Mikä mua vaivaa? Kotidiagnosoijat liikkeelle!

Vierailija

Niveliä särkee (reuma neg.verikokeessa), nivelet naksuvat, liikkeellelähtö kankeaa, nivelet, lihakset tai iho nivelten kohdalta ohentuneet siten, että luut törröttävät nivelissä, laihtunut en ole, lihakset tuntuu voimattomilta ja lenkin jälkeen väsyttää.

Pystyn kuitenkin toimimaan ihan normaalisti ja käymään töissä. Onko tässä vaan ikä tullu vastaan, vai mitä te veikkaatte?

Kommentit (12)

Vierailija

Sulla on katsottu siis reumafaktori verikokeissa? Voipi silti olla reuma, verikoe ei ole luotettava reuman osalta. Pitäisi arvuutella, mikä reuma mahdollisesti kyseessä ja ottaa sille reumalle sopivat vasta-ainetestit verestä.

Eli uudestaan sitten lääkäriin. Itse menin reumatologille, kun tk:n yleislääkäri otatti ainoastaan reumafaktorin. Reumatologi otatti sitten vasta-ainetestin reumalle, jonka epäili olevan kyseessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sulla on katsottu siis reumafaktori verikokeissa? Voipi silti olla reuma, verikoe ei ole luotettava reuman osalta. Pitäisi arvuutella, mikä reuma mahdollisesti kyseessä ja ottaa sille reumalle sopivat vasta-ainetestit verestä.

Eli uudestaan sitten lääkäriin. Itse menin reumatologille, kun tk:n yleislääkäri otatti ainoastaan reumafaktorin. Reumatologi otatti sitten vasta-ainetestin reumalle, jonka epäili olevan kyseessä.

Jatkan vielä.. sun kannattaa joka tapauksessa mennä reumatologille, koska ainoastaan erikoislääkäri voi antaa diagnoosin, joka kelpaa Kelalle, lääkkeet, kuntoutus, b-todistus jne.

Vierailija

Sinulla on geeni joka altistaa nivelvaivoille. esim. flunssa tuntuu ensimmäisenä nivelissä. Tiedät että on joku sairaus pukkaamassa päälle kun nivelet jäikistyy ja on kipeät. Nivelet on jäykät kun lähtee liikkeelle, mutta vertyy liikkeessä. Rasitus saa ne särkemään ja saatat tuntea sään vaihtelun nivelissä.

Vierailija

Reumatologille ei niin vain mennä. Sinne tarvitaan lähete ja niitä ei julkisella puolella niin vain kirjoitella erikoissairaanhoitoon. ohis

Vierailija

Mulla alkoi synnytyksen jälkeen kipuilla nivelet. Syyksi paljastui lopulta se, että estrogeenipitoisuudet oli mittaamattoman alhaiset. Aloitin hormonikorvaushoidon, ja kivut loppuivat muutamassa päivässä.

Vierailija

Reuma ei aiheuta särkyä (kolotusta), josta ap kertoo, vaan ainoastaan liikekipua ja kosketusarkuutta. Jos niveltä ei liikuta, mitään kiputuntemuksia ei ole. Itselläni on nivelreuma, joten tiedän mistä puhun.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta mu se on toi sama :|
Kertokaa viisaammat. Samat oireet.. Reumafaktori nega, suvussa paljon reunaa ja psoria.

Selkärankareuma?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat