Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttavaperheellä aina rahat loppu, ei rahaa ruokaan tai lapsen lääkkeisiin

Vierailija

Joka kuukausi kysyvät kaikilta mahdollisilta ihmisiltä lainaksi, mutta kukaan ei enää lainaa kun jätetty entisetkin maksamatta. Lapselle pitäis nytkin kuulemma saada ruokaa ja lääkettä (lapsi 1,5v)

Miten ei ikinä opita, vaan ne rahat on joka kuukausi loppu? Edullinen asunto, ei autoa tai muutakaan mikä sitä rahaa veisi. Kolmihenkisen perheen toimeentulotukikin on sen verran iso, että sillä kyllä pitäisi ruokaa ja lääkkeet saada. En vaan ymmärrä

Kommentit (8)

Vierailija

Käskekää mennä lääkäriin kertoa, että ei ole rahaa lääkkeisiin. Jos lääke on välttämätön, niin tk:sta/päivystyksestä saa lääkkeet mukaan maanantaihin saakkka ja sitten sossuun, josta saa rahat loppukuuriin. Jos tulorajat ylittyy peritään lääkeraha takaisin seuraavan kuun tuista,mutta ilman lääkettä ei ihminen suomessa jää.

Vierailija

Kyse reseptivapaasta lääkkeestä johon siis toimeentulotuen pitäisi riittää. Sossu maksaa vain reseptilääkkeet.

Eikä sitä lääkettä auta tyhjään mahaan antaa lapselle :(

Elävät "herroiksi" alkukuun ja parin viikon jälkeen ei sitten olekkaan enää rahaa. Lapsilisä menee aina velkojen maksuun joita on sitten otettu pitkin kuuta.

Olen auttanut heitä jo niin monta kertaa, että nyt riittää. Ei ole minun tehtäväni ruokkia heidän lasta ja heitä. Kyllä se on vanhempien tehtävä. Me saadaan vain satanen enemmän rahaa kuussa mitä he ja me pärjätään oikein hyvin vaikka on autokin josta osamaksu ja vakuutukset.

Vierailija

Seuraavan kerran laita kouraan lappu jossa on velkaneuvojan yhteystiedot ja se summa, jonka ovat sinulle velkaa jo. Jos tunnet niitä muitakin, joilta kerjäävät, sano että tekevät saman. 

Vierailija

Minäkin olen sitä mieltä, että lastensuojeluilmoituksen paikka. Jos vanhemmat eivät toistuvasti kykene huolehtimaan oman lapsen ruoka- ja lääkekuluista, niin oikea osoite on lastensuojelu.

Vierailija

Mulla on myös tuttava, joka käy ihan normaalisti töissä ja asuu vuokralla, ei omista edes polkupyörää. Aina rutisee, ettei ole rahaa ostaa lapselle ruokaa ja huokailee, miten näkevät nälkää jatkuvasti. Menee kuulemma luoton takaisinmaksuun aina kaikki rahat.
Rahaa löytyy kuitenkin tekotukkaan, ripsiin, kynsiin, omiin vaatteisiin ja baarissa ravaamiseen. Lapsi kulkee rikkinäisissä ja liian pienissä vaatteissa. Uskomaton tonttu. Enää en hänelle lainaa rahaa, ruokaa olen luvannut viedä kassillisen jos on tarvetta. Ei ole ollut tähän mennessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyse reseptivapaasta lääkkeestä johon siis toimeentulotuen pitäisi riittää. Sossu maksaa vain reseptilääkkeet.

Eikä sitä lääkettä auta tyhjään mahaan antaa lapselle :(

Elävät "herroiksi" alkukuun ja parin viikon jälkeen ei sitten olekkaan enää rahaa. Lapsilisä menee aina velkojen maksuun joita on sitten otettu pitkin kuuta.

Olen auttanut heitä jo niin monta kertaa, että nyt riittää. Ei ole minun tehtäväni ruokkia heidän lasta ja heitä. Kyllä se on vanhempien tehtävä. Me saadaan vain satanen enemmän rahaa kuussa mitä he ja me pärjätään oikein hyvin vaikka on autokin josta osamaksu ja vakuutukset.

Jos se lääke on lapsen sairaudenhoidolle tarpeen, siihen voidaan kirjoittaa resepti (ja usein kirjoitetaan esim annosteluohjeiden takia) vaikka se olisikin tavallisesti reseptivapaa. Eri asia sitten, jos se ei ole oikeasti tarpeen, van joku omegakapseli tms.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat