Lapset koko ajan sairaana & työnteko

Vierailija

Mitä ihmettä teen, kun lapset ovat olleet koko syksyn lähes viikoittain sairaana (ainakin toinen lapsista) ja itse olen ollut vielä pahemmin sairaana eli nyt lähes tauotta neljän kuukauden ajan. Aloitin syksyllä työtä hoitovapaan jälkeen, jolloin lapset aloittivat päivähoidossa. Paljon on tullut etäiltyä, mutta en voi etäillä molempien ollessa samaan aikaan sairaana. Tämä syö kyllä voimia ja työtehoa. Häpeän suuresti tätä. Mutta mitä voisin tehdä asian korjaamiseksi? En haluaisi olla enää päivääkään poissa töistä tai sairaana tai vajaatehoisena töissä, jolloin tulokset varmaan hieman kärsivät. Haluan olla terve ja työskennellä normaaliin tapaan kuten muutkin normaalit työtä tekevät ihmiset.

Kommentit (8)

Vierailija

Onko jossain joku hoitopaikka sairaille lapsille? Miksi lapset ovat koko ajan sairaana? Olen syönyt monivitamiineja sekä terveellisesti? Miksi saan kaikki mahdolliset flunssat ja kulkutaudit, mitä päiväkodissa sattuukaan olemaan liikkeellä? Ennen sairastin maksimissaan yhden lievän flunssan vuodessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksei lasten isä jää välillä kotiin sairaan lapsen kanssa?

Hän tekee sellaista hommaa, että tulee huomattavat vahingot tai seisahtaa parilta kymmeneltä muulta työt, jos hän on poissa. Lisäksi hän tekee vielä toista työtä lisäksi. Hän on kyllä joskus kotona, mutta hyvin harvoin. Lapset ovat myös niin pieniä, että vaativat paljon huomiota ja pitävät meteliä, mikä rajoittaa etätöiden tekemistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
:( Mene lääkäriin, ehkä sulla on joku sairaus tai puristuksessa joka heikentää vastustuskykyä?

Kävin jo kerran lääkärillä ja sain hyvät lääkkeet oireiden peittämiseen. Mutta nuo jatkuvat flunssat syövät voimia silti ja välillä tulee joku mahatauti, enterorokko, keuhkoputkentulehdus, silmätulehdus ym., joita en ollut aiemmin sairastanut varmaan kymmeneen vuoteen.

Vierailija

Ihan normaalilta kuulostaa.Niin se vaan menee.Kotona hoitovapaalla lasten kanssa elämä on erilaista kuin töissä ja hoidossa. Vaikka kuinka eläisi aktiivista elämää kotona ollessa ei samalla tavalla altistu kaikille pöpöille ja vastustuskykyä ei kehity.Töihin ja hoitoon mennessä menee ensimmäinen vuosi sairastellessa.Siitä se vastustuskyky kehittyy. Hoidossa on aina joku lapsi sairaana ja lapset koskettelee ja laittaa suuhunsa samoja leluja eikä käsiä pestä kunnolla.Sitten kun ensimmäinen tauti iskee niin kotona ollaan parantelemassa lyhyen aikaa ja hoitoon/töihin mennään puolikuntoisena ja paljon helpommin iskee uusi tauti.

Vierailija

Täällä ei ihan noin pahana, mutta on tässä ollut koko ajan jotain flunssaa, kuumetta tai oksennustautia. Joka kuukausi useampi poissaolo. Elokuussa palasin töihin. Ensimmäisenä tuli elokuussa oksennustauti, joka oli tosi raju ja olin pitkään poissa. Seuraavana tuli flunssa ja kuume ja tottakai peräkanaa molemmille lapsille, joten siitä taas viikon verran poissa. Flunssa ei ole kummallakaan parantunut kunnolla koko syksynä, vaan koko ajan joko nenä vuotaa tai yskii. Kuume noussut kolme kertaa molemmilla. Nyt olen itse ollut korkeassa kuumeessa ja flunssassa kaksi viikkoa ja tulehdusarvot eivät tunnu laskevan. Tätä ennen oli lapset kipeänä. Mies on meillä ollut osan lasten sairaslomista kotona, mutta hänkin kaipaa hieman lepoa töissä, koska minä teen viikonloppuja töissä niin hän hoitaa myös ne viikonloput ilman sairaslomia lapsia. Alkaa työnantajakin olla hiilenä, vaikka ollaan näitä jaettu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat