Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka olet yrittänyt muuttaa kumppaniasi?

Vierailija

Missä asioissa olet yrittänyt saada muutosta aikaiseksi? Iltalehdessä miehet itkevät, kuinka kamalaa on, jos nainen yrittää tehdä miehestä hieman salonkikelpoisemman.

Kommentit (9)

Vierailija

Täytyy myöntää: pukeutumistyyli. Mutta koska se on miehelleni aika yhdentekevä asia, hän on muutoksiin ihan tyytyväinen. Sanotaan nyt sitten näin. Toivon, että se on näin.

Vierailija

No enpä nyt omaksi ansiokseni laske tai väitä, että olisi ollut muutenkaan pelkästään minusta kiinni, mutta ainakin miehen sanojen mukaan suhteemme alku myötävaikutti siihen että sai lopulta hankittua koulutuksen (aiemmat olivat jääneet kesken) ja vakituisen työpaikan. Myöskään lapsista ei ollut aiemmin edes haaveillut, mutta elämäntilanteen vakiinnuttua rohkeni sellaistakin alkaa ajattelemaan :)

Mies on kyllä ihan tyytyväinen näihin asioihin.

Vierailija

En muuta kuin olen opettanut, tai oikeastaan opetus on kesken vieläkin, että pitää puhua. Että suuta auki ja sanoja ulos kun joku asia alkaa vaivaamaan. En haluaisi enää yhtään ovien taakse sulkeutumista ja mykkäkoulua katsoa kun kerran asian voisi puhuakin ja se olisi sillä selvä tai selviäisi nopeammin. Hidasta tämä on, mutta en luovuta. Muuten mies on hyvä ja yhdessä olemme olleet jo lähes 20 vuotta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En muuta kuin olen opettanut, tai oikeastaan opetus on kesken vieläkin, että pitää puhua. Että suuta auki ja sanoja ulos kun joku asia alkaa vaivaamaan. En haluaisi enää yhtään ovien taakse sulkeutumista ja mykkäkoulua katsoa kun kerran asian voisi puhuakin ja se olisi sillä selvä tai selviäisi nopeammin. Hidasta tämä on, mutta en luovuta. Muuten mies on hyvä ja yhdessä olemme olleet jo lähes 20 vuotta.

Tätä samaa olen opettanut ja oppi on mennyt hyvin perille. Miehen kotona oli malli, jossa kaikki ongelmat lakaistiin maton alle ja niistä ei saanut puhua. Ei ongelmat puhumattomuudella minnekään häviä, paisuu mielessä vain. Nykyään mies pystyy puhumaan kaikesta, oli kyse mistä tahansa. Aivan ihana mies kuoriutui juron kuoren alta. Mekin olemme olleet yhdessä lähes 20 vuotta.

Vierailija

Olen yrittänyt saada häntä keskustelemaan hieman enemmän, onnistunutkin... ja sanoo olevansa siitä ihan tyytyväinen itsekin.

Vierailija

Laittamaan sukkalaatikon takaisin vaatekaappiin läytön jälkeen (nykyisin onnistuu)
Laittamaan likaiset vaatteet pyykkikoppaan (ei onnistu)
Laittamaan astiat suoraan tiskikoneeseen (onnistuu vaihtelevasti)
Laittamaan kengät kenkätelineeseen ja takin naulakkoon eteisen sijasta (Ei onnistu useimmiten)
Liukkailla autolla leikkimisen minun ollessa kyydissä (onnistuu nykyisin kammettuamme autoa lumipenkasta pari kertaa)

Vierailija

Tarjosin monta vuotta hellyyttä ja läheisyyttä ajatellen, että sitä alkaisi taas tulla jossain vaiheessa takaisinkin päin. Oli muuten tyhmää touhua. Lisäksi vaadin miestä lopettamaan huutoraivarit, joiden aikana myös paiskoi tavaroita mäsäksi. Se meni perille, loppuivat miltei kokonaan. Tosin siitä on puolitoista vuotta ja vieläkin se on loukkaantunut, mutta kannatti, koska sillä oli niin suuri vaikutus koko kodin ilmapiiriin. Olen myös koittanut saada miestä lääkäriin, koska erektio on löysä, eikä tahdo pysyä, mutta eihän se mihinkään mene.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat