Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomisesta lähtien pakotan itseni

Vierailija

aktiivisempaan elämäntapaan! Olen ihan vätys, en jaksa oikein mitään, käyn n kolme kertaa viikossa osa-aikatyössä, muun ajan vaan olen enkä saa mitään aikaiseksi. Tähän on tultava muutos. Kerro kannustavia sanoja tai esimerkkejä tämänkaltaiseen muutokseen! Ja lisään vielä että teen kyllä tavalliset kotihommat, laitan ruokaa, pesen pyykin, siivoan mutta siinä kaikki, haluan jotakin muutakin.

Kommentit (9)

Vierailija

Listaa asioita, joita haluat tehdä tai hommia, jotka haluat tehdyiksi. Tee siitä itsellesi joulukalenteri. Jokaisena päivänä joku juttu arkiaskareiden ja työn lisäksi. Oli se sitten lenkki, jumppa, leipominen, kaapin siivous, kirppiskamojen kasaus tms. :) Ehkä tammikuussa sitten asioita tulee tehdyksi jo luonnostaan :)

Vierailija

Hah, teet enemmän kuin minä. Olen työtön ja opiskelen kyllä useita kertoja viikossa, mutta kaikki kotihommat jäävät tekemättä siihen pisteeseen, että esim. kaikki astiat ovat likaisia. Ulkona ei tule joka päivä käytyä. Siinä haluaisin ryhdistäytyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Listaa asioita, joita haluat tehdä tai hommia, jotka haluat tehdyiksi. Tee siitä itsellesi joulukalenteri. Jokaisena päivänä joku juttu arkiaskareiden ja työn lisäksi. Oli se sitten lenkki, jumppa, leipominen, kaapin siivous, kirppiskamojen kasaus tms. :) Ehkä tammikuussa sitten asioita tulee tehdyksi jo luonnostaan :)

Minäkin tein listan, mutta listasta tuli vain kilometrin mittainen, eikä mitään tullut tehtyä :(

Vierailija

Tuo lista ehdotus oli ihan hyvä. Mun vaan täytyy tehdä tarpeeksi helppo lista, sillä jos jokaisena päivänä on joku vaativa raskas homma tai asia, niin tiedän että aloitekykyni lopahtaa parin päivän päästä, on vaan niin puhti pois! Jos laitan helpohkoja asioita, niin ehkä onnistuu, tyyliin puolen tunnin kävely tai yhden laatikon tai kaapin hyllyn siivous! ap

Vierailija

Älä vaadi itseltäsi liikaa, eli älä tee liian kovaa työlistaa itsellesi. Uupuisit sen kanssa ja luovuttaisit kuitenkin. Sinulla on kyllä aikaa edetä rauhallisesti mutta päättäväisesti. Toivotan onnea!

Vierailija

Teen kanssa kolmepäiväistä työviikkoa. Muuten treenaan salilla 4-5 kertaa viikossa, lenkkeilen, luen kirjoja, tapaan muita päivisin vapaalla olevia kavereita, roikun av:lla ja teen ruokaa pitkän kaavan kautta. :) Ei ole ollut ikinä sellainen olo, että olisin "vätys", vaikken mitään syöpälääkettä tai maailmanrauhaa runsaahkolla vapaa-ajallani kehittelekään.

Vierailija

Palkitse itsesi aina kun olet tehnyt jotain ylimääräistä.Palkinto voi olla hyvän musiikin kuuntelu , mukava lukuhetki tai mistä vain nautit. Ää kuitenkaan palkitse itseäsi herkuilla tai kohta on vielä painohuoli lisänä.

Vierailija

Täälläkin osa-aikatyöläinen. En koe olevani vätys, vaikka aina en aikaani tehokkaasti käytäkään. Pidän kuitenkin itsestäni huolta eli juoksen ja käyn salilla, luen kirjoja, laitan ruokaa, siivoan, pesen pyykkiä ja leivon. Lapsilla usein kavereita täällä ja ruokin myös heidät. Pitäisikö sitä tehdä jotain ihmeellisempää? Olen ihan tyytyväinen tähän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täälläkin osa-aikatyöläinen. En koe olevani vätys, vaikka aina en aikaani tehokkaasti käytäkään. Pidän kuitenkin itsestäni huolta eli juoksen ja käyn salilla, luen kirjoja, laitan ruokaa, siivoan, pesen pyykkiä ja leivon. Lapsilla usein kavereita täällä ja ruokin myös heidät. Pitäisikö sitä tehdä jotain ihmeellisempää? Olen ihan tyytyväinen tähän.

Ei tietenkään työtuntien määrä kerro ihmisen ahkeruudesta mitään! Luulen, että monet ihmiset jaksaisivat paremmin kun lakkaisivat murehtimasta sitä, että tekevät liian vähän. Lisäksi merkittävä osa kaikesta työstä tehdään työsuhteen ulkopuolella, joten siinäkin mielessä se niin yleinen ihmisarvon mittaaminen palkkatyön mukaan on ihan syvältä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat