Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko sinulla loppumetreillä (4-5viikkoa ennen vauvan syntymää) tympääntynyt

odotusta

ja kiukkuinen mieliala?

Jotenkin alkaa olotila olemaan kuin ilmapallolla ja tuntuu, ettei enää jaksa tehdä yhtään mitään. Haluaisi olla vain. Vaan ei tässä voi pelkälle levollekaan heittäytyä, pakko on nämä perus-kotihommat loppuun asti tehdä ja taaperoakin on vahdittava.

Toisaalta sitten jännittää tuleva arki yhä enemmän ja enemmän. Miten saada arki kulkemaan hyvin vauvan ja vilkkaan taaperon kanssa? Ettei arjen rytmit mene ihan kaaokseksi. Ja miten jaksaa olla väsymyksestä huolimatta hyväntuulinen ja pirteä äiti koko päivän ajan?

Nytkään en aina jaksa enää kovin kiva äiti olla taaperolle. Hermostuttaa hänen vilkkautensa ja menemisensä. Ja kun pitää joka paikkaa räplätä & tonkia jne jne..... Tulee sitten pitkin päivää murahdettua hänelle yhdestä sun toisesta jutusta. Ikävä myöntää, mutta koen päivän parhaaksi hetkeksi sen, kun pääsen taaperon kanssa nukkumaan. Silloin saa levätä ja olla vain eikä tarvitse kenenkään perässä juosta.

Kommentit (6)

Vierailija

Mulla oli ekan kanssa. Toisen kanssa jaksoi paremmin nauttia viimeisistä hetkistä kolmistaan. Toisessa raskaudessa olin kerännyt painoa myös vähemmän ja olo oli fyysisestikin normaalimpi kuin ekassa raskaudessa.

Tsemppiä loppuraskauteen!

Vierailija

Minun raskauksistani helpoin oli viimeinen, eli kolmas. Tämä johtui varmasti pidemmästä taosta raskauksissa, ja myös siitä että isompia lapsia on helpompi "jaksaa". Kun olin vauvan ja taaperon kanssa kotona, niin kyllä se väsytti.

Mutta mikään pakko ei ole olla joka päivä aamusta iltaan pirteä ja hyväntuulinen. Melko kova vaatimus kenelle tahansa, saati ihmisille jolla on kuormittava elämänvaihe menossa. 

Minusta on parempi olla väsynyt mutta rauhallinen ja läsnä, kuin väsynyt, tekopirteä ja mieli koko ajan tulevissa tekemisissä ja siinä, miten kamalaa kaikki (muka) on.

Ja tuo sinun olotilasi on yksi kehon täysin normaaleista tavoista valmistaa äitiä synnytykseen :) 

Vierailija

Mulla on viikkoja nyt 36+5 ja todellakin olisin ihan valmis synnyttämään :D

Maha on tiellä, kolottaa, vihloo ja supistelee kun vähänkin liikkuu.

Edellisessä raskaudessa olin elämäni kunnossa ihan lapsen syntymään saakka, nyt ihan toista maata.

Tsemppiä meille, kyllä nämä jonain päivänä syntyvät!

alkuperäinen

Juu ja itse olen tästä kolmannesta ajatellut kysyä, että voisiko suunnitellun sektion saada jo joulunpyhä-viikolle?  La on minulla 1.1, mutta ei kai se viikkoa aiemmin syntyminen mistään pahasta ole.  Syntyyhän niitä lapsia normistikin rv. 38 paikkeillakin jo.    Eikä tuohon sitten olisi enää aikaa kuin sellaiset 3 viikkoa.   Tylsää olisi jos leikkauspäivän saisi vasta uudenvuoden-viikolle.  Ei olisi hääviä, jos vauva syntyisi vuoden viimeisinä päivinä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat