Pidättekö vessan ovea lukossa vai auki kotona
Meillä ei ole koskaan laitettu vessanovea lukkoon jos kotona on vain muita perheenjäseniä. Nyt kuitenkin uusi miesystävä napsauttaa oven lukkoon aina vessaan mennessään. Pelottaa onko hänellä jotain salattavaa, viestitteleekö esim toisille nasille sieltä?
Kommentit (20)
Vessa asiat nyt vaan ovat yksityisasioita. Ei ne sinulle kuulu.
Lapsuudenkodissa oli ankarasti kielletty laittamasta lukkoon, äiti pelkäsi että jos jäädään jumiin sinne...
No en näe sitten pienintäkään järkeä lukita vessanovea kotona. No ehkä jos en ole yksin ja haluan vääntää tappokakkaani rauhassa niin sitten. Tappokakka on siis kamala ummetus, josta kärsin toisinaan. Se myös haisee tosi pahalta.
Pidän oven kaikkialla lukossa, kotonakin, jopa silloin kun muita ei ole kotona.
Tuo että viestittelee muille naisille on vielä ihan ok. Anna olla. :)
Se, että siitä paljastuu sottaava pyllyilkiö, on eron paikka. :(
vaadi että jättää puhelimen esim olohuoneeseen niin ongelma on sillä ratkaistu
Nykyään laitan lukkoon, ettei lapset tule sinne, kun oon kakalla.
Tämän on pakko olla vitsi, ei kukaan voi olla noin vainoharhainen kyttääjä :D Toisaalta ei ihme, tulee mieleen eräs tuntemani tapaus, jossa nainen ei antanut miehen lukita vessanovea, koska pelkäsi tämän runkkaavan siellä...
Tosi harvoin lukitsen vessanoven kotona jos ollaan perheen kesken, jos on vieraita niin sitten kyllä. Perheen kesken ollessa itse asiassa en edes sulje ovea kokonaan vaan jätän raolleen että kissat pääsee mukaan eivätkä jää raapimaan ovea :D Kamalaa, tiedän.
Osa perheestä silti lukitsee oven aina vessaan mennessään, en epäile että tekevät siellä mitään erikoista, haluavat vaan rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
No en näe sitten pienintäkään järkeä lukita vessanovea kotona. No ehkä jos en ole yksin ja haluan vääntää tappokakkaani rauhassa niin sitten. Tappokakka on siis kamala ummetus, josta kärsin toisinaan. Se myös haisee tosi pahalta.
Lopeta punaisen lihan syöminen ja lisää reilusti kuituja, luulisi tappokakan helpottavan!
Kun olen yksin, jätän oven auki. Siis ihan kunnolla auki, en edes laita kiinni.
Suljen oven, jos on tuttuja vieraita.
Lukitsen, jos haluan olla varmasti rauhassa tai vieraat eivät ole niin tuttuja. Lukitsen myös hoitolasten aikana (olen pph).
Kylässä lukitsen oven.
Lapsuudenkodissani ovi lukittiin aina.
En laita ovea lukkoon enkä edes kiinni, jos olen kotona yksin tai miehen kanssa. Jos on vieraita käymässä, niin laitan oven lukkoon, etten vaikuttaisi oudolta :D
Ap, käytkö sitten yleensä moikkailemassa muita kun ovat vessassa? Jos et, niin onko väliä laittaako joku oven lukkoon vai ei?
Ennen en huomannut juuri koskaan lukita, joten eksäni saattoi varoittamatta tempaista vessanoven auki ollessani siellä tappokakalla (kiitos uudesta sanasta!) että onko sulla kaikki kunnossa kun olet ollut siellä niin kauan. Myös yhdellä kaverillani oli tällainen piirre, hyökkäsi vessaan kesken kaiken selvittämään jotain tärkeää asiaa ja välittämättä siitä mitä toinen siellä puuhaa.
Traumatisoiduin heistä ja nykyään lukitsen oven vaikka olen sinkku ja asun yksinäni :D
En sulje edes ovea yleensä, koska asun yksin. Tietty voishan sieltä joku huoltomies paukata ilmoittamatta sisään, mutta eipä ole tapahtunut vielä kertaakaan kolmen vuoden aikana. Jos joku muu on kämpässä, niin lukitsen toki oven.
Vierailija kirjoitti:
En laita ovea lukkoon enkä edes kiinni, jos olen kotona yksin tai miehen kanssa. Jos on vieraita käymässä, niin laitan oven lukkoon, etten vaikuttaisi oudolta :D
Ap, käytkö sitten yleensä moikkailemassa muita kun ovat vessassa? Jos et, niin onko väliä laittaako joku oven lukkoon vai ei?
en käy joten ei pitäisi olla mitään tarvetta lukita ovea!! ap
Mulla on yleensä niin kiire pissalle, että ovi jää laittamatta lukkoon. Sitten ärsyttää, kun lapset tulee sisään ja käsken koputtaa vasta kun ovi on jo puoliksi auki. Onneksi lapset vielä alle kouluikäisiä niin ehtii treenata lantionpohjalihaksia.
Minä lukitsen vain ollessani yksin kotona. Miehen mielestä pitäisi lukita silloin, kun hän on kotosalla, koska nolostuu itse niin pahasti jos avaa vessan oven ja olen siellä. Vaikken olisi edes tarpeilla.
Minä pidän aina vessanovea auki, kävimpä sitten paskalla tai kusella tai kummallakin. Mies jaksaa aina valittaa tuosta.
Auki on, mutta ei sepposen selällään. Yhtä hyvin asiointi onnistuu myös oven ollessa kiinni. Menkkarättien ja tamponien kanssa touhutessa laitan oven kiinni, jopa lukkoon jos muistan, veriset siteet sun muut eivät ole kivaa nähtävää kenellekään.
No jotkut haluaa tehdä tarpeensa rauhassa :D
Eiku en mäkään käy paskalla, käyn vessassa vaan pettämässä.