Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ero ehkä edessä, mitä voin tehdä pelastaakseen avioliittoni

Epätoivoinen

Olen ollut nykyisen, 11 vuotta nuoremman vaimoni kanssa naimisissa kohta 10 vuotta.
Olemme selvinneet ilman isoja riitoja, eikä kummallakaan ole mitään liiton ulkopuolisia suhteita, ei aiemmin eikä nytkään.

Olemme yhdessä rakentaneet elämäämme sillä ajatuksella, että yhdessä ollaan koko loppuelämän.

Nyt kuitenkin vaimo tuntee, että hän haluaisi olla yksin. Ongelmia on tietysti ollut, mutta ei mitään niin isoja, etteikö kaikki olisi korjattavissa, ainakaan minun mielestäni.

Rakastan vaimoani yli kaiken, enkä haluaisi häntä menettää, mutta olo alkaa olla aika epätoivoinen ja neuvoton. Tuntuu että elämästä putoaa pohja pois, jos rakkaimman ja tärkeimmän ihmisen menetän rinnallani.

Käymme yhdessä parisuhdeterapiassa, mutta tuntuu että asia ei etene mihinkään.
Itse haluaisin yrittää kaikkeni, ja olen valmis tekemään lähes mitä vain että saisin liittomme pidettyä kasassa, mutta tuntuu siltä että kun yritän mitä vain, niin työnnän vain rakastan kauemmas.

Mitä siis neuvoksi, en tahtoisi rakastan menettää :(

Kommentit (1)

Vierailija

Tämä ei sua kauheasti lohduta, mutta jos edes vähän?

Samassa tilanteessa. Ja aika samat noi speksit. Ennuste taitaa olla melko heikko.... koska tunteita ei pysty nappulasta laittamaan päälle, eikä tunteita synny edes siitä tietoisuudesta, että toinen haluaa yrittää, ja rakastaa edelleen.

Eli se valinta ja päätös pitää tapahtua luonnollisesti ja pakottamatta, ja se voi oikeastaan syntyä ainoastaan niin, että tämä kipuileva osapuoli saa omaa tilaa tarpeeksi. Sellaista tilaa, jossa pääsee pohtimaan miksi haluaa suhteesta pois (onko ihastunut, rakastunut johonkuhun toiseen, jos niin miksi, mistä syistä mielenkiinto omaa kumppania kohtaan on hiipunut yms.) ja että haluaisiko sittenkin tehdä töitä tilanteen parantamiseksi.

Ja silti pitäisi myös ehkä olla jotain yhdistävää hauskaa (edelleen). Vaikka on vaikea leikkiä että on hauskaa yhdessä, kun tietää että toinen haluaa ehkä jopa erota.

Näihin ei ole patenttiratkaisua. Ei voi muuta kun todeta (myös omasta tilanteesta), että aika näyttää miten käy... syttyykö toisella osapuolella enää tunteita vai onko tosiaan suhde sammunut kokonaan (ja ehkä pelkkä ystävyys jäänyt jäljelle). Mutta kummankin olisi hyvä tehdä ajatustöitä, varsinkin sen toisen osapuolen... että mitä syitä tähän tilanteeseen on, voiko niille syille tehdä jotain -edes yrittää tehdä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat