Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä leluja vuoden ikäiselle tytölle?

Vierailija

Siinähän se kysymys otsikossa tulikin. Eli auttakaa lapsetonta kun minulla ei mitään ajatusta mikä on nyt in tai ylipäätään mitkä olisivat parhaita leluja vuoden ikäiselle tyttölapselle? Vanhemmilta tuli toive että leluja tarvitsee ainakin koska kummit on ostelleet jo muuta tarpeellista.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Ei meillä ainakaan vuoden ikäinen vielä osaa leikkiä leluilla :D kyllä niitä on, mutta harvemmin haluaa niillä edes touhuta. Toki sitten isompana ymmärtääkin jo lelujen päälle, mutta ei nyt vielä ehkä mitään sen kummempia. Ehkä jotain palikoita, mitä voi vaikka pureskella?

Vierailija

Mun 9kk ikäinen kyllä tykkää leluista. Tutkii niitä tosi tarkkaan, pureskelee, pyörittelee, jne.

Pallo on meillä tän hetken hitti. Osta puhallettava kahluuallas ja pari pussia pallomeripalloja siihen.

Pehmolelu, jossa on paljon eri värejä ja materiaaleja. Esim tilkuista tehty.

Mikä tahansa lelu, jossa voi painaa nappeja ja sitten valot vilkkuu ja tulee musiikkia. Esim tämä Fisher Pricen Learn with Lights Piano kiekko on meillä tosi suosittu ja sen äänet on ihan ok
http://www.fisher-price.com/fi_FI/products/Learn-with-Lights-Piano

Vierailija

Joku kiva pehmolelu? Palikat on hyviä, katselukirjat myös, hiekkalelusetti odottamaan ensi kesää, nuppipalapeli, onhan niitä..

Vierailija

Miten aina asiallisiin ketjuihin löytyy joku idiootti -todennäköisesti pikku/teinipoika- joka luulee olevansa hauska ja räväkkä kuten kommentoija 2.

Vierailija

Kysy suoraan, että minkälaisia leluja haluavat. Itselläni on vuoden ikäinen tyttö ja toivoin hänelle syntymäpäivälahjaksi mm. rakennuspalikoita ja legoja. Legot voi ottaa myöhemminkin käyttöön ja niiden kanssa lapsi jaksaa leikkiä monta vuotta. Myös joku perässä vedettävä lelu esim. Brion leppäkerttu tai koira voisi olla kiva lahja. Tyttöni rakastaa myös vilkkuvaa ja soivaa lelukännykkää. Toivottavasti näistä oli apua sinulle.

Vierailija

Brio-kärryt, soivat kirjat, sormivärit, pulkka (oon optimistinen), hakka, nuppipalapeli tai vaik piparimuotit. :)

Vierailija

Sitten myös taaperokärry voisi olla tuon ikäiselle hyvä. Tai pieni teltta, esim Ikeassa on kiva. Tai konttaustunneli. Pienimpien duplot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten aina asiallisiin ketjuihin löytyy joku idiootti -todennäköisesti pikku/teinipoika- joka luulee olevansa hauska ja räväkkä kuten kommentoija 2.
Its ekakkonen kävi alapeukuttamassa :D

Vierailija

Meillä on hittejä kaikki pallot. Konttaustunneli on myös kiva. Itse toivoisin ksylofonia lapselle. Kärryistä ei ole ollut mitään iloa 8 kk jälkeen mutta se varmaan riippuu kehitysvauhdista. Nukke on myös aina kiva.

Vierailija

Eikö leluissa ole merkittynä se että minkä ikäiselle on tarkoitettu.

Se että jouluista tulee ikimuistosia lähtee siitä että osaa valita lapselle oikean lelun  oikean ikäisenä.

Olsihan se hoopoa että 1. vuotias saisi lahjaksi polkupyörän jolla sitten voisi ajaa vanhempana.

Yksi vuotiaalle yksi vuotiaan lelu.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat