Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä b-vitamiinia pahoinvointiin

11.02.2006 |

Hei !

Kuulin, että pahoinvointiin voi syödä b-vitamiiniä. Niinpä kävin ostamassa ja kysyin vielä apteekissa että minkälaista otan raskauspahoinvointiin. Antoi purkin HEKSAVIT 20 MG. Nyt luin käyttöohjeet niin siellä lukee, ettei suuria pyridoksiiniannoksia suositella käytettäväksi raskauden aikana. Uskallanko siis ottaa? Annostus aikuiselle 1-2 tablettia korkeintaan kolmesti päivässä.

Kertoilkaapa, miten / mitä itse syötte.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi että 1 tabletti 3krt/pv.

En ole kyllä noita hommannut kun ei oikeen mikään muukaan pysy sisällä niin en viiti ostaa noitakaan. Yöllä saatan juoda ja juoma pysyy sisällä elin tankkaan silloin ja päivällä olen hyvin vähällä.

Delfine 13+0

Vierailija
2/7 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

B6-vitamiinia, se auttoi jonkin verran. En muista minkä niminen valmiste oli kyseessä... :/

Helmis 21+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka sisältää tota B6 vitamiinia. Mulla loppu päivittäinen oksentelu siihen... en tiedä oliko syynä noi vitamiinit vai se että raskaus oli siinä vaiheessa et ei enää aiheuttanu pahoinvointia... ei kyl ollu ku rv 10 kun oksentelu loppu.

Vierailija
4/7 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu neuvolaterkkari suositteli Heksavitia myös. Eli ts. B6-vitamiinia. Tuskin multitabs 2+ auttaa varsinaisesti pahoinvointiin vaikka hyvä lisä ruokavalioon onkin. :)

Muistaakseni tuo käyttämäni Heksavit on 20mg ja sitä voi ottaa useammankin päivässä jos tarpeen. En ole kyllä suurta vaikutusta huomannut, käytän reseptilääkettä, koska pahoinvointini kohtuullisen rajua. Yleisesti kuitenkin sanotaan B-vitamiinin tehoavan pahoinvointiin, varmasti sopivaa lievään pahaan oloon.

Vierailija
5/7 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

just heksavittia alkupahoinvointiin. Vähän vaihdellen päivän mukaan joko kaks tai vaan ihan ykski tabletti päivässä. Se auttoikin alkuun, mutta kun pahoinvointi muutti muotoaan ja paheni, ei sekään auttanut joten lopetin sen.

Voi ihan turvallisesti ottaa kolmekin päivässä, muttei mielestäni suositella käytettävän pitkää aikaa kerrallaan, eikä saa jatkaa jos siitä ei oo mitään hyötyä.

Että näin!:)

Toivottavasti helpottaa!!!

Vierailija
6/7 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempaan oloon mulle neuvottiin neuvolasta Postafen-matkapahoinvointilääkettä, jota saa 10 kpl ilman reseptiä!

Vierailija
7/7 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin söin toista odottaessani sitä. Otin aamulla 2, päivällä yhen ja illalla 2. minulla ainakin olo helpottui.