Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vetäisitkö herneen nenään tästä miehen toiminnasta?

Vierailija

Oltiin miesystävän kanssa päätetty hakea tuettuja lomia. Koska asumme vielä erillämme (lapsia edellisestä liitosta), meidän täytyy hakea tuetulle lomalle ystäväperheenä ja erillisillä hakemuksilla.

No, sunnuntaina illalla sitten puhelimessa käytiin läpi hakemista; minne haetaan, ja katsottiin muutenkin hakemuksia yhdessä läpi.

Sitten yhtäkkiä eilen illalla (viimeinen päivä hakea noita tiettyjä lomia) tapahtuu seuraavasti: soitan miehelle, ja kerron, että löysinkin vielä yhden mielenkiintoiselta vaikuttavan kohteen, jonne voisi hakea. Mies yllättäen sanoo, että hakikin sinne jo eilen.

Eikä puhunut mulle asiasta mitään...Minä olin (ilmeisen idioottina) sitten kuvitellut, että ylipäänsä tässä ei olla edes menossa koko lomalle, jollei molemmat päästä (ja niihin hakemuksiin laitettiin vielä, että emme lähde lomalle, jollei molemmat sinne pääse).
Mies ei mitenkään ilmaissut mulle, että on tuonne yhteen paikkaan vielä hakenut.

Jotenkin on loukattu olo. Mä en olisi sille tehnyt noin. Olisi vaikka soittanut, ja sanonut, että täällä olis vielä tällainen, haetaanko tännekin. Olisko se ollenkaan edes sanonu tosta, jollen mä sattumalta olisi siitä maininnut...ja jos olis onnistunu sinne pääsemään, kuinkakohan olis mulle sitten selittänyt, että yhtäkkiä onkin sinne lähdössä...kun mä en oo edes tienny, että sinne on ollut haku päällä. Siinä vaiheessa olisin kyllä jonkinmoisen herneen kyllä vetäny nenukkaan. Muka haetaan yhdessä, ja sitten hän hakeekin vielä erikseen. Mitä se oikein tolla tarkoittaa?

Eihän nyt perhekään yleensä lähde erikseen tollaselle lomalle, vaan yhdessä sinne mennään. Mä olin nimen omaan ajatellut, että olisi mukavaa, että me ja meidän lapset tehtäis jotain yhdessä. Se oli mulla niinkuin tuossa koko lomalle hakemisessa pointtina. Että yhtenä yksikkönä voitais sinne mennä. Nyt tuli sellanen olo, että selvä, ilmeisesti sulle ei sitten oo niin väliä että mennäänkö yhdessä vai erikseen.

Mua ei huvita oikeastaan enää lähteä, vaikka onnistuttaiskin pääsemään. Jotenkin tuli niin p...a olo tästä. :(

Kommentit (11)

Vierailija

No mikä siinä on niin hirveää, jos mies haluaisikin mennä omana yksikkönään? Ei kannata kuvitella asioita, ei se mies sun ajatuksia lukea osaa. Kai selitit miehelle, että loukkaannuit ko käytöksestä? Miten mies reagoi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä on tuettu loma?

Loma jolle saa taloudellista tukea. Tietoa kyllä löytyy aiheesta esim. goolettamalla "tuettut lomat".

Vierailija

Jos mies tosiaan ajatteli vain hakemista yhteisenä prosessina, mutta ei niinkään ehtona tosiaan mennä edes jonnekin. Aika tylsä tyyppi sinänsä kyllä, halusiko se maksimoida onnistumisensa vain päästä kuitenkin jonnekin?
Sinuna kyllä sanoisin nyt, että sinä pahoitit mielesi (muista puhua minä-muodossa).
Tunnistan reagoinnista itseäni. Kun kaipaa tukea suhtautuu noin. Mies ei ehkä kaipaa, vaan seisoo omilla jaloillaan enemmän, mutta tulee samalla olleeksi sinun tarpeitasi huomioimaton.
Toisaalta hän ei voi tietää sinun tarpeistasi, ellet kerro hänelle. Näen (voin nähdä väärinkin), että kaipaat tukea mieheltä ja että se tuki tarkoittaisi mm. tämmöistä.

Vierailija

No oikeastaan juuri se ei tunnu kivalta, että sen sijaan, että yhtenä yksikkönä mentäis, tuli tuosta toiminnasta sellainen olo, että mies haluaa mennä sinkkuna lapsensa kanssa.

Ei se nyt kovin kivalta tunnu.

Todellakin kerroin miehelle miltä musta tuntuu. Sanoi, että siksi haki, kun hänellä olisi mahdollista mennä melkein minä tahansa viikkona, pystyy järjestämään, mulla ei. Olisi paremmat mahdollisuudet päästä lomalle, ehkä.  Ja kovin sanoi, että hae sinne.

Mutta siis...mun pointti oli just ollut se, että päästäisiin kerrankin kaikki yhdessä -me ja lapset- jonnekin.

Jos miehellä on tästä erilainen käsitys, eikö olisi ollut kiva, että olisi voinut suoraan sanoa sen.

Ap

Vierailija

Ehkä se pelkäsi, että jos hän sanoo, sä suutut? (Mun mies pelkää nimittäin sanoa siksi. Olemme opettelemassa asiaa kumpikin ja juu, ollaan oltu 9 vuotta yhdessä.)

Vierailija

6, just tuolta musta tuntuu. Sille ei ollu niinkään tärkeää (kuten mulle olis ollut), että mennään yhdessä, vaan halus erikseen -mulle sanomatta- hakea vielä lomaa (tai ehkä on useampiakin hakenut), maksimoidakseen mahdollisuutensa päästä jonnekin.

Kyllä mäkin voisin lasteni kanssa mennä erikseenkin lomalle, mutta sittenhän se loma on aivan eri tyylinen. Mulle olisi ollut itseisarvo se, että päästäis yhdessä lomalle.

Ap

Vierailija

Ja tosiaan sanoin eilen jo puhelimessa (yritin taistella kyyneliä vastaan, kun olin niin pettynyt...olin jo katsellut muitakin halvempia vaihtoehtoja omakustannelomaksi, jollei tuonne päästä, ja matkustusvaihtoehtoja sinne. Ja tämä sitten tempaisee, että on hakenut ihan yksin jonnekin muuallekin.

Kyllä se tuntui olevan kuitenkin jotenkin pahoillaankin eilen puhelimessa, ja sanoi, että hae sinäkin sinne (ei sitten ehkä ollut tullut ajatelleeksi asiaa loppuun asti, kun oli hakenut sitä lomaa yksin). Että laita siihen hänen nimensä, että haluttaisiin samalle lomalle. Mutta eihän se oo sama asia.

Siinä hakemuksessa oikein erikseen kysytään vielä, että haetko lomaa yhdessä ystäväperheen kanssa - vastauksena ruksi kyllä tai ei. Niin sen on täytynyt vastata siihen kohtaan ei...Ja seuraavana kysymyksenä on, että  lähdetkö lomalle, vaikkei ystäväperhe tulisikaan valituksi - kyllä vai ei...

Kylmän viileästi se on vastannut tohon eka kohtaan heti, että en hae yhdessä ystäväperheen kanssa.

Siis en mä olisi noin voinut tedä sille :(.

Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat