Köyhäkin joulu voi olla ihan kiva.

Vierailija

Lapsuuden jouluista vaan hyviä muistoja vaikka ne olivatkin köyhiä. Tunnelma oli ihana ja vaikka ei paljoa lahjoja saanut ei se haitannut lainkaan. Miksi nykyään pitää ostaa niin paljon lahjoja lapsille?

Kommentit (6)

Vierailija

Niin voi!  Tärkeintä on se tunnelma, jonka itse kukin saa aikaan parhaaksi katsomallaan tavalla. Ihan yhtä hyvä muisto lapselle tulee kuusenhankinnasta, haettiinpa se papan metsästä, torilta tai tavaratalon muoviosastolta. 

Musiikki on yleensä ilmaista, samoin erilaiset tapahtumat. Joulumyyjäisistä ei ole pakko ostaa mitään, voi ihan vaan katsella, mitä tekee sitten itse.

Vierailija

Itse asiassa meillä ei kai rahallisesti ollut mitään luksus joulua, mutta lämpimät on joulumuistot.

Niin harvoin mitään sai, että ne vaatimattomatkin lahjat olivat jännittäviä. Teininä sain hiustenkuivaajan ja se oli mielestäni jotain ihan järkyttävän hienoa.

Varmaankin lahjojeni yhteisarvo per joulu oli max. 30€ sisältäen konvehtirasian.

Torttuja ja pipareita, sekä valmislaatikot kinkku ja ehkä jotain pasteijoita.

Kynttilöitä, pelejä ja yhdessä oloa.

Vierailija

Se tunnelmahan se tärkein on. Vaikka saisi kuinka hienoja lahjoja ja ruoka olisi gourmeta hopealautasilta mutta lämpö ja välittäminen ihmisten väliltä puuttuu tai jos yksin joulunsa viettää viihtyminen itsensä kanssa ei onnistuisi joulu ei olisi hyvä.

Vierailija

Ei tarvitse ostaa! Minä olen jo pidemmän aikaa hankkinut ainoastaan hyväntekeväisyyslahjoja, eli rahasumma lahjoitetaan lahjan saajan puolesta ja se tuottaa hyvän mielen. Näin sen kuuluukin mennä, se sydämen tunne rakkaudesta ja hyvyydestä on Joulu <3 "näin sydämeeni joulun teen ja mieleen hiljaiseen..." n26

Vierailija

Itse myyn omia ja ystävieni/työkavereiden tarpeettomia tavaroita kirppiksellä. Aina joulukuun ja kesäkuun alussa myynti tilitetään ja minä käytän joulukuun rahan paljon jouluun.
Lapset saavat valita 200 e lahjoja per lapsi. Laitetaan kaikki koristeet mitä on ja koko koti ähkyy joulua.
Ruuat saan kätevästi töistä.
Vaihdan edelleenkin n 20 ihmisen kanssa joululahjoja, lisäksi teen muutamia kakkuja ja saan heiltä paketit lapsilleni. Minun lahjani on tiedossa etukäteen ja minulle tavallaan ilmoittaudutaan ja sanotaan väritoive.

Joulu on minun osaltani täynnä vaihdantataloutta, mutta ne ei ole tullut ilmaiseksi.

Olen itse vielä koko joulukuun töissä , ma-pe klo 9-21, la 9-18 ja s klo12-18, lapset asuvat isällään kunnes hakevat minut töistä aattona klo 12 ja menevät isälleen taas 27.12, kun liikkeessä alkaa alet ja loppuu vika pv.

Kutsumme aina jouluksi meille jonkun, tai muutaman yksineläjän.

Silti rahasta huolimatta tai vähyydestä joulu on talven kohokohta.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat