Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kerrostalon ajoportti pitää kamalaa ääntä, mitä voin tehdä? Auttakaa...

Olis kiva nukkua

Erehdyin ostamaan Turusta kerrostalon, jonka ajoneuvoille tarkoitettu kulkuportti on meidän makuuhuoneen alla. Pitää kamalaa värinä ääntä.
Valitin isännöitsijälle ja hän sanoi, että se portti on ollut siinä 10v ja olet ensimmäinen joka siitä valittaa.
Päivällä klo 7-18 portti on auki ja asunto on todella hiljaiden. Asunto esiteltiin tuona aikana meille.
Nyt olen kaksi kertaa ollut isännöitsijään yhteydessä ja hän aikoi ottaa hallituksen kokouksessa asian esille. Minä esitin, että portti täytyy laittaa väliaikaiseen käyttökieltoon, mutta se ei käynyt hänelle.
Olen mitannut asunnon desibelit, yöllä n 15 joka on hiljainen ja portin aukeaamisen ja sulkemisen aikaan värinä melu nousee jopa 50 desibeliin asunnon sisällä. Kestää 2 minuuttia. Joka yö sitä 1-5 kertaa käytetty ja illalla käytännössä käy koko ajan.

Haluaisin kysellä teiltä, mikä on se taho, joka voi laittaa portin käyttökieltoon?
Portti on tehty väärin, ankkuroitu suoraan meidän makuuhuoneen lattian alapuolelle, kun se pitäisi olla erillään kerrostalon rungosta, säästetty ehkä 10 tonni.

Itse olen täysin loppu tuohon värinä meluun.
Mietin jopa oikeustoimien esittämistä isännöitsijälle, jollei heti laita käyttökieltoon.

Tämän voi korjata, mutta maksaa n 20 tonnia. Taloyhtiö on varakas.

Kommentit (11)

Vierailija

Millä ihmeellä joku tavis mittailee tarkasti desibelejä?

Portin voi huoltaa mutta jos tosiaan omistat koko kerrostalon niin sinähän sen omistajana maksat. Turha sitä on käyttökieltoon vaatia kun ihmiset kulkee siitä läpi.

Olis kiva nukkua

Kyllä. Ääni muistuttaa jonkin verran porakonetta, kun porataan seinään, mutta ei tietenkään niin voimakas. Todella kuluttava ääni.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En ole Ap, mutta oma villi veikkaukseni on, että desibelimittarilla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Monellako sitten on oikea ja tarkka desibelimittari kotonaan? Puhelimeen saatava mittaussofta ei ole sama asia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Monellako sitten on oikea ja tarkka desibelimittari kotonaan? Puhelimeen saatava mittaussofta ei ole sama asia.

Eiköhän niitä saa vuokrattua.

Vierailija

Minulla samanlainen ongelma. Otin yhteyttä kunnan terveystarkastajaan, joka tulee tekemään melumittaukset ja sen jälkeen asia etenee hallitukselle. Metelistä ei todellakaan tarvitse kärsiä,koska se on terveydelle vaarallista. Se ettei kukaan oleaiemmin valittanut eile mikään syy ollatutkimatta asiaa.

Vierailija

Olisiko saranoiden tms. rasvaamisesta mitään apua? Ottaisin yhteyttä huoltoyhtiöön.

Ehkä edellinen asukas kuuli huonosti eikä kiinittänyt asiaan huomiota?

Meteli on todella kurjaa.

Ostin vuosia sitten asunnon Torkkelinmäeltä. Kiinteistönvälittäjän mukaan asunnossa oli paksut seinät eli hyvä äänieristys. Kuulin, kun naapuri vastasi puhelimeen.

Vierailija

Saranat todennäköisesti kuivia, myös mahdollinen portin voimansiirron ketju ja rattaat ovat kuivia. Tällaisessa tapauksessa portin saranoiden, voimansiirron ketjun ja rattaiden rasvaaminen voi vähentää portin melua.  Jos portin voimansiirto on toteutettu hihnalla niin silloin rasvaa ei välttämättä saa käyttää.

Toinen vaihtoehto on lattiaremontti missä lattian alle lisätään 1-2 kerrosta  askeläänieristettä . Tämä vähentää erityisesti matalataajuisten äänien voimakkuutta huomattavasti. Sitten askeläänieristeen päälle rakennetaan tavallinen lattia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat