Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi hikoilen yöllä?

Vierailija

Hikoilen siis aivan valtavasti. Voisin pitää ikkunaa yölläkin auki, mutta mies jäätyy ja saa kramppeja.
Mulla on yhtä hirveä hiki kuin kesäkuumalla ilman ilmastointia. Lakanatkin märkänä.
Päivisin saatan joutua pitämään sisällä hupparia ja tohveleita, kun on niin kylmä.
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Sen lääkitys pitäisi olla kunnossa.
Voiko mummotauti tai liikakilot saada tuollaista aikaan?
Alkaa menemään hermo, kun koko sänky kohta pilalla enkä mä saa nukuttua.

Kommentit (7)

Vierailija

Ikää oli?

Vaihdevuodet ainakin tekee tota. Pahimmillaan jouduin pitämään pyyhettä alla ja se piti vaihtaa toiseen kesken yön. Siis uin hiessä.

Vierailija

Vaihdevuodet tai esivaihdevuodet. Itse olen 41-vuotias ja mulla on alkanut tuo pari vuotta sitten. On muitakin vaihdevuosiin liittyviä vaivoja kuten menkkakierron lyheneminen ja hiustenlähtö. Äitini kanssa juttelin ja hänellä sama alkoi noin nelikymppisenä. Itse menopaussi tuli silti vasta 50-vuotiaana, joten 10 vuotta tässä mullakin lienee nitkuttelua esivaihdevuosivaivojen kanssa ennen kuin loppuu...

Vierailija

Mulla myös n. 35 ikävuoden jälkeen alkanut tulla yöhikoilua. En hikoile joka yö, vaan parina-kolmena yönä ennen menkkoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hikoilen siis aivan valtavasti. Voisin pitää ikkunaa yölläkin auki, mutta mies jäätyy ja saa kramppeja.
Mulla on yhtä hirveä hiki kuin kesäkuumalla ilman ilmastointia. Lakanatkin märkänä.
Päivisin saatan joutua pitämään sisällä hupparia ja tohveleita, kun on niin kylmä.
Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Sen lääkitys pitäisi olla kunnossa.
Voiko mummotauti tai liikakilot saada tuollaista aikaan?
Alkaa menemään hermo, kun koko sänky kohta pilalla enkä mä saa nukuttua.

AP minkä ikäinen olet ?

Hormonihäiriöt voivat aiheuttaa tuota, jopa nuoremmillekin, kuin ihan mummoiässä oleville. Eli vaihdevuodet

Toinen vakava voi olla syöpä, erilaiset imusolmukesyövät aiheuttavat yöhikoilua

Eli onko epämääräisä patteja kainolaasa, kaulalla, nivusiissa ?

Joka tapauksessa suosittelen lääkärille menoa

ei ole normaalia tuo

Toki mikä on lämpötila makkarisssa ?

Meillä ukko palelee ja haluaisi lämmön ihan 24-25 asteeseen, joka minulle tuskaa.

Normi huonelämpö saa olla max 22. mieluimmin makkarissa vähemmän.

vielä sitten yksi hikoilua iaheuttava vaarallinenkin asia on sydämenrytmihäiriöt, eli testaa pulssisi kun tuo hikoilukohtaus tulee.

näistä kaikista itselläni on kokemusta.

Vierailija

Äitini vaihdevuodet alkoivat juurikin tuolla yöhikoilulla. Ja oli vasta vähän yli 4kymppinen.

Itse olen nyt 47v. ja ei ole vielä (onneksi) mitään oireita.

Pitää toivoa ettei tule vaikeita vaihdevuosi-oireita koska en luultavasti voi käyttää hormonikorvaushoitoja koska minulla on verenhyytymishäiriö.

Ystävä joka on pari vuotta vanhempi kertoi että hikoilu on kova, masentaa ja itkettää :(

Vierailija

Mä olen 39 vuotias eli hyvin vaihdevuodet voisivat alkaa. Tosin muita oireita en ole ainakaan huomannut.
Patteja on kaulassa, mutta lääkäri ei reagoinut niihin mitenkään.

Kokeilen todellakin pulssia ensi yönä, kun hikoilen. Mulla on koko ikäni ollut pulssi korkea.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olen 39 vuotias eli hyvin vaihdevuodet voisivat alkaa. Tosin muita oireita en ole ainakaan huomannut.
Patteja on kaulassa, mutta lääkäri ei reagoinut niihin mitenkään.

Kokeilen todellakin pulssia ensi yönä, kun hikoilen. Mulla on koko ikäni ollut pulssi korkea.

Ap

Patit on ehdottomasti tutkittava, otettava ultra ja samalla ohutneulanäyte

mnulla on hoidettu lymfooma

lisäksi olen kärsinyt noista sydämen tykytyksistä ja ne kyllä tekevät silloin tuota hikoilua, kun pulssi hakkaa yli 200

eli tilaa aika lääkärille, jotta selviää missä on vika

Ei kannata odottaa, vaan selvittää. Nyt lääkäreissä säästetään mitään tutkimukisa ei saisi tehdä, kun maksaa jne

tiedän lähipiiristäni ihmisiä, joilla ollut vaivoja, mutta lääkäri vähätelluýt ja tutkimukisa ei ole tehty. Lopulta vakavia sairauksia löytynyt, yhdellä liian myöhään...

Valitettava totuus on, että on liki vaadittava tutkimuksiin pääsyä, siihen on yhteiskunnassa säästöjen vuoksi jouduttu

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat