tunnen kaikki naiset uhaksi suhteellemme, siis naiset, jotka esim juttelevat miehelleni vaikka töissä. Pelkään heti että voi vittu tuokin munahaukka iskemässä tuota kuitenkin.

Tunnen, että kaikki naiset ovat minua parempia, kauniimpia ja jokainen sopisi miehelleni paremmin kuin minä.

Mikähän helvetin helvetti mua riivaa? Yhdessä ollaan oltu 4vuotta. Mies ei ole antanut koskaan aihetta minkäänlaiseen epäilyyn. On myös aika ujo naisten kanssa ja ikääkin 37v eikä ole mikään seksiriipuvainen vaan nauttii enemmän jopa pelkästä läheisyydestä kuin panemisesta (mikä on aika erikoista, koska yleensä monet miehet on paljon seksin perään), joten nämäkin seikat huomioon ottaen ei mieheni ole lainkaan sellainen pettäjä tyylinen.

Koskaanhan ei toki voi olla täysin varma.

Onko teillä muilla ollut tai onko samanlaisia ajatuksia päässänne kuin minulla? Olenko aivan yksin? Ja miten jumalauta tästä pääsee eroon?

Kommentit (12)

Vierailija

Hyväksy se tosiseikka, että jos mies tosiaan sinut jättää, sinä selviät kyllä. Koska tottahan se on, ei nainen siihen menehdy, että mies lähtee. Vähän aikaa tuntuu pahalta, ja sitten elämä voittaa. 

Ajattele mikä on pahin vaihtoehto, niin huomaat, ettei se niin kauheaa oikeastaan olisikaan. 

Vierailija

Miksi murehtia sellaista, mille ei mitään mahda? Jos sä olet miehellesi paras mahdollinen, se ei halua muita. Jos se haluaa jonkun toisen, se ottaa sen, ja sille sä et mitään mahda. Keskity olemaan oma mukava itsesi, näytä miehellesi että rakastat sitä ja luotat siihen. Ihan turha vatvoa olematonta ja kärsiä sellaisesta, mitä ei ehkä koskaan edes tule tapahtumaan. Ja jos tulee, siinä ei etukäteen sureminen auta.

Vierailija

Itselläni oli suhteemme alkuaikoina vähän tuollaista. Exäni petti minua ja se tuli ihan puskista. Sitten tapasin nykyisen mieheni, joka on todella sosiaalinen ja komeakin vielä. Hänellä on paljon ystäviä, joita tapaa ja nämäkin kaikki miehiä. Pelkäsin jatkuvasti, kun lähti kavereidensa kanssa jonnekin, että nyt se panee jotain jossain ja minä en riitä hänelle, kun en riittänyt exällenikään, joka oli sitten taas miltei nykyiseni vastakohta. Nyt vuoden jälkeen olen oppinut tuntemaan ja luottamaan :) olen myös huomannut, että olen kaunis nainen ja fiksu ja osaan arvostaa itseäni enemmän. Nykyiseni tämän minulle opetti. Ap, onko sinulla huonoja kokemuksia miehistä? Eikö miehesi anna sinulle syytä tuntea itseäsi kauniiksi ja halutuksi ja rakastetuksi?

Vierailija

Mene terapiaan. Tällä sairaalloisella mustasukkaisuudellasi sinä myrkytät teidän hyvän parisuhteenne.  Miehesi ei todellakaan vaikuta olevan pettäjätyyppiä, vaan sinä olet sairas.

Vierailija

Ihme ettet ole jo "menettänyt", kun teostasi lukee. Miten voi jonkun menettää, kun ei kukaan ketään omista? Parisuhde on nykyajan kertakäyttökulttuurissa aikamoinen riskibisness. Ei siinä auta isäänsä huutavat kakaratkaan, jos joku saa päähänsä himoita uutta ja tuoretta värkkiä.

Roadwalker
Seuraa 
Liittynyt31.10.2015

Ajatelkaa, jos joku tekisi aloitteen, että mies tenttaa naisystävältään työpaikan muiden miespuolisten taustoja, ei meinaa päästää pikkujouluihin ja heittäytyisi hankalaksi aina kun joku toinenen mies juttelisi naisystävänsä kanssa, niin täällä huudettaisiin kermajäätelöt suupieliä valuen "vittun mikä hullu mustasukkanen mies"! "Juokse karkuun!"

Vierailija

Mulla oli myös tuota nuorena, ekassa parisuhteessa. Olin tosi epävarma ja ajattelin että jos tulee ero niin en enää ikinä löydä ketään. Mies oli renttu ja lopulta pettikin, eli en ollut väärässä tuon pelkoni suhteen. Seuraavassa (nykyisessä) suhteessa päätin että minähän en ala roikkumaan löyhässä hirressä yhtään kenenkään takia, tein miehelle selväksi heti alkuunsa että itse tulen olemaan 100% uskollinen, ja odotan sitä myös häneltä, eli en hyväksy mitään konnankoukkuja. Mies onneksi on samaa maata, ja meidän on ollut helppo olla yhdessä jo vuosikaudet. Ota rennosti, et sinä ole miehestäsi vastuussa, vain omasta uskollisuudestasi, ja että teette yhteisen hyvän eteen töitä keskenänne. Se on oikeastaan ainoa keino varmastikin luottamuksen ja avoimuuden ohella, jolla voit asiaan vaikuttaa. Ja jos mies nyt sattuisi muka pettämään (ei kuulosta siltä) niin hei, life goes on!

Vierailija

Sen vuoksi sinne erämökille tai vastaavaan syrjiseen paikkaan mennään, että voi pettää jäämättä kiinni. Varmaan ovat hommanneet sinne huoriakin. Normaalia toimintaa firmojen pikkojouluissa.

Rehellinen mies jättää ne väliin.

Vierailija

Varmaan syy tuohon on se minkä itse sanoit eli oma huono itsetuntosi. Uskot että et ole miehelle tarpeeksi hyvä ja ehkä että kukaan muu mies ei sinusta kiinnostuisi joten tämä nykyinen pitää pitää hinnalla millä hyvänsä. Sun elämä pyörii ihan liikaa miehesi ympärillä mikä ei ole ihme jos et tee oikein mitään mistä saisit itsellesikin hyviä kokemuksia ja oman elämän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä on pettäjätyylinen? Viimeisin panemani varattu oli ujo ja hiljainen hissukka.

Melkein kaikki tietämäni pettäjämiehet ovat juurikin epävarmoja ja melko hissukoita. Tarvii yrittää kohentaa sitä surkeaa itsetuntoa jollain toisilla naisilla. Minä olen rehti ja itsevarma ja parisuhteessa ollessani kyllä puhun asioista suoraan ja jos jostain syystä kokisin jonkun toisen naisen haluttavammaksi, kuin nykyisen, niin saan suuni auki ennen, kuin mitään tapahtuu. Jos miehesi on epävarma omasta haluttavuudestaan, niin voi kokeilla sitä muualla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä on pettäjätyylinen? Viimeisin panemani varattu oli ujo ja hiljainen hissukka.

En tiedä mutta sun tyylisi ainakin on luokkaa lutka pahimmasta päästä kun varattuja paneskelet. Onko nyt hyvä itsetunto kun olet onnistunut viettelemään oikein varatun miehen? Tuskin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat