Miten laihtua ilman salia?

Vierailija

Niin siis salille en tahdo mennä, joten miten voisin laihduttaa kotona? Ylipainoa ei ole mitenkään hirveästi, olen normaalipainon ylärajoilla, eli ylimääräistä löytyy hieman..
Kotoa löytyy käsipainoja, kuminauha, hyppynaru, kuntopyörä, jumppapallo.. Olisikohan noista apua?
Ja tiedän että terveellinen ruokavalio on tärkeä, ja olenkin alkanut syömään terveellisesti, toki parannettavaa on vielä..

Kommentit (10)

Vierailija

Ruokavaliohan se tärkein onkin. Laihdut kun kulutat enemmän kuin syöt. Jos ei terveellisempi ruokavalio saa painoa putoamaan, niin ala sitten laskemaan kaloreita.

Vierailija

Ruokavalio on tärkeintä laihduttamisessa. Toki liikkuakin kannattaa; lihaskuntoa treenaamalla painoa lähtee suhteessa vähemmän lihaksista kuin läskistä (vrt. laihduttaminen pelkällä ruokavaliolla).

YouTube on täynnä kotijumppavideoita. Jo kehonpainolla saa tehtyä hyvän treenin, mutta sullahan on hyvä valikoima välineitä. :) Käsipainoilla voit treenata esim. pystypunnerrusta, hauiskääntöjä, askelkyykkyjä, kulmasoutua, ojentajia, penkkipunnerrusta, vinopenkkipunnerrusta... Kuminauhalla voi tehdä vaikkapa pakarapotkuja tai kevennettyä leuanvetoa.

Hyppynaru ja kuntopyörä ovatkin itsestään selviä. Oletko kokeillut hiitiä? Se on todella tehoasta ja nopeaa, ja onnistuu molemmilla välineillä. Jumppapallolla voit treenata ainakin perää (mahallaan pallon päällä, nosta jalkoja ylös) ja vatsalihaksia. ;)

Vierailija

Fiksu ruokavalio ja kotijooga on minun salaisuus. Tosin olen käynyt niin paljon joogatunneilla, että osaan liikkeet hyvin. Nyt vaan ei ole ylimääräistä rahaa laittaa joogasaliin. Se on hyvä keino saada koko kroppaan tasaisesti kiinteyttä ja voimaa. Kokeile netin joogapalveluita.

Vierailija

Jumppapalloa minäkin suosittelisin kotijumpassa. Sille on helppo löytää ohjelmia Youtubesta. Mutta laihtuminen tapahtuu syömällä vähemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä olisi hyvä (ja vaikka ilmainen) kalorinlaskentaohjelma?

Itse käytin kalorilaskuri.fi-palvelua. Voi olla eri nimellä nykyään eikä ole ilmainen.

Vierailija

Youtubesta jumppavideo pyörimään, sanon minäkin. Itse olen jumpannut menestyksekkäästi kotona jo puolisen vuotta eikä yhtään tunnu, että haluisin "oikeelle" salille.

Vierailija

Miksi siihen salia tarvitsee? Sali on vain yksi miljoonasta liikuntamuodosta. Minäkin jumppailin solakammaksi kotona. Salilla aloittamisen jälkeen paino nousi...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi siihen salia tarvitsee? Sali on vain yksi miljoonasta liikuntamuodosta. Minäkin jumppailin solakammaksi kotona. Salilla aloittamisen jälkeen paino nousi...

Niin, munkin mielestä varsinkin aloittelijalle voi olla tosi paljon pienempi kynnys alkaa kotijumpata kuin lähteä salille. Kotona ei mieti, miten kauheelta punainen puhkunaama näyttää ja voi vetää vaikka pelkissä alkkareissa ja urheiluliiveissä. Ei ala vertailemaan muihin pidempään jumpanneisiin.

Kannattaa tosin aloittaa sellaisista videoista, joissa liikeet ohjataan hyvin, jotta ei tule rasitusvammoja väärin tehdyistä liikeradoista.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat